Powszechność mediów społecznościowych, spowodowała, że wartościowe insighty są dziś na wyciągnięcie ręki. Opinie, dyskusje, zdjęcia, wideo – to wszystko można analizować w dowolnym momencie i odkrywać aktualne trendy. Warto jednak pamiętać, że samo przewijanie Facebooka to jeszcze nie netnografia. Z drugiej strony mamy coraz więcej aplikacji, które pomagają zbierać i kategoryzować duże zasoby treści, ale monitoring internetu to co najwyżej początek netnograficznej drogi, którą przejdziemy razem podczas szkolenia.
Szczegółowy program:
- Co zrobiłby Malinowski na TikToku, czyli o antropologicznych korzeniach metody netnograficznej
- Social media monitoring, listening, intelligence, a netnografia
- Co i po co można badać w internecie
- strategia marki i komunikacji
- CX
- trendy konsumenckie i potencjał rynkowy
- Potencjał netnograficzny wybranych platform społecznościowych
- Narzędziownik netnografa z przykładami wybranych rozwiązań, w tym social media listening, search listening i audience analytics
- Cyfrowa zabawa terenowa i przetestowanie wiedzy w praktyce
Do kogo kierowane jest szkolenie:
- Marketerów poszukujących nowych źródeł wiedzy o rynku, trendach i konsumentach
- Badaczy zainteresowanych nowymi technikami
- Osób odpowiedzialnych za komunikację w social media
Korzyści dla uczestników:
- Przyswojenie założeń netnografii według Kozinetsa na tle innych podejść do badań na bazie analizy social media
- Praktyczne przykłady wykorzystania netnografii
- Poznanie narzędzi przydatnych w prowadzeniu badań netnograficznych
- Nauka planowania badania netnograficznego i łączenia analiz ilościowych z jakościowymi w pracy z danymi z social media
- Wcielenie się w netnografa
- Szkolenie, na którym będzie można w końcu z pełnym przyzwoleniem posiedzieć na socialu :)
- Godzina bezpłatnych konsultacji do wykorzystania w ciągu kwartału od zakończenia szkolenia.
Kluczowe pojęcia i zagadnienia:
Netnografia, social media monitoring, social media listening, social media intelligence, serach listening, pop-up communities, mikrokultury, trendy, fady, media społecznościowe.Forma szkolenia:
Szkolenie stacjonarne, w którym teoria będzie połączona z praktyką.Stopień zaawansowania:
Szkolenie wymaga podstawowej wiedzy z zakresu marketingu oraz badań marketingowych.Tobota
Data Tribe
czas trwania: 8 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-16.30
miejsce: PTBRiO, Szarotki 11, Warszawa
w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwy kawowe, lunch
Chcesz wiedzieć więcej?
więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz