
Zobacz także: AI w badaniach i marketingu: odkrywaj możliwości i optymalizuj procesy
Szczegółowy zakres szkolenia:
- Wprowadzenie
- Przedstawienie programu zajęć i zasad pracy.
- Doświadczenia uczestników z AI i oczekiwania od szkolenia.
- Rola AI w badaniach
- Obszary wykorzystania narzędzi AI w pracy badawczej.
- Przegląd aktualnych trendów i technologii.
- Techniki maksymalizacji potencjału narzędzi AI, tworzenie własnych modeli.
- Dobór modeli LLM do charakteru zadania.
- Zasady tworzenia skutecznych promptów (struktura, precyzja, kontekst, optymalizacja).
- Techniki promptowania: zero-shot prompting, few-shot prompting, Chain-of-Thought i inne.
- Tworzenie spersonalizowanych modeli do wielokrotnego użycia.
- Badania jakościowe – z kompleksowym wsparciem AI
- Obszary zastosowań narzędzi AI w badaniach jakościowych.
- Wsparcie AI przy pisaniu briefu badawczego.
- Przygotowanie metodologii i schematu badawczego z pomocą AI.
- Wsparcie AI przy tworzeniu scenariuszy wywiadów.
- Przygotowanie tekstowych i wizualnych stimuli do badań z pomocą AI.
- Rekrutacja i logistyka – narzędzia AI ułatwiające realizację tych procesów.
- Hardware – inteligentne urządzenia wspierające prowadzenie badań jakościowych.
- Software – aplikacje asystujące podczas prowadzenia wywiadów.
- Garbage in – garbage out – narzędzia AI do poprawy jakości nagrań audio.
- Transkrypcje - rekomendowane aplikacje (sprawdzone w j. polskim).
- Nowy styl pracy z transkrypcjami AI (video połączone z transkrypcją, odpytywanie trakskrypcji, tworzenia videocytatów).
- Tworzenie i użytkowanie modelu wiedzy opartego o transkrypcje z badania (upload plików, instrukcje dla modelu, kalibracja, odpytywanie modelu).
- Syntetyczni respondenci – szansa czy zagrożenie dla rynku badań?
- Rodzaje syntetycznych respondentów.
- Syntetyczne badania konsumenckie - jakościowe i ilościowe.
- Przykłady narzędzi i rozwiązań dostępnych na rynku.
- Zastosowanie praktyczne syntetycznych respondentów.
- Ograniczenia: etyka, wiarygodność wyników, granice symulacji AI.
- Analizy desk research
- Definicje i znaczenie w procesie badawczym.
- Tradycyjne metody vs nowoczesne podejścia z pomocą AI.
- Narzędzia do zbierania danych – inteligentne wyszukiwarki, agregatory treści, narzędzia do monitoringu mediów.
- Automatyzacja zbierania danych i monitorowania źródeł – boty i webscrapping.
- Weryfikacja i ocena wiarygodności źródeł.
- Porównywanie wyników analiz z AI z innymi źródłami danych.
- Weryfikacja kompletności analiz desk research przy użyciu AI.
- Badania ilościowe
- Przegląd narzędzi do analizy danych analitycznych.
- Możliwości i ograniczenia AI w analizie statystycznej.
- Wsparcie AI przy tworzeniu kwestionariuszy.
- Przygotowanie materiałów do analizy (typy plików, format danych, opis, prompty).
- Czyszczenie danych z pomocą narzędzi AI.
- Analiza pytań otwartych – techniki automatycznego kodowania i klasyfikacji treści.
- Analiza sentymentu.
- Analiza danych ilościowych, identyfikacja wzorów i obserwacji odstających.
- Wizualizacja danych.
- Wnioskowanie i raportowanie z pomocą AI.
- Tworzenie prezentacji z pomocą narzędzi AI
- Tworzenie prezentacji na podstawie promptów, notatek czy pierwotnego raportu.
- Edycja prezentacji poprzez prompty tekstowe.
- Możliwości polecanych narzędzi.
- Wykrywanie plagiatów i treści wygenerowanych przez AI
- Zasady działania detektorów treści AI.
- Przegląd polecanych narzędzi.
- Narzędzia do humanizacji tekstów i sposób ich działania.
- Możliwości i ograniczenia detektorów treści AI.
- Ćwiczenia praktyczne z obu typu narzędzi.
- Wyzwania związane z rozwojem AI w obszarze badawczym
- Omówienie wyzwań i ograniczeń narzędzi AI w badaniach.
- Rekomendacje dotyczące dalszego rozwoju kompetencji AI.
- Pytania i odpowiedzi.
- Podsumowanie i ewaluacja szkolenia..
Do kogo kierowane jest szkolenie:
Szkolenie kierowane jest do badaczy (zarówno z agencji badawczych jaki od strony klienta) jakościowych i ilościowych, chcących usprawnić i przyspieszyć swoją pracę z badaniami na różnych etapach procesu: przygotowania badania, realizacji, analizy danych i prezentacji wyników. Na szkolenie zapraszamy też osoby odpowiedzialne za zamawianie i odbiór badań oraz klientów wykonujących samodzielnie projekty badawcze.
Korzyści dla uczestników:
Uczestnicy szkolenia:- Poznają najnowsze i sprawdzone specjalistyczne narzędzia AI, które znacząco przyspieszają i ułatwiają proces badawczy.
- Nauczą się tworzyć efektywne prompty i wykorzystywać zaawansowane techniki prompotowania, by uzyskiwać bardziej wartościowe odpowiedzi z narzędzi AI.
- Nabędą umiejętności wykorzystywania AI do automatyzacji różnych elementów procesu badawczego, analiz desk research czy badań ilościowych.
- Nauczą się tworzyć i trenować spersonalizowane modele AI, aby dysponowały wymaganą wiedzą, wykonywały specjalistyczne zadania, odpowiadały w pożądanym stylu (Brand Voice).
- Poznają narzędzia do automatycznego kodowania pytań otwartych, analizy sentymentu, analizy danych jakościowych
- Zdobędą praktyczną wiedzę o zastosowaniach i ograniczeniach syntetycznych respondentów, nauczą się ich tworzyć i wykorzystywać w procesach badawczych.
- Poznają narzędzia zdolne do wykrywania treści (tekstów, obrazów, nagrań) wygenerowanych przez AI, ich sposoby działania i ograniczenia.
Kluczowe pojęcia i zagadnienia:
Spersonalizowane modele AI, prompt engineering, automatyzacje, webscrapping, syntetyczni respondenci, detektory treści AI.Forma szkolenia:
Stacjonarne. Szkolenie będzie miało formę warsztatową, z dużym udziałem ćwiczeń praktycznych dla uczestników.Stopień zaawansowania:
Szkolenie na poziomie średniozaawansowanym. Wymagane jest podstawowe doświadczenie z narzędziami AI (ChatGPT, Copilot itp.).
Zobacz także: AI w badaniach i marketingu: odkrywaj możliwości i optymalizuj procesy


Polasz
Delikatesy Badawcze
czas trwania: 16 godzin szkoleniowych w godz. 9.00-16.30
miejsce: PTBRiO, ul. Szarotki 11, Warszawa
w cenie: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, przerwa kawowa, lunch
Chcesz wiedzieć więcej?
więcej informacji udzieli Ci koordynator szkoleń
Anna Chodkiewicz