WEJRZENIE W POLSKĄ DUSZĘ. Inspiracje etyczne dla marek.

czwartek 24.X, godz. 15.50, sala Bałtyk
Najważniejsza myśl prezentacji
Marketing etyczny potrzebuje strategi transformacyjnych, które rozwiążą napięcie między nowymi wartościami i starymi nawykami konsumenckimi.
Opis
Duże globalne marki zaczynają budować marketing etyczny. W strategiach marketingowych, obok celów komercyjnych, pojawiają się transformacyjne - co oznacza gotowość biznesu do przeprowadzania zmian. Taka przemiana czeka również marki na rynku polskim. Pomyśleliśmy, że warto skonsolidować wiedzę z badań komercyjnych oraz badań społecznych i zajrzeć w polską duszę w roku 2019. Co irytuje w nas samych, co zaś w innych. Co jest źródłem samozadowolenia, co zaś wpędza nas w kompleksy. Czemu troska o innych przestała być wartością społeczną. Dlaczego zanika przyjemność z działań w ramach wspólnoty.
Chcemy zderzyć stan obecny z wyzwaniami, które stawia najbliższa przyszłość.
Wszystko to pozwoli nam wydobyć kierunki działań etycznych, które mogą podjąć polskie marki. Do tego podsumowania inspirują nas najnowsze badania stosunku Polaków do imigracji i emigracji, badania przemian kulturowych obecnych w Polsce, ale też Olga Tokarczuk, Tomasz Karoń i Paulina Goch-Kenawy.
W jaki sposób prezentacja odnosi się do kwestii skutecznego i odpowiedzialnego wspierania decyzji wiedzą o rynku i człowieku?
Prezentacja pokaże przykłady nowych marek oraz transformacji istniejących wcześniej działających zgodnie z marketingiem etycznym.
Źródła, materiały, dane:
- Badania między innymi Insight Shot o stosunku Polaków do imigracji i emigracji
- Raporty Trendowe dotyczące Polski i świata
- Bieżące publikacje z dziedziny socjologii i analizy kulturowej

Marcin
KLAUS
Partner
Insight Shot

Marta
MARCZAK
Dyrektor Zespółu strategii Marki PwC
PwC