Newsletter PTBRiO nr 100

Ty decydujesz!

Dobrze wiemy, że konsumenci nie lubią, żeby im narzucać na co mają wydawać swoje pieniądze. Najbardziej cenią możliwość wyboru i poczucie sprawczości. Chcą sami decydować. My także nie chcemy członkom PTBRiO niczego narzucać. Wierzymy, że należą im się zniżki na wydarzenia czy szkolenia organizowane przez Towarzystwo, ale jesteśmy zdania, że sami powinni móc je wybrać. Do tej pory indywidualne zniżki dla członków często stawały się korzyścią dla firm, a nie dla poszczególnych osób, a na niektóre interesujące eventy zniżek nie było wcale. Dlatego zamiast wszystkim po równo, ale niezgodnie z potrzebami, zdecydowaliśmy się oddać decyzję o zniżkach w ręce członków wprowadzając voucher edukacyjny. Dzięki niemu sam decydujesz na co i kiedy dostaniesz zniżkę. Oczywiście pod warunkiem, że jesteś członkiem PTBRiO i nie masz zaległych składek. Imienny bon o wartości 200 złotych będzie ważny od momentu wystawienia przez rok i można go będzie zrealizować na dowolny cel edukacyjny z oferty PTBRiO. Dotyczy to szkoleń, Kongresu, Letniego Seminarium Badawczego, Szkoły Badań Rynku oraz konferencji tematycznych. Bilet w rękę i w drogę dokąd chcesz! Vouchery będziemy Wam rozsyłać rychło, a więc już teraz warto zacząć się zastanawiać na co je wydacie. Na jesieni kolejny Kongres, a od września zmieniony program szkoleń, w którym czeka na Was wiele nowości.


Agata Grabowska

Wiceprezes PTBRiO




Rusza badanie
Wizerunku Branży Badawczej 2013
Wkrótce rozpocznie się badanie Wizerunku Branży Badawczej 2013. To już kolejna edycja tego projektu, który dostarcza cennych informacji o nas samych i agencjach, w których pracujemy. Uzyskane wyniki od wielu lat są źródłem wiedzy i stanowią inspirację do podejmowania najlepszych strategii współpracy na linii badacz - klient. Już teraz zachęcamy osoby współpracujące z agencjami badawczymi do wzięcia udziału w badaniu i wypełnienia ankiety. Przypominamy, że wśród respondentów rozlosujemy cenne nagrody jedną wejściówkę na XIV Kongres Badaczy Rynku i Opinii oraz 50 notesów PTBRiO. Opiekę merytoryczną nad projektem sprawują Gosia Puchlak i Adam Polasz.



XIV Kongres Badaczy Rynku i Opinii.
Nowe źródła, nowe narzędzia, nowe możliwości.
19 czerwca odbyło się kolejne spotkanie Rady Programowej XIV Kongresu Badaczy Rynku i Opinii. Tym razem zgro- madzeni członkowie Rady dokonywali wyboru nadesłanych zgłoszeń konkursowych. Najlepsze propozycje wystąpień złożą się na kształt tegorocznego święta badaczy. Już wkrótce na naszych stronach internetowych będziecie mogli Państwo zapoznać się z tegorocznym programem. Tymczasem zapraszamy na stronę www.kongresbadaczy.pl


Badanie Badaczy - II etap
Zakończyliśmy etap ilościowy badania w ramach drugiej edycji projektu Badanie Badaczy. Opiekunem projektu ze strony zarządu jest Janusz Sielicki, a w skład zespołu projektowego wchodzą: Andrzej Anterszlak, Michał Beszczyński, Wojciech Ciemniewski, Beata Dąbrowska, Joanna Dzierzbicka, Bartosz Porszt, Beata Rąbińska. Prace analityczne przedsięwzięcia poprowadzi Wojciech Ciemniewski. Przypominamy, że wśród osób, które wzięły udział w badaniu i podały adres mailowy rozlosujemy cenne nagrody: jeden udział w XIV Kongresie Badaczy Rynku i Opinii, dwa udziały w dowolnie wybranych szkoleniach PTBRiO, 50 notesów PTBRiO. Zapraszamy Państwa do zapoznania się z raportem powstałym po pierwszej edycji badania, dostępnym tutaj


Strefa b
W piątek, 21 czerwca odbyło się ostatnie przedwakacyjne spotkanie z cyklu strefa b. O badaniach (dla) dizajnu czyli strefie poświęconej nowym trendom badań rozmawiały Kaja Dziarmakowska - badaczka specjalizująca się w przestrzeniach publicznych i reprezentująca Pracownię Badań i Innowacji Społecznych STOCZNIA oraz Maja Ganszyniec - projektantka, studio kompot. Spotkanie prowadziła Agata Nowotny - szefowa specjalizacji socjologicznej w School of Form - interdyscyplinarnej szkole dizajnu.


Zbadaj.to - zakończenie projektu
Dobiegł końca decydujący etap IV edycji konkursu zbadaj.to. Podczas Warsztatów Badawczych, które odbyły się w dn. 24-26 czerwca w Rybienku, finaliści konkursu skupiali się na rozwiązaniu realnego case'u Partnera Merytorycznego konkursu - LOTTO. Podczas pierwszego dnia uczestnicy otrzymali sporą dawkę wiedzy merytorycznej, przekazanej im przez członków Kapituły Konkursowej oraz przedstawicieli LOTTO. Wieczorem odbyła się część integracyjna mająca na celu zbudowanie mocnych, dobrych komunikacyjnie zespołów, w których uczestnicy mieli pracować podczas kolejnego dnia. Drugi dzień warsztatów opierał się na wytężonej pracy czterech grup, które dysponując surowymi danymi, raportami i innymi materiałami pomocniczymi oraz wsparciem zarówno osób ze strony Partnera Merytorycznego jak i członków Kapituły Konkursowej dążyli do wypracowania sensownych rekomendacji przeznaczonych dla marki LOTTO. Fotorelacja z Warsztatów znajduje się na fanpage'u konkursu tutaj


Rocznik PTBRiO 2013/2014

Trwają prace nad najnowszym Rocznikiem PTBRiO Badania Marketingowe, w tym roku nowością jest Mobilna wyszukiwarka agencji  badawczych (mWAB). Tegoroczny nakład publikacji wyniesie 6000 egzemplarzy. Więcej




Konferencja UNDER 25. Młodzi w świecie konsumpcji. 21 czerwca 2013 r.
21 czerwca w Pałacu Tyszkiewiczów na Uniwersytecie Warszawskim odbyło się wydarzenie z cyklu współorganizowanych przez ESOMAR i PTBRiO. Konferencja była poświęcona tematyce młodego pokolenia. Wśród prelegentów można było posłuchać gości z Polski takich jak Robert Zydel (Saatch&Saatchi, PTBRiO) Jacek Wasilewski (UW) czy prof. Dominika Maison (Dom Badawczy Maison, PTBRiO), ale wśród prelegentów pojawił się też gość z zagranicy Joeri van den Bergh. Dodatkowo dla członków naszego towarzystwa obecnych na konferencji przygotowaliśmy upominek w postaci książki J. van den Bergha pt.: "HOW COOL BRANDS STAY HOT: BRANDING TO GENERATION Y". Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z wydarzenia na naszym fanpage'u na Facebooku .

Zostań współtwórcą newslettera PTBRiO
Newsletter PTBRiO to inicjatywa tworzona z udziałem członków towarzystwa. Czekamy na artykuły, ciekawe raporty badań i Wasze propozycje. Napiszcie o czym chcielibyście przeczytać w naszym newsletterze? Nasz adres: sekretariat@ptbrio.pl

Zostań recenzentem książek branżowych
Szanowni Państwo, wszystkich, którzy chcą podzielić się z czytelnikami newslettera PTBRiO swoimi opiniami na temat ekscytujących lektur, które mogą zainteresować nas jako badaczy zachęcam do współpracy. Napisz do nas na adres sekretariat@ptbrio.pl
Robert Zydel.

Zapraszamy do zapoznania się z dotychczasowymi recenzjami tutaj

QRCA (Qualitative Research Consultants Association) - stypendia dla młodych badaczy jakościowych
QRCA oferuje stypendia finansujące udział w corocznej, odbywającej się w USA konferencji badań jakościowych. Tym razem konferencja odbywa się 16-18 października w San Diego. Mimo, że konkurencja jest duża, to zachęcamy do aplikowania. Dowiedz się więcej

Research.NK inauguruje pierwszą edycję programu skierowanego do studentów zainteresowanych tematyką Big Data
Interesujesz się nowymi technologami? Masz zmysł analityczny i nie uciekasz na dźwięk słowa big data? Wiesz, z czym wiąże się analiza i przetwarzanie danych i chciałbyś pracować w zawodzie przyszłości jako data scientist? Jeśli chociaż na jedno z powyższych pytań odpowiedziałeś twierdząco, to projekt, którym chcemy Cię zainteresować, jest dla Ciebie! Więcej



Nowi członkowie
Z przyjemnością informujemy, że do grona członków PTBRiO w ostatnim czasie dołączyli Joanna Kopeć, Marta Bierca i Jarosław Kowalski. Więcej .
 



W serwisie pośrednictwa pracy http://www.praca.ptbrio.pl/home.php pojawiły się nowe oferty. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami.
Stanowisko: Kierownik do Działu Realizacji Badań
Nazwa firmy: Quality Watch
Więcej
Stanowisko: Kierownik Działu Badań
Nazwa firmy: ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.
Więcej
Stanowisko: Kierownik Projektów Badawczych
Nazwa firmy: ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.
Więcej
 



Komunikat z zebrania Zarządu PTBRiO
w dniu 5 czerwca 2013 r. .


Życie wirtualnych dzikich. Netnografia Wikipedii największego projektu współtworzonego przez ludzi. D. Jemielniak.
Recenzja napisana przez Roberta Zydla z Saatchi & Saatchi.


Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa
tel. 22 648 44 92, fax 22 649 97 75, e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl