fbpx
uxcx head 3
Badania w służbie
User i Customer Experience (UX i CX)
11 i 12 stycznia 2024 r. 
trener:
Tomasz Opalski (CX / UX Expert, ING Bank Śląski)

UX i CX robią obecnie w świecie szeroko pojętego biznesu zawrotną karierę, zarówno globalnie, jak i lokalnie w Polsce. Prognozy co do dalszego rozwoju tych obszarów są bardzo obiecujące. Podejścia te, w których to doświadczenia odpowiednio użytkownika i klienta są kluczowe w projektowaniu produktów i usług nie mogą istnieć bez badań. Wielu badaczy rynkowych i marketingowych zaczyna więc przechodzić na stronę badań UX i CX widząc w nich swoją przyszłość. Widać tez sporą rzeszę nowych badaczy na rynku, którzy od razu pierwsze kroki badawcze stawiają w badaniach UX i CX. Czym są badania UX i CX? Jaką pełnią rolę? Dlaczego jest na nie taki hype na rynku? Na ile różnią się od klasycznych badań? Jakie są najlepsze praktyki badawcze w tych obszarach? Jak mierzyć te obszary? Na te i na inne pytania pozwalające odkryć te obszary badań odpowiemy sobie na tym szkoleniu.

Szczegółowy zakres szkolenia:

  1. Czym jest UX i CX – definicje, różnice i podobieństwa, rola, geneza, przyszłość
  2. Proces projektowy, a proces badawczy UX/CX
  3. Przegląd metod, technik i narzędzi badawczych na różnych etapach życia produktu/usługi - teoria i praktyka
  4. Przegląd zdalnych narzędzi do realizacji badań UX/CX
  5. Customer Journey Map (CJM) jako podstawowe narzędzie pracy w podejściu CX i rola badań w nim
  6. Testy użyteczności jako najbardziej popularna technika badawcza w świecie UX – jak je przygotować, przeprowadzić i wykorzystać w pracy projektowej
  7. Heurystyki Nielsena w teorii i praktyce
  8. Mierniki UX na tle mierników CX (przegląd, porównanie, wady i zalety zastosowania) - teoria i praktyka

Do kogo kierowane jest szkolenie:

Szkolenie skierowane jest do szerokiej grupy odbiorców:
  • przyszłych badaczy UX/CX, którzy dopiero zaczynają swoją badawczą karierę lub pracują w badaniach innego typu i są otwarci na nowe kierunki rozwoju
  • badaczy UX/CX, którzy chcą sobie poukładać/poszerzyć wiedzę z zakresu badań UX/CX, poznać najlepsze praktyki rynkowe w zakresie miar UX/CX oraz narzędzi badawczych, jak i samych badań
  • projektantów UX/UI/service design, którzy chcą poszerzyć swoje horyzonty badawcze
  • marketingowców, pracowników obsługi klienta, analityków, developerów i wszystkich tych, którzy chcą poznać podejście UX i CX od strony badawczej

Korzyści dla uczestników:

  1. Umiejętność zaplanowania badań UX i CX na przestrzeni całego procesu projektowego / cyklu życia produktu / usługi – prawidłowego doboru metod, technik i narzędzi, zaplanowania badań od strony operacyjnej oraz dostarczenia efektów badań w formie optymalnie wspierającej prace nad produktem / usługą.
  2. Umiejętność optymalnego przygotowania i zorganizowania testów użyteczności.
  3. Umiejętność świadomego doboru miar UX/CX do monitorowana doświadczeń klientów i ulepszania ich  w ramach współpracy klient – firma

Kluczowe pojęcia i zagadnienia:

User Experience, Customer Experience, użyteczność (usability), product design, proces projektowy, badania potrzeb, persony, testy użyteczności, sortowanie kart, eye-tracking, badania na etapie wdrożenia, utrzymania i rozwoju produktu, Customer Journey Map, Heurystyki Nielsena, miary CX, miary UX, NPS, SUS, UEQ, miary poprocesowe, narzędzia zdalne do realizacji badań UX/CX

Forma szkolenia:

Szkolenie w formie wykładu z licznymi przykładami rynkowymi, najlepszymi praktykami wspierane różnymi formami praktycznych ćwiczeń, które mają pozwolić lepiej przyswoić przekazywaną wiedzę.

Stopień zaawansowania:

Szkolenie na poziomie podstawowym i średniozaawansowanym.

Wymagana jest przynajmniej podstawowa wiedza z zakresu badań marketingowych, rynkowych, społecznych, UX, CX i innych.

pdf

uxcx k 3
opalski
Tomasz
Opalski
ING Bank Śląski
termin: 11 i 12 stycznia 2024 r.

czas trwania: 8 godzin w dwa dni od 9.00 do 13.00
miejsce: ONLINE (Zoom)

w cenie: udział w szkoleniu, materiały i certyfikat w formacie elektronicznym
najlepsza cena: do dnia:
849 zł 31.XII
regularna cena:
999 zł
ceny netto

Chcesz wiedzieć więcej?

więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz