fbpx
ai2 head
Narzędzia AI w badaniach jakościowych, ilościowych, desk research i weryfikacji treści
15 i 16 kwietnia 2025 r.
Trener:

Adam Polasz (Delikatesy Badawcze)
Chcesz przyspieszyć i usprawnić swoją pracę badawczą dzięki AI? Korzystasz z ChataGPT czy Copilota, ale bez zadowalających rezultatów? Jest na to sposób. Podczas intensywnego, dwudniowego szkolenia poznasz w praktyce specjalistyczne narzędzia AI pomocne na każdym etapie procesu badawczego: od planowania badań, przez realizację i analizę, po prezentację wyników. Zdobądź konkretne umiejętności, które pozwolą Ci pracować wydajniej i mądrzej z najnowszymi technologiami AI.


Zobacz także: AI w badaniach i marketingu: odkrywaj możliwości i optymalizuj procesyprawo


Szczegółowy zakres szkolenia:

  1. Wprowadzenie
    1. Przedstawienie programu zajęć i zasad pracy.
    2. Doświadczenia uczestników z AI i oczekiwania od szkolenia.
  2. Rola AI w badaniach
    1. Obszary wykorzystania narzędzi AI w pracy badawczej.
    2. Przegląd aktualnych trendów i technologii.
  3. Techniki maksymalizacji potencjału narzędzi AI, tworzenie własnych modeli.
    1. Dobór modeli LLM do charakteru zadania.
    2. Zasady tworzenia skutecznych promptów (struktura, precyzja, kontekst, optymalizacja).
    3. Techniki promptowania: zero-shot prompting, few-shot prompting, Chain-of-Thought i inne.
    4. Tworzenie spersonalizowanych modeli do wielokrotnego użycia.
  4. Badania jakościowe – z kompleksowym wsparciem AI
    1. Obszary zastosowań narzędzi AI w badaniach jakościowych.
    2. Wsparcie AI przy pisaniu briefu badawczego.
    3. Przygotowanie metodologii i schematu badawczego z pomocą AI.
    4. Wsparcie AI przy tworzeniu scenariuszy wywiadów.
    5. Przygotowanie tekstowych i wizualnych stimuli do badań z pomocą AI.
    6. Rekrutacja i logistyka – narzędzia AI ułatwiające realizację tych procesów.
    7. Hardware – inteligentne urządzenia wspierające prowadzenie badań jakościowych.
    8. Software – aplikacje asystujące podczas prowadzenia wywiadów.
    9. Garbage in – garbage out – narzędzia AI do poprawy jakości nagrań audio.
    10. Transkrypcje - rekomendowane aplikacje (sprawdzone w j. polskim).
    11. Nowy styl pracy z transkrypcjami AI (video połączone z transkrypcją, odpytywanie trakskrypcji, tworzenia videocytatów).
    12. Tworzenie i użytkowanie modelu wiedzy opartego o transkrypcje z badania (upload plików, instrukcje dla modelu, kalibracja, odpytywanie modelu).
  5. Syntetyczni respondenci – szansa czy zagrożenie dla rynku badań?                
    1. Rodzaje syntetycznych respondentów.
    2. Syntetyczne badania konsumenckie - jakościowe i ilościowe.
    3. Przykłady narzędzi i rozwiązań dostępnych na rynku.
    4. Zastosowanie praktyczne syntetycznych respondentów.
    5. Ograniczenia: etyka, wiarygodność wyników, granice symulacji AI.
  6. Analizy desk research
    1. Definicje i znaczenie w procesie badawczym.
    2. Tradycyjne metody vs nowoczesne podejścia z pomocą AI.
    3. Narzędzia do zbierania danych – inteligentne wyszukiwarki, agregatory treści, narzędzia do monitoringu mediów.
    4. Automatyzacja zbierania danych i monitorowania źródeł – boty i webscrapping.
    5. Weryfikacja i ocena wiarygodności źródeł.
    6. Porównywanie wyników analiz z AI z innymi źródłami danych.
    7. Weryfikacja kompletności analiz desk research przy użyciu AI.
  7. Badania ilościowe
    1. Przegląd narzędzi do analizy danych analitycznych.
    2. Możliwości i ograniczenia AI w analizie statystycznej.
    3. Wsparcie AI przy tworzeniu kwestionariuszy.
    4. Przygotowanie materiałów do analizy (typy plików, format danych, opis, prompty).
    5. Czyszczenie danych z pomocą narzędzi AI.
    6. Analiza pytań otwartych – techniki automatycznego kodowania i klasyfikacji treści.
    7. Analiza sentymentu.
    8. Analiza danych ilościowych, identyfikacja wzorów i obserwacji odstających.
    9. Wizualizacja danych.
    10. Wnioskowanie i raportowanie z pomocą AI.
  8. Tworzenie prezentacji z pomocą narzędzi AI
    1. Tworzenie prezentacji na podstawie promptów, notatek czy pierwotnego raportu.
    2. Edycja prezentacji poprzez prompty tekstowe.
    3. Możliwości polecanych narzędzi.
  9. Wykrywanie plagiatów i treści wygenerowanych przez AI
    1. Zasady działania detektorów treści AI.
    2. Przegląd polecanych narzędzi.
    3. Narzędzia do humanizacji tekstów i sposób ich działania.
    4. Możliwości i ograniczenia detektorów treści AI.
    5. Ćwiczenia praktyczne z obu typu narzędzi.
  10. Wyzwania związane z rozwojem AI w obszarze badawczym
    1. Omówienie wyzwań i ograniczeń narzędzi AI w badaniach.
    2. Rekomendacje dotyczące dalszego rozwoju kompetencji AI.
    3. Pytania i odpowiedzi.
    4. Podsumowanie i ewaluacja szkolenia..

Do kogo kierowane jest szkolenie:

Szkolenie kierowane jest do badaczy (zarówno z agencji badawczych jaki od strony klienta) jakościowych i ilościowych, chcących usprawnić i przyspieszyć swoją pracę z badaniami na różnych etapach procesu: przygotowania badania, realizacji, analizy danych i prezentacji wyników. Na szkolenie zapraszamy też osoby odpowiedzialne za zamawianie i odbiór badań oraz klientów wykonujących samodzielnie projekty badawcze.

Korzyści dla uczestników:

Uczestnicy szkolenia:
  1. Poznają najnowsze i sprawdzone specjalistyczne narzędzia AI, które znacząco przyspieszają i ułatwiają proces badawczy.
  2. Nauczą się tworzyć efektywne prompty i wykorzystywać zaawansowane techniki prompotowania, by uzyskiwać bardziej wartościowe odpowiedzi z narzędzi AI.
  3. Nabędą umiejętności wykorzystywania AI do automatyzacji różnych elementów procesu badawczego, analiz desk research czy badań ilościowych.
  4. Nauczą się tworzyć i trenować spersonalizowane modele AI, aby dysponowały wymaganą wiedzą, wykonywały specjalistyczne zadania, odpowiadały w pożądanym stylu (Brand Voice).
  5. Poznają narzędzia do automatycznego kodowania pytań otwartych, analizy sentymentu, analizy danych jakościowych
  6. Zdobędą praktyczną wiedzę o zastosowaniach i ograniczeniach syntetycznych respondentów, nauczą się ich tworzyć i wykorzystywać w procesach badawczych.
  7. Poznają narzędzia zdolne do wykrywania treści (tekstów, obrazów, nagrań) wygenerowanych przez AI, ich sposoby działania i ograniczenia.

Kluczowe pojęcia i zagadnienia:

Spersonalizowane modele AI, prompt engineering, automatyzacje, webscrapping, syntetyczni respondenci, detektory treści AI.

Forma szkolenia:

Stacjonarne. Szkolenie będzie miało formę warsztatową, z dużym udziałem ćwiczeń praktycznych dla uczestników.

Stopień zaawansowania:

Szkolenie na poziomie średniozaawansowanym. Wymagane jest podstawowe doświadczenie z narzędziami AI (ChatGPT, Copilot itp.).


Zobacz także: AI w badaniach i marketingu: odkrywaj możliwości i optymalizuj procesyprawo



ai2 kaf
polasz 2023a
Adam
Polasz
Delikatesy Badawcze
termin: 15 i 16 kwietnia 2025 r.

czas trwania: 16 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-16.30
miejsce: PTBRiO, ul. Szarotki 11, Warszawa

w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwa kawowa, lunch
najlepsza cena: do dnia:
1999 zł 25.III
regularna cena:
2399 zł
ceny netto

Chcesz wiedzieć więcej?

więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz