
UX i CX robią obecnie w świecie szeroko pojętego biznesu zawrotną karierę, zarówno globalnie, jak i lokalnie w Polsce. Prognozy co do dalszego rozwoju tych obszarów są bardzo obiecujące. Podejścia te, w których to doświadczenia odpowiednio użytkownika i klienta są kluczowe w projektowaniu produktów i usług nie mogą istnieć bez badań. Wielu badaczy rynkowych i marketingowych zaczyna więc przechodzić na stronę badań UX i CX widząc w nich swoją przyszłość. Widać tez sporą rzeszę nowych badaczy na rynku, którzy od razu pierwsze kroki badawcze stawiają w badaniach UX i CX. Czym są badania UX i CX? Jaką pełnią rolę? Dlaczego jest na nie taki hype na rynku? Na ile różnią się od klasycznych badań? Jakie są najlepsze praktyki badawcze w tych obszarach? Jak mierzyć te obszary? Na te i na inne pytania pozwalające odkryć te obszary badań odpowiemy sobie na tym szkoleniu.
Szczegółowy zakres szkolenia:
- Czym jest UX i CX – definicje, różnice i podobieństwa, rola, geneza, przyszłość
- Proces projektowy, a proces badawczy UX/CX
- Przegląd metod, technik i narzędzi badawczych na różnych etapach życia produktu/usługi - teoria i praktyka
- Przegląd zdalnych narzędzi do realizacji badań UX/CX
- Customer Journey Map (CJM) jako podstawowe narzędzie pracy w podejściu CX i rola badań w nim
- Testy użyteczności jako najbardziej popularna technika badawcza w świecie UX – jak je przygotować, przeprowadzić i wykorzystać w pracy projektowej
- Heurystyki Nielsena w teorii i praktyce
- Mierniki UX na tle mierników CX (przegląd, porównanie, wady i zalety zastosowania) - teoria i praktyka
Do kogo kierowane jest szkolenie:
Szkolenie skierowane jest do szerokiej grupy odbiorców:- przyszłych badaczy UX/CX, którzy dopiero zaczynają swoją badawczą karierę lub pracują w badaniach innego typu i są otwarci na nowe kierunki rozwoju
- badaczy UX/CX, którzy chcą sobie poukładać/poszerzyć wiedzę z zakresu badań UX/CX, poznać najlepsze praktyki rynkowe w zakresie miar UX/CX oraz narzędzi badawczych, jak i samych badań
- projektantów UX/UI/service design, którzy chcą poszerzyć swoje horyzonty badawcze
- marketingowców, pracowników obsługi klienta, analityków, developerów i wszystkich tych, którzy chcą poznać podejście UX i CX od strony badawczej
Korzyści dla uczestników:
- Umiejętność zaplanowania badań UX i CX na przestrzeni całego procesu projektowego / cyklu życia produktu / usługi – prawidłowego doboru metod, technik i narzędzi, zaplanowania badań od strony operacyjnej oraz dostarczenia efektów badań w formie optymalnie wspierającej prace nad produktem / usługą.
- Umiejętność optymalnego przygotowania i zorganizowania testów użyteczności.
- Umiejętność świadomego doboru miar UX/CX do monitorowana doświadczeń klientów i ulepszania ich w ramach współpracy klient – firma
Kluczowe pojęcia i zagadnienia:
User Experience, Customer Experience, użyteczność (usability), product design, proces projektowy, badania potrzeb, persony, testy użyteczności, sortowanie kart, eye-tracking, badania na etapie wdrożenia, utrzymania i rozwoju produktu, Customer Journey Map, Heurystyki Nielsena, miary CX, miary UX, NPS, SUS, UEQ, miary poprocesowe, narzędzia zdalne do realizacji badań UX/CXForma szkolenia:
Szkolenie w formie wykładu z licznymi przykładami rynkowymi, najlepszymi praktykami wspierane różnymi formami praktycznych ćwiczeń, które mają pozwolić lepiej przyswoić przekazywaną wiedzę.Stopień zaawansowania:
Szkolenie na poziomie podstawowym i średniozaawansowanym.Wymagana jest przynajmniej podstawowa wiedza z zakresu badań marketingowych, rynkowych, społecznych, UX, CX i innych.



Opalski
ING Bank Śląski
czas trwania: 8 godzin w dwa dni od 9.00 do 13.00
miejsce: ONLINE (Zoom)
w cenie: udział w szkoleniu, materiały i certyfikat w formacie elektronicznym
Chcesz wiedzieć więcej?
więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz