Newsletter PTBRiO nr 100

Marki 2014

Pierwsza i ostatnia konferencja PTBRiO na temat marek odbyła się mniej-więcej 10 lat temu. Nie tak bardzo dawno, ale jednak w zupełnie innym świecie. Wystarczy powiedzieć, że nie było wtedy Facebooka i iPhona. Dla nieprzekonanych można dodać, że nie było także nawet pierwszego cienia mrocznego widma, które zasnuło potem niebo, a którego resztki jeszcze polatują nad naszymi głowami: kryzysu. Naprawdę dużo się stało przez te 10 lat. Świat zmienił się wystarczająco, aby zająć się markami ponownie bez najmniejszej obawy, że będziemy się powtarzać.

Rok 2013 nie jest jak 2003 z dwóch głównych powodów. Pierwszym jest stała i błyskawiczna komunikacja, drugim ograniczone zaufanie do przyszłości. Żyjemy dużo bardziej TERAZ, a to teraz ma nam znacznie więcej do zaoferowania. To trudna sytuacja dla marek, bo marka to z definicji obietnica skierowana w przyszłość. Marka, obojętnie, jakie wrażenie robią jej taktyczne działania, zawsze mówi "Zaufaj mi". Dziś trzeba to mówić i robić inaczej i o tym jest konferencja o markach, którą zorganizujemy już w marcu 2014. Oto zjawiska i zagadnienia, którymi się zajmiemy...

Czytaj więcej


Michał Kociankowski

PTBRiO


Partnerstwo Merytoryczne

Rozpoczęliśmy okres przygotowań do V edycji projektu zbadaj.to. Uwaga, można już zgłaszać propozycje partnerstw merytorycznych. Podmioty zainteresowane współpracą znajdą szczegółową ofertę tutaj


Badanie Badaczy
Kolejna edycja projektu Badanie Badaczy już za nami. Zapraszamy do pobrania najnowszej wersji raportu, która znajduje się tutaj



badaniamarketingowe.mobi
Zapraszamy do korzystania z usługi mobilnej jaką jest Wyszukiwarka Ekspertów Badawczych oraz Wyszukiwarka Agencji Badawczych. Mobilne wyszukiwarki to szybki i prosty sposób na znalezienie poszukiwanego dostawcy badań lub specjalisty w konkretnej dziedzinie. Ponadto nasz serwis mobilny zawiera również szereg tabel rankingowych nie publikowanych nigdzie indziej.
Zapraszamy na stronę badaniamarketingowe.mobi


Rocznik PTBRiO 2013/2014

Zapraszamy do składania zamówień na najnowszy Rocznik PTBRiO. Formularz zgłoszeniowy znajduje się tutaj


Strefa b

Nostalgiczne powroty do PRLu w architekturze, dizajnie, przestrzeni. Obrońcy Supersamu i dworca w Katowicach, właściciele mamsam.pl i pantuniestal.pl, autorzy książek o blokowiskach i życiu codziennym w Polsce ludowej. Kogo i dlaczego to interesuje? Ile PRLu nadal siedzi nam w głowach, jakimi kategoriami, skryptami, resentymentami PRLowskimi się posługujemy? Prywatnie i publicznie. W estetyce, przestrzeni publicznej, dyskursie. 28 listopada o wiecznie żywym PRL-u dyskutowali Filip Springer (reporter, autor książki "Źle urodzone. Reportarze o architekturze PRL") oraz Łukasz Modelski (zastępca redaktora naczelnego "Twojego Stylu" i autor "Fotobiografii PRL"). Dyskusję moderowała Agata Grabowska




Zostań współtwórcą newslettera PTBRiO
Newsletter PTBRiO to inicjatywa tworzona z udziałem członków towarzystwa. Czekamy na artykuły, ciekawe raporty badań i Wasze propozycje. Napiszcie o czym chcielibyście przeczytać w naszym newsletterze? Nasz adres: sekretariat@ptbrio.pl

Zostań recenzentem książek branżowych
Szanowni Państwo, wszystkich, którzy chcą podzielić się z czytelnikami newslettera PTBRiO swoimi opiniami na temat ekscytujących lektur, które mogą zainteresować nas jako badaczy zachęcam do współpracy. Napisz do nas na adres sekretariat@ptbrio.pl
Robert Zydel.

Zapraszamy do zapoznania się z dotychczasowymi recenzjami tutaj



 

Praktyka nauce - nauka praktyce
Trwa cykl spotkań pod nazwą Praktyka nauce - nauka praktyce. Tym razem spotkania odbywają się na Wydziale Towaroznawstwa Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Zapraszamy do zapoznania się z kalendarzem nadchodzących wydarzeń .
 



Nowi członkowie
Z przyjemnością informujemy, że do grona członków PTBRiO w ostatnim czasie dołączyli Maciej Maj, Anna Miotk, Paweł Fijałkowski oraz Anna Talarczyk.. Więcej .
 



Komunikat z zebrania Zarządu PTBRiO
w dniu 4 listopada 2013 r. .



Zapraszamy do przejrzenia aktualnych propozycji szkoleniowych.

Społeczność on-line. O wykorzystywaniu nowoczesnej technologii badawczej.  
Termin: 3 grudnia 2013 r.   
Trenerzy: Agata Wiszniewska i Janusz Komór (EEI)
Zgłoś się na szkolenie

Neuromarketing w pigułce - przegląd dostępnych pomiarów.  
Termin: 4 grudnia 2013 r.    
Trenerzy: Jacek Kowalski i Beata Pawłowska (Neuroidea)
Zgłoś się na szkolenie

Edycja publikacji - synteza treści i formy wizualnej. Warsztaty edytorskie. 
Termin: 11 i 12 grudnia 2013 r.  
Trener: Jacek Gałązka (Ex-Press)
Zgłoś się na szkolenie

Nowe nurty w badaniach jakościowych. 
Termin: 18 i 19 grudnia 2013 r. 
Trenerka: Dominika Maison (Dom Badawczy Maison, UW)
Zgłoś się na szkolenie



Szkoła Badań Rynku

Trwa VII edycja Szkoły Badań Rynku. Nasi uczestnicy - oprócz standardowych wykładów mieli okazję przyglądać się pracy badacza od strony praktycznej. Weszli więc do fokusowni gdzie wcielali się w role klientów i respondentów.
Uczestnicy odwiedzili również studio CATI, gdzie mogli od kuchni poznać pracę badacza.
Szkoła Badań Rynku to cykl praktycznych spotkań. Już za tydzień uczestnicy rozpoczną pracę nad casem naszego Partnera Merytorycznego - Orange Polska.





Stanowisko: Specjalista ds. Badań Marketingowych
Leroy Merlin Polska
Więcej

 


Semiotyka - torcik i wisienka
Felieton Krzysztofa Polaka, Semiotic Solutions



Robert Solomon "The art of client service.
58 things every advertising & marketing professional should know".

Recenzja Przemysława Rosy z TNS Polska.


Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa
tel. 22 648 44 92, fax 22 649 97 75, e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl