Szkolenie poświęcone jest odpowiedziom na pytania: jakie są najważniejsze metody statystyczne wykorzystywane w analizach wyników badań marketingowych? Na czym polega istota/filozofia każdej z tych metod i jak interpretować uzyskane wyniki?
Szczegółowy zakres szkolenia:
- Wprowadzenie – w jakim celu prowadzi się analizy statystyczne, podział na różne kategorie metod statystycznych
- Omówienie celów stosowania najważniejszych metod analizy statystycznej na potrzeby marketingu:
- analiza korespondencji i mapy korespondencji – jak inaczej przedstawić dane tabelaryczne
- analiza wariancji czyli eksperymenty i testy A/B
- analiza czynnikowa – redukcja nadmiaru informacji
- analiza klasteryzacja (skupień) czyli podstawa segmentacji
- korelacja, regresja prosta i regresja wielokrotna czyli główne elementy ekonometrii
- modelowanie marketingowe czyli opis zależności pomiędzy różnymi wskaźnikami marketingowymi
- analiza conjoint – próba zrozumienia składowych procesu decyzyjnego konsumenta
- sieci neuronowe - co z obszaru AI może być użyteczne w statystyce dla marketerów
- Podsumowanie
Do kogo kierowane jest szkolenie:
Szkolenie jest skierowane do osób, które chciałyby zrozumieć na czym polegają analizy statystyczne realizowane na potrzeby marketingu bez konieczności zagłębiania się w skomplikowane wzory i wyliczenia.Korzyści dla uczestników:
- Przełamanie lęków związanych z nierozumieniem wyników analiz statystycznych.
- Zrozumienie „jak działają” różne metody statystyczne.
- Umiejętność interpretacji wyników analiz statystycznych stosowanych w badaniach marketingowych.
- Rozwój umiejętności dobierania metod analiz statystycznych do problemów marketingowych.
Kluczowe pojęcia i zagadnienia:
Ilościowe badania marketingowe, metody analiz statystycznych, interpretacja wyników analiz statystycznych w badaniach marketingowychForma szkolenia:
Wykłady o każdej z metod analiz statystycznych (75%), dyskusja/ćwiczenia dotycząca interpretacji wyników analiz statystycznych (25%)Stopień zaawansowania:
Do uczestnictwa w szkoleniu nie jest potrzebna żadna wiedza statystyczna, a jedynie chęć zrozumienia „o co chodzi”, „jaka jest istota” najważniejszych metod analiz statystycznych i jakie wnioski można wyciągnąć na podstawie ich zastosowania. Wystarczy jeśli uczestnik/czka szkolenia miał(a) lub ma kontakt z wynikami badań ilościowych.Wójcik
Wydział Zarządzania UW
czas trwania: 8 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-16.30
miejsce: PTBRiO, ul. Szarotki 11, Warszawa
w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwa kawowa, lunch
Chcesz wiedzieć więcej?
więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz