Dzień 1: Ekonomia behawioralna w pigułce – fundamenty, narzędzia i procesy, wdrożenia
Kojarzysz kotwiczenie albo niechęć do straty, wpadło Ci w oko kilka case studies z ich zastosowania w biznesie, może nawet masz za sobą lekturę Kahnemana, ale nie wiesz, jak wykorzystać te informacje w praktyce? To szkolenie jest dla Ciebie, jeśli chcesz uporządkować swoją dotychczasową wiedzę ze stosowania ekonomii behawioralnej (BE) w praktyce i pogłębić ją razem ze mną. Dowiesz się, kiedy ekonomia behawioralna pomaga w lepszym rozumieniu zachowań ludzi. Przekonasz się, jak eliminowane są bariery w podejmowaniu decyzji. Poznasz ponad 30 przykładów zastosowania BE w praktyce, m.in. przy półce czy kasie, w aplikacji, podczas rezerwacji usługi, w trakcie rozmowy sprzedażowej czy w odpowiedzi na kontakt z botem. "Nie był to nudny korpo szkoleniowy bełkot" – usłyszałam po jednym z moich szkoleń. I już teraz mogę Ci obiecać: będzie merytorycznie, użytkowo i z werwą!
Szczegółowy program:
FUNDAMENTY MERYTORYCZNE (25% czasu)1. Intro do ekonomii behawioralnej: sposoby podejmowania decyzji; kluczowe definicje, podstawy projektowania zachowań; co czytać, kogo śledzić, gdzie bywać; moralne aspekty BE
2. Deep dive: „Irracjonalność w wydatkach (księgowanie mentalne, pricing, oferty)” LUB „Zmiana nawyków (6 strategii zmiany przyzwyczajeń)” – To Ty będziesz mieć wpływ na to, o którym zagadnieniu porozmawiamy: zdecydujesz wraz z pozostałymi uczestnikami w ramach głosowania przed spotkaniem.
KNOW HOW (25% czasu)
1. Pięć etapów procesów behawioralnych: od wyznaczenia celu behawioralnego po wdrożenie,
2. Narzędzia behawioralne: metodologia pracy analitycznej, proces projektowania Zapalników zmian, metody ewaluacji.
CASE STUDIES (50% czasu)
1. Przykłady z Polski i świata wykorzystania wiedzy o min. 10 heurystykach i błędach poznawczych do projektowania różnego typu Zapalników zmian (komunikacji, procesów, przedmiotów, organizacji przestrzeni) w warunkach eksperymentalnych i biznesowych.
2. Tylko w ramach części case’ów zabiorę Cię na kawę od baristy, przejdziemy się po IKEA i pójdziemy kupić burgera w McDonald’s oraz frytki w KFC, po czym spróbujemy załatwić kilka spraw na mieście: podpisać umowę z ubezpieczycielem, zainwestować w banku, dostać receptę u lekarza i zwrócić ciuchy w sklepie, a potem zabiorę Cię do Multikina i na drinka do knajpy, gdzie zarezerwujemy lot do Paryża: już ja dobrze wiem, gdzie Disneyland chce, żebyśmy szastali pieniędzmi, a gdzie człowiek ma robić się oszczędny!
BONUS: Wielki test behawioralny – test wiedzy. Do wygrania nagroda niespodzianka!
Do kogo kierowane jest szkolenie:
Szkolenie skierowane jest do osób, które potrzebują uporządkować i pogłębić swoją wiedzę z ekonomii behawioralnej: zarówno jej teoretycznych założeń, jak i stosowania BE w praktyce. Jeśli chcesz lepiej zrozumieć, co ludziom przeszkadza, a co pomaga w podejmowaniu decyzji, właśnie opracowujesz produkt, usługę, procesy bądź je optymalizujesz, interesuje Cię świeża perspektywa na to, jak perswazyjne komunikować produkt, usługę klientom, pracownikom, partnerom biznesowym – dołącz do nas.To szkolenie będzie użyteczne dla:
- product i brand managerów,
- osób związanych z CX, UX, obsługą klienta,
-HR, change managerów.
Korzyści dla uczestników:
- W trakcie jednego dnia dostaniesz pigułkę aktualnej wiedzy na temat BE od strony teorii oraz jej praktycznego zastosowania w biznesie. To świetne wprowadzenie do świata ekonomii behawioralnej, żeby zdecydować, czy tego typu wiedza i metodologia pracy są dla Ciebie użyteczne i warte dalszego rozwijania,
- Zobaczysz ponad 30 przykładów użycia BE: w produktach i usługach, z Polski i świata, nauki i biznesu.
- Będzie merytorycznie, użytkowo i z werwą!
Kluczowe pojęcia i zagadnienia:
Ekonomia behawioralna, projektowanie zachowań, architektura decyzji, nudges, Zapalniki zmian, heurystyki, błędy poznawcze, procesy, case studies.Forma szkolenia:
W trakcie szkolenia pojawią się minićwiczenia mobilizujące do lepszego zapamiętywania informacji oraz inspirujące do projektowania własnych Zapalników zmian.Stopień zaawansowania:
Nie musisz wiedzieć o ekonomii behawioralnej nic, wystarczy, że masz otwartą głowę i chęć do aktywnego uczestniczenia w spotkaniu.Dzień 2: Ekonomia behawioralna w praktyce – warsztat projektowania zachowań
Czas przekuć teorię w praktykę – przyjdź na warsztat projektowania zachowań i wykorzystaj to, czego udało Ci się dowiedzieć dzień wcześniej na szkoleniu z ekonomii behawioralnej „Ekonomia behawioralna w pigułce – fundamenty, narzędzia i procesy, wdrożenia”. Przekonasz się, jakie wyzwania czekają na Ciebie na trzech pierwszych etapach projektów behawioralnych: wyznaczanie celów behawioralnych, prowadzenie analiz oraz projektowanie Zapalników. Będziesz pracować indywidualnie i w minigrupach na realnym wyzwaniu, z którym mierzy się Warszawa (usługa transportowa). Nie zabraknie czasu na feedback i minidyskusje. Przyjdź w dobrej formie – będzie intensywnie!
Szczegółowy program:
WYZNACZANIE CELÓW BEHAWIORALNYCH (15% czasu merytorycznego)1. Kryteria dobrych celów behawioralnych,
2. Zadanie: wyznaczanie celów behawioralnych,
3. Przedstawienie celu behawioralnego, nad którym będziemy pracować.
IDENTYFIKACJA BARIER I SZANS DLA WYSTĄPIENIA ZACHOWANIA (20% czasu merytorycznego)
1. Intro do metodologii pracy na Barierach i Szansach: źródła wiedzy, metody pracy, schemat raportu analitycznego,
2. Zadanie: definiowania potencjalnych Barier i Szans dla wyzwania behawioralnego,
3. Przedstawienie miniraportu analitycznego.
PROJEKTOWANIE ZAPALNIKÓW (55% czasu merytorycznego)
1. Przedstawienie 2 wstępnych Zapalników,
2. Zadanie: ewaluacja Zapalników,
3. Zadanie: projektowanie Zapalników, praca iteracyjna (2 rundy, między rundami ewaluacja),
4. Ostateczna ewaluacja Zapalników.
Q&A (10% czasu merytorycznego)
Dla autora/autorki/autorów najlepszego Zapalnika przewidziana nagroda.
Do kogo kierowany jest warsztat:
Warsztat skierowany jest do osób, które chcą w praktyce przekonać się, jak wyglądają trzy pierwsze etapy projektów behawioralnych: wyznaczanie celów behawioralnych, analizy z punktu widzenia BE oraz projektowanie Zapalników zmian. W warsztacie mogą wziąć udział wyłącznie osoby, które były poprzedniego dnia na szkoleniu „Ekonomia behawioralna w pigułce – fundamenty, narzędzia i procesy, wdrożenia”.Ten warsztat będzie użyteczny dla osób, które chcą: 1. Lepiej zrozumieć procesy projektowania zmian zachowania, 2. Nauczyć się projektować Zapalniki, 3. Zorientować się, czy taka metoda pracy jest możliwa do wdrożenia w ich pracy.
Korzyści dla uczestników:
- Dowiesz się z jakich narzędzi korzystać na każdym z trzech etapów projektów behawioralnych (do wyznaczania celów, analiz oraz projektowania Zapalników),
- Zaprojektujesz Zapalniki dla realnego wyzwania, z którym mierzy się Warszawa,
- Poznasz min. 2 metody ewaluacji Zapalników,
- Nagroda niespodzianka jest już Twoja – nie strać jej, wystarczy, że zaprojektujesz Zapalnik, który powali nas wszystkich na kolana, czyli taki, który odpowiada na wyzwanie behawioralne, jest tani, prosty i… O pozostałych kryteriach dobrych Zapalników dowiesz się na szkoleniu!
Kluczowe pojęcia i zagadnienia:
Ekonomia behawioralna, projektowanie zachowań, architektura decyzji, nudges, Zapalniki zmian, heurystyki, błędy poznawcze, procesy, case studies.Forma warsztatu:
W trakcie warsztatu pojawią się zarówno minićwiczenia mobilizujące do lepszego zapamiętywania informacji (m.in. odnoszące się do realiów pracy konkretnych uczestników warsztatu), jak i precyzyjne zadania mające na celu przetestowanie w praktyce procesu projektowania zachowań. Będziemy pracować zarówno indywidualnie, jak i w minigrupach.Stopień zaawansowania:
Żeby wziąć udział w warsztacie, musisz poprzedniego dnia być uczestnikiem szkolenia „Ekonomia behawioralna w pigułce – fundamenty, narzędzia i procesy, wdrożenia”.Leonowicz
czas trwania: możesz wziąć udział tylko w szkoleniu 1. dnia lub w szkoleniu i warsztacie. Każdy dzień warsztatowy trwa od 9.00 do 16.30.
miejsce: PTBRiO, Szarotki 11, Warszawa
w cenie: udział w zajęciach, materiały, certyfikat, przerwy kawowe, lunch
Chcesz wiedzieć więcej?
więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz