Pigułka wiedzy o świeżym i nowoczesnym marketingu.
Agata Wiszniewska (EEI Market Research)
Janusz Komór (EEI Market Research)
Wyjaśnimy nowy paradygmat marketingowy, który zmienia rozumienie relacji konsument–marka. Mental Availability czyli dostępność mentalna marki w umyśle konsumenta, to prawdopodobieństwo, że kupujący zauważy, rozpozna lub pomyśli o marce w rzeczywistej sytuacji zakupowej. Nasze szkolenie przybliży teorię Mental Availability i narzędzia, które są niezbędne, aby wiedzieć w jaki sposób nie tylko mierzyć, ale i zwiększać udział marki w umysłach konsumentów podczas zakupów off- i on-line.
Szczegółowy zakres szkolenia:
- Wprowadzenie do teorii Mental Availability Byrona Sharpa.
- Świeżość podejścia Mental Availability vs. tradycyjny marketing.
- Rola Category Entry Points w teorii Mental Availability.
- Wskaźniki określające aktualną pozycję marki w umysłach konsumentów kategorii oraz analizy wskazujące jak rozwijać i budować silną markę.
- Specyfika Distinctive Assets i ich związek z Mental Availability oraz działaniami komunikacyjnymi marki.
Do kogo kierowane jest szkolenie:
Teoria Mental Availability najlepiej sprawdza się na rynku marek FMCG, dlatego szkolenie adresowane jest przede wszystkim do:
- Osób zarządzających markami FMCG, które swobodnie się czują w ilościowych badaniach rynku.
- Insight Managerów marek FMCG.
- Account Managerów i Strategów marek FMCG z Agencji Reklamowych i Strategicznych, którzy swobodnie czują się w ilościowych badaniach rynku.
Korzyści dla uczestników:
- Poznanie nowej teorii dotyczącej podejmowania decyzji zakupowych przez konsumentów, która z powodzeniem sprawdza się w strategii i działaniach marketingowych.
- Zrozumienie nowoczesnych wskaźników, które nie tylko mierzą aktualną pozycję marki w umysłach, ale przede wszystkim wyznaczają działania służące skutecznej budowie siły marki.
- Nabycie umiejętności pracy z Distinctive Assets.
Kluczowe pojęcia i zagadnienia:
Mental Availability, Category Entry Points, Share of Mind, Mental Penetration, Network Size, Pamięć zakupowa, Okazjo-potrzeby, CEP Availability, CEP Adoption, CEP Relevance, Growth Opportunity, Luki mentalne, Distinctive Assets, Fame, UniquenessForma szkolenia:
Wykład i ćwiczenia w proporcji 50:50.Stopień zaawansowania:
Potrzebną umiejętnością jest rozumienie wyników i tradycyjnych wskaźników badań ilościowych przede wszystkim badań trackingowych kondycji marek jak i badań segmentacyjnych i komunikacji.Wiszniewska
EEI Market Research
Komór
EEI Market Research
czas trwania: 8 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-16.30
miejsce: PTBRiO, ul. Szarotki 11, Warszawa
w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwa kawowa, lunch
Chcesz wiedzieć więcej?
więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz