“In God we trust, all others bring data.” — W Edwards Deming
Rola badacza po stronie klienta różni się od roli badaczy „agencyjnych”. Poza znajomością metodologii, statystyki, narzędzi analitycznych oraz wiedzy dziedzinowej („o moim biznesie”) wymaga także dodatkowej wiedzy i umiejętności, które pozwalają:
- zorganizować skuteczny proces badawczy we współpracy z zewnętrznymi agencjami badawczymi,
- zorganizować skuteczny proces badawczy klientów swojej firmy przy wykorzystaniu zasobów wewnętrznych,
- podejmować decyzje „co badamy sami, a co zlecamy na zewnątrz” aby zapewnić jakość, dotrzymać terminu i optymalizować koszty badań,
- zarządzić procesem wykorzystywania wyników badań i analiz (data driven decisions & actions),
- zarządzić „jakością” pracy na wiedzy, aby firma rzeczywiście z niej korzystała i nie poprzestawała na poziomie fasadowym.
Szczegółowy zakres szkolenia:
- Praca z agencjami badawczymi: zapraszanie do współpracy, prowadzenie projektów z agencjami, ewaluacja projektów. Rola klientów wewnętrznych we współpracy z agencjami: jak organizować proces, na co warto pozwalać a na co nie, na co uważać.
- Układanie procesu badawczego klientów swojej firmy: badania z klientami versus badania danych wewnętrznych. Badania własnych klientów vs badania z osobami spoza firmy. Skąd się biorą „dobrzy” respondenci, jak układać z nimi współpracę. Planowanie czasu trwania projektu, zarzadzanie harmonogramem. Zarządzanie projektami badawczymi w zgodzie z cyklem życia produktu, cyklem budżetowym firmy. Rola badań w prognozowaniu.
- Zarządzanie listą projektów badawczych firmy: jak powstaje lista projektów, jak są wybierane do realizacji, jak są koordynowane, jak są uzupełniane wiedzą ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych (desk research). Jak powstaje budżet badań zewnętrznych i wewnętrznych oraz plan rozwoju kompetencji badawczych.
- Przekazywanie wyników badań klientom wewnętrznym. Dostęp do danych i informacji. Narzędzia business itelligence jako wsparcie komunikacji oraz analiz. Demokratyzacja wiedzy. Rola badacza-klienta, rola ekspertów zewnętrznych, rola menedżerów, rola zarządu firmy. Klientocentryczność w praktyce.
Do kogo kierowane jest szkolenie:
Do osób pracujących po stronie firm zamawiających badania, które chcą rozwijać podejście data driven decisions.
Korzyści dla uczestników:
- Nabycie umiejętności planowania współpracy z agencjami z perspektywy badacza po stronie klienta.
- Nabycie umiejętności oceny szans skuteczności projektów badawczych.
- Przykłady dobrych i złych praktyk w prowadzeniu projektów badawczych oraz podejmowaniu decyzji w oparciu o dane z badań i analiz.
- Wymiana doświadczeń, możliwość zderzenia własnych opinii z doświadczeniami uczestników szkolenia.
Kluczowe pojęcia i zagadnienia:
data driven decisions & actions; brief dla agencji, wewnętrzny brief badawczy lub analityczny; plan badań; budżet badań; harmonogram badań i analiz; kompetencje badawcze; koordynacja projektów badawczych i analiz; zarządzanie wiedzą organizacji; demokratyzacja danych; klientocentrycznośćForma szkolenia:
Wykład wsparty case studies z najlepszymi praktykami rynkowymi, uzupełniony o ćwiczenia praktyczne, które pozwolą lepiej przyswoić przekazywaną wiedzę.Stopień zaawansowania:
Szkolenie na poziomie podstawowym i średniozaawansowanym. Wcześniejsze doświadczenie będzie przydatne, ale nie jest konieczne.Łebkowska
Cyfrowa Foto
czas trwania: 8 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-16.30
miejsce: PTBRiO, ul. Szarotki 11, Warszawa
w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwa kawowa, lunch
Chcesz wiedzieć więcej?
więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz