Newsletter PTBRiO nr 100

Wrzesień miesiącem jakości

...można by rzec parafrazując znane z lat słusznie minionych hasło "Październik miesiącem oszczędzania". PTBRiO po raz drugi organizuje spotkanie tych, którzy jakością obsługi klientów zajmują się na co dzień. We wrześniu 2012 odbyła się konferencja i warsztat poświęcony standardom jakości obsługi klientów. Wzięło w niej udział blisko 70 osób. Dzięki głosom uczestników postanowiliśmy rozszerzyć w tym roku zakres tematyczny. Będą to trzy nierozerwalne ze sobą obszary: jakość obsługi, satysfakcja i lojalność klientów. Mam nadzieję, że to trwała zmiana i trzeci tydzień września na trwałe wpisze się w kalendarze tych, którzy zajmują się jakością i satysfakcją klientów na co dzień.

Po wielu różnych konferencjach zdarza się słyszeć głosy, że poziom był za niski lub za wysoki. Mając tego świadomość pierwszego dnia organizujemy warsztaty dla tych, którzy wchodzą w omawiane obszary lub po prostu chcą usystematyzować wiedzę. To wszystko 19 września we wtorek pod fachową opieką Artura Nogi-Bogomilskiego. Drugi dzień będzie miał charakter konferencyjny, z co najmniej trzema blokami podsumowań i dyskusji, które uznajemy za kluczowy element tego wydarzenia. Ideą, która przyświeca organizatorom jest hasło: "nie ma pytań bez odpowiedzi". Wszyscy uczestnicy będą mieli możliwość przygotowania pytań do prowadzących. Już dziś zachęcam do ich przesyłania. Pytania są omawiane na dwóch spotkaniach prowadzących warsztat i konferencję, dzięki czemu konferencja (podobnie jak przed rokiem będzie spójna, bez zbędnych powtórzeń). Dodatkowo prowadzimy obecnie dwa badania (przedstawiciele zleceniodawców i eksperci z agencji badawczych), które pozwolą nam ustalić zwyczaje związane z używaniem poszczególnych narzędzi przy pomiarach jakości, satysfakcji i lojalności. Dzięki temu konferencja jest dedykowana do osób, które mają wyższe oczekiwania merytoryczne, ale też poszukują przestrzeni na dyskusję.

Niezdecydowanych zachęcam do obejrzenia materiałów konferencyjnych z 2012 roku. Była to najlepiej oceniona konferencja PTBRiO w jego wieloletniej historii. Traktujemy to jako zobowiązanie.

Spotykamy się 19 i 20 września 2013 r.
Zapraszam!


Arkadiusz Wódkowski

PTBRiO



Ruszyło badanie
Wizerunku Branży Badawczej 2013
Wystartowała kolejna edycja badania Wizerunek Branży Badawczej. Wszystkich badaczy, pracujących po stronie klienckiej, którzy otrzymali od nas maila serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w tym projekcie. Opiekę merytoryczną nad projektem sprawują Gosia Puchlak oraz ze strony zarządu PTBRiO Adam Polasz.



XIV Kongres Badaczy Rynku i Opinii.
Nowe źródła, Nowe narzędzia: Nowe możliwości to hasło tegorocznego XIV Kongresu Badaczy. W rzeczywistości w której jedyną stałą jest zmiana, warto być elastycznym i otwartym na nadchodzące novum. Tegoroczne wystąpienia kongresowe pokażą najlepsze praktyki i przykłady innowacyjnych rozwiązań mających swe źródło w zmieniającej się rzeczywistości. Zapraszamy do zapoznania się z programem XIV Kongresu, dostępnym tutaj . A jeśli program Kongresu jest dla Państwa interesujący i jesteście żądni nowej wiedzy to zapraszamy do zarezerwowania miejsca tutaj .


Konferencja i warsztat. Jakość. Satysfakcja. Lojalność. 19-20.09.2013 r.
Został już niecały miesiąc do jednej z najbardziej oczekiwanych konferencji na temat jakości obsługi klienta. Poprzednia konferencja, zorganizowana rok temu, cieszyła się dużym zainteresowaniem, dlatego też w tym roku zdecydowaliśmy się na zorganizowanie kolejnej konferencji związanej z tematyką jakości obsługi. Arkadiusz Wódkowski oraz Artur Noga-Bogomilski zaprosili najlepszych specjalistów zajmujących się pojęciem jakości na różnych jej wymiarach i w różnych obszarach. Zdaniem gospodarzy tegorocznej konferencji JSL przewaga rynkowa to potencjał wyrażony wielkością grupy lojalnych klientów, zatem jeśli chcecie Państwo dowiedzieć się jak powiązać jakość, satysfakcję i lojalność ze wzrostem biznesu to zapraszamy już dzisiaj do zarezerwowania miejsca na tej konferencji i do wzięciu udziału w warsztacie poświęconym jakości. Więcej tutaj

Badanie Badaczy
Zakończył się etap ilościowy Badania Badaczy. Już wkrótce powiadomimy Państwa o planowanym spotkaniu, podczas, którego zaprezentujemy najistotniejsze wnioski płynące z badania.


Rocznik PTBRiO 2013/2014

Trwają prace redakcyjne nad najnowszym rocznikiem Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. Jest to najobszerniejsza publikacja dotycząca badań marketingowych, wydawana nieprzerwanie od 17 lat. Tegoroczny nakład rocznika wyniesie 6000 a oprócz wersji drukowanej, przygotujemy dla Państwa wersję mobilną wyszukiwarki pod nazwą: badaniamarketingowe.mobi. Premiera rocznika już w październiku, podczas Kongresu Badaczy.




Call for Speakers for the CEE Research Forum 2014
The Eastern European countries, while preserving their own identities, have become more (inter)connected to Western Europe and the rest of the world thanks to new technologies and social media developments. Borders are vanishing in the digital space where hyper-connected consumers are on the rise. So, just how different (and similar) is the Central and Eastern Europe (CEE) region in comparison to the rest of the world? How is market research playing a pivotal role in breaking boundaries and facilitating a new cultural, and business mindset for the region? Więcej.

Zostań współtwórcą newslettera PTBRiO
Newsletter PTBRiO to inicjatywa tworzona z udziałem członków towarzystwa. Czekamy na artykuły, ciekawe raporty badań i Wasze propozycje. Napiszcie o czym chcielibyście przeczytać w naszym newsletterze? Nasz adres: sekretariat@ptbrio.pl

Zostań recenzentem książek branżowych
Szanowni Państwo, wszystkich, którzy chcą podzielić się z czytelnikami newslettera PTBRiO swoimi opiniami na temat ekscytujących lektur, które mogą zainteresować nas jako badaczy zachęcam do współpracy. Napisz do nas na adres sekretariat@ptbrio.pl
Robert Zydel.

Zapraszamy do zapoznania się z dotychczasowymi recenzjami tutaj



Nowi członkowie
Z przyjemnością informujemy, że do grona członków PTBRiO w ostatnim czasie dołączyli Natalia Sitarska, Monika Mostowska-Żybura, Grażyna Bieńkowska oraz Ewa Piechór. Więcej .
 



Komunikat z zebrania Zarządu PTBRiO
w dniu 8 lipca 2013 r. .

Kalendarze imienne dla członków PTBRiO
Drodzy Członkowie PTBRiO, podobnie jak w zeszłym roku, prosimy o deklarację, kto z Państwa życzy sobie otrzymać bezpłatny imienny kalendarz PTBRiO na rok 2014. Aby dokonać zamówienia na kalendarz bardzo prosimy o wypełnienie formularza dostępnego tutaj Na Państwa decyzję czekamy do 5 września.  Kalendarze, podobnie jak w zeszłym roku, zostaną wydrukowane tylko dla tych z Państwa, którzy wypełnią formularz zamówienia. W przypadku jakichkolwiek pytań, zapraszamy do kontaktu pod numerem telefonu 22 648 44 92 lub pisząc na adres sekretariat@ptbrio.pl.



Zapraszamy do przejrzenia aktualnych propozycji szkoleniowych.

Badania U&A i segmentacyjne.
Termin: 12 września 2013 r.
Trenerka: Anna Forycka (Ipsos)
Zgłoś się na szkolenie

Jak namyśleć sobie insightów?
Termin: 13 września 2013 r.
Trener: Michał Kociankowski (Synergion)
Zgłoś się na szkolenie

Skorzystać na kryzysie: znajdowanie nowych rozwiązań i ścieżek w biznesie.
Termin: 26 i 27 września 2013 r. 
Trenerzy: Aleksander Szojer (Innovuseed) i Jolanta Michałkiewicz (Ipsos)
Zgłoś się na szkolenie



Szkoła Badań Rynku

Chcemy zabrać Cię w fascynującą podróż świata badań, podczas której poznasz nieprzeciętnych ludzi, badaczy-praktyków i nauczysz się o wiele więcej niż na zwykłym szkoleniu czy podczas wykładów. Nasze zajęcia to cykl warsztatów oparty na realnym case'ie, dzięki czemu techniki i metody badawcze zyskują realne odniesienie do rzeczywistości. Wspólnie z indywidualnymi tutorami - przewodnikami będziesz mógł spotkać się z odbiorcą projektu badawczego i na podstawie zdobytej wiedzy bezpiecznie przejść przez kolejne etapy projektu badawczego. U nas zdobędziesz nie tylko wiedzę, ale przede wszystkim umiejętności! Otrzymasz od nas pakiet narzędzi niezbędnych w codziennej pracy badacza. Więcej





Stanowisko: DP Manager
Nazwa firmy: Interaktywny Instytut Badań Rynkowych
Więcej

Stanowisko: Specjalista ds. rozwoju biznesu (Business Development Specialist)
Nazwa firmy: INQUISIO.research
Więcej

Stanowisko: Key Account Manager
Nazwa firmy: SW Research
Więcej

Stanowisko: Koordynator badań
Stanowisko: Senior Research Executive
Nazwa firmy: TNS Polska
Więcej

Stanowisko: Koordynator badań
Nazwa firmy: ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.
Więcej

Stanowisko: Specjalista ds. Jakości Obsługi i Komunikacji
z Klientem

Nazwa firmy: PZU
Więcej

Stanowisko: Client Consultant
Nazwa firmy: Nielsen
Więcej

 

Dan Ariely, Potęga irracjonalności, Wrocław, Wydawnictwo Dolnośląskie, 2009.
Recenzja Karola Zyskowskiego z Unilever Polska


Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa
tel. 22 648 44 92, fax 22 649 97 75, e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl