LUDZIE KŁAMIĄ CORAZ WIĘCEJ. Całe szczęście!

czwartek 24.X, godz. 15.10, sala Bałtyk
Najważniejsza myśl prezentacji
Kłamstwo ma dosyć złą reputację, ale prawda jest taka, że tak jak nie ma w przyrodzie złej pogody, tak nie ma cechy ludzkiej, która byłaby jednoznacznie zła lub niepotrzebna. Kłamstwo jest częścią natury ludzkiej i ważne jest nie tylko odkrycie prawdy, ale.. odkrycie kłamstwa. Bo tylko zestawienie tych dwóch perspektyw pomaga nam budować rozumienie i świadomość naszych klientów. Jeżeli ktoś kłamie to ma jakieś powody? Jakie? Wiedza o tym pomaga nam planować skuteczną komunikację.
Opis
Dlaczego nastolatki w ukryciu przed rodzicami czytają książki? Dlaczego ludzie wstydzą się segregować odpady? Dlaczego kaplica św. Kingi nie jest największą atrakcją kopalni w Wieliczce?
W świecie marketingu ostatnio zapanowała obsesja digitalowa – mamy wielką wiarę, że internet zna wszystkie odpowiedzi, a segmentację szybciej, łatwiej i taniej jest zrobić na Instagramie niż w wyniku badań.
Czy naprawdę wierzysz, że masz możliwość zweryfikowania prawdy w social media, których konstrukcja nie tylko ułatwia, ale też sprzyja fałszowaniu rzeczywistości? Co kryje się za polukrowanymi instagramowymi kontami i odważnymi wypowiedziami na forach internetowych?
Pytanie czy ludzie kłamią nie jest istotne, bo odpowiedź jest oczywista. Ważniejsze jest jak odkryć motywacje kłamstwa, jak znaleźć prawdziwe napięcie, które za nim stoi? Bo największe skarby są najczęściej przykryte kłamstwami – dlatego chcemy się podzielić wiedzą na temat tego jak można wykorzystać kłamstwo po to, żeby tworzyć skuteczną komunikację i efektywnie docierać do wybranej grupy naszych konsumentów. Nic nie daje lepszej okazji do odnalezienia najgłębszej prawdy niż odkrycie kłamstwa.
W jaki sposób prezentacja odnosi się do kwestii skutecznego i odpowiedzialnego wspierania decyzji wiedzą o rynku i człowieku?
Skuteczne działanie możliwe jest tylko przy rozumieniu człowieka, a nie pudrowaniu go.
Podstawowe zasady psychologiczne pozwalają zrozumieć jak człowiek funkcjonuje i dzięki temu, że stosujemy empatyczne nie oceniające podejście do ludzi jako naszych obiektów badań, naszych informatorów – jesteśmy w stanie zdobyć nietypową, głęboką, często nie jawną dla innych wiedzę, która pozwala budować przewagę konkurencyjną.
Źródła, materiały, dane:
Badanie etnograficzne przeprowadzone w ramach strategicznej współpracy z grupą Onet.
Proces tworzenia projektu – jak zidentyfikować różnego rodzaju kłamstwa.
Proces przeprowadzenia tych badań nad weryfikacją wszystkich danych.
Użycie tej wiedzy dla celów strategicznych dla klientów.

Anna
CHYL
Senior market researcher & analyst
IZMAŁKOWA

Izabela
KIWAK
Customer Insight & Research Manager
Ringier Axel Springer Polska