Czy mniej może znaczyć
dla planety więcej?

Zmiany klimatyczne stanowią wielkie wyzwanie dla planety i żyjących na niej gatunków (w tym człowieka). W ostatnim czasie stały się one, ale także środowisko naturalne w szerszym ujęciu, tematem bardzo istotnym zajmując coraz więcej miejsca w mediach, generując oddolne protesty, korporacyjne działania, a wreszcie konkretne decyzje polityczne w różnych krajach. Pandemia wydaje się być akceleratorem tego procesu prowadząc do większej wrażliwości zarówno administracji publicznej, organizacji, jak i konsumentów. 
Jak pogodzić cele biznesowe i potrzeby klientów z dbaniem o dobro naszej planety? 

INSIGHT CLASH

Insight clash to arena, na której zderzają się różne perspektywy. Zaprojektowana jako swobodna przestrzeń wymiany myśli dla architektów doświadczeń, data scientist, psychologów, socjologów i każdego kto interesuje się wiedzą nt. człowieka i otaczającego nas świata.

PRELEGENCI


1. Ziemianie atakują!

Coś poszło nie tak, a zachowujemy się jakby nic się nie stało. W badaniu „Ziemianie atakują!” przepytaliśmy czołowych naukowców i ekspertów w dziedzinie środowiska naturalnego, na co naprawdę cierpi Ziemia i ile prawdy mają w sobie doniesienia medialne o katastrofie środowiskowej. Dzięki współpracy z UN Global Compact Network Poland, mamy dostęp do najbardziej wiarygodnych światowych źródeł oceniających i prognozujących stan środowiska naturalnego. Następnie zbadaliśmy do tej pory już 5000 Polaków, dzięki czemu możemy pokazać, na ile społeczeństwo, wyborcy, konsumenci są gotowi do zmiany swoich wyborów i nawyków. Czy to już czas na nowe strategie w biznesie?
W Latach Dwudziestych pomaga firmom i organizacjom tworzyć strategie uwzględniające potrzeby Planety. Lider wielkiego projektu „Ziemianie atakują” prowadzonego przez Lata Dwudzieste i Kantar Polska przy współpracy z United Nations Global Compact. Do 2020 Creative House Director i członek zarządu w Kantar Polska oraz Prezes Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. Członek programu Balticlead Uniwersytetu Sztokholmskiego dla liderów zmian i transformacji biznesu w obszarze człowiek-Ziemia. Członek Rady ds. Polskiego Prawa Klimatycznego przy Client Earth oraz członek Akademii PR. Autor wielu artykułów branżowych oraz książek z obszaru zarządzania i wiedzy o konsumentach.

2. Dekada działania, czyli strategiczne dylematy firm w najbliższych 10 latach

Podzielę się spostrzeżeniami na temat (r)ewolucyjnego przejścia od CSR do zrównoważonego rozwoju, które obserwujemy tu i teraz. W swojej prezentacji opowiem o tym jak odróżnić strategiczne podejście od greenwashingu; o wyzwaniach, które stratedzy starają się zaadresować oraz czy firmy w latach dwudziestych XXI w. stają się bardziej odpowiedzialne, gdyż działa na nie kij czy marchewka. Będziemy mówić o integracji ESG, adresowaniu zmian klimatycznych, regeneracji bioróżnorodności, łańcuchach dostaw oraz jak mierzyć i badać to, co kilka lat temu wydawało się niemierzalne.
Towarzyszy firmom w ich transformacji w kierunku zrównoważonego rozwoju. Założycielka INSPIRED, firmy doradztwa strategicznego w obszarze zrównoważonego rozwoju, ESG oraz komunikacji, a także Partner agencji SNOW PR - butiku komunikacyjno-eventowego działającego w obszarze sportu, aktywnego stylu życia i ekologii, należącego do inicjatywy Climate Neutral NOW Pledge. Ekspert programu Climate Leadership przy Centrum UNEP/GRID Warszawa. W obszarze komunikacji, edukacji, relacji z interesariuszami oraz doradztwa strategicznego pracuje od ponad 12 lat doradzając firmom z obszaru energetyki, FMCG, farmacji, transportu oraz mody. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego (Magister Socjologii i Magister Komunikacji), Swedish Institute Management Program in Sustainability, Studiów Podyplomowych w zakresie zrównoważonego rozwoju w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz Executive MBA w Imperial College Business School (Candidate). W swojej pracy wykorzystuje wytyczne GRI, SASB, TCFD, PRI. Konsultant wypracowujący rozwiązania w ramach Science-Based Target for Nature.

3. Stary niedźwiedź mocno śpi…

Większość działających w Polsce firm przywykło do budowania swych strategii w oparciu o trendy i potrzeby konsumenckie. W obszarze środowiskowym konsumenci jednak wciąż śpią, zdają sobie sprawę, że sytuacja jest poważna jednak nie bardzo wiedzą co mogą zrobić, aby pomóc naszej Planecie. Czy zatem i biznes ma spać? W projekcie dla European Climate Foundation Lata Dwudzieste sprawdziły co ogranicza firmy we wprowadzaniu zielonych transformacji. Przyjrzeliśmy się zarówno gigantom, spółkom skarbu państwa, jak i małym i średnim przedsiębiorstwom, dostarczających ponad połowę obrotu polskiej gospodarce. Zidentyfikowaliśmy czynniki sukcesu najbardziej dojrzałych firm w obszarze zrównoważonego rozwoju. Przygotowaliśmy rekomendacje: co zrobić, żeby cel neutralności klimatycznej nie wyślizgnął nam się z rąk (a wraz z nim możliwość uczestniczenia w europejskiej i światowej grze rynkowej). Oraz garść refleksji czy po trzech dekadach szalonego wolnego rynku nie będzie trzeba wrócić do gospodarki centralnie sterowanej :)
Przez wiele lat pracowała w firmach FMCG na różnych stanowiskach w obszarze Insight i strategii. Obecnie w Żabka Polska pełni rolę Green Officera i odpowiada za budowanie strategii „zielonego” zrównoważonego rozwoju firmy. Baczny obserwator rynku, częsty prelegent na kongresach branżowych. Współautorka raportów proekologicznych „Ziemianie projektują” (2020) i „Ziemianie regulują”(2020) oraz książek „Data Driven Decisions” (PWN,2018), „Gamification. Jak wygrać zaangażowanie respondenta”(PWN, 2020), „Badania rynku. Jak zrozumieć konsumenta (PWN, 2021).