Newsletter PTBRiO nr 121

Historie Opowiadane Obrazem

O tym, że jeden obraz znaczy więcej niż tysiąc słów, powiedziano już bardzo wiele. Wzrok, to najchłonniejszy ze wszystkich naszych zmysłów, a przetwarzanie obrazów jest silniej, niż w przypadku innych bodźców, powiązane z emocjami. Dziś, nasze umysły codziennie muszą mierzyć się z nadmiarem bodźców wzrokowych, a tysiące obrazów konkurują o naszą uwagę i zaangażowanie. Dynamicznie zmieniają się i współwystępują ze sobą wizualne trendy - ascetyczna prostota obowiązuje równolegle z celowym przerostem formy i koloru. Jak w takich realiach tworzyć skuteczne komunikacje wizualne? Co decyduje o tym, że pewne kreacje wygrywają rywalizację o dostęp do umysłu odbiorców, a inne przepadają niezauważone (a nawet jeśli zostają zauważone, to pozostają bez istotnego wpływu na nasze późniejsze skojarzenia i procesy decyzyjne)? LSB to seminarium, na którym od lat wychodzimy poza perspektywę stricte badawczą po to, aby lepiej zrozumieć najnowsze zjawiska zachodzące w otaczającym nas świecie i dzięki temu trafniej interpretować wyniki badań.

Tym razem, przyjrzymy się znaczeniu obrazu w skutecznej komunikacji marketingowej. Porozmawiamy o zasadach tworzenia bogatych znaczeniowo logotypów i identyfikacji wizualnych (zarówno w ujęciu klasycznym - etykiety, opakowania, jak i w obszarze digital), a także o znaczeniu obrazu w szeroko rozumianym customer experience. Podyskutujemy o tym jak tworzyć wizualizacje, które się wyróżniają i niosą angażujący przekaz. Dowiemy się jakimi metodami badać komunikację wizualną i jak efektywnie wizualizować uzyskane w badaniach dane.

21 i 22 maja zapraszamy do Badowa.


Iza Rudak
Prezes PTBRiO


zbadaj.to: 48 godzin ekstra!

Specjalnie dla Was przedłużyliśmy termin zgłoszeń do I etapu zbadaj.to. Wszystkich studentów ciekawych świata zapraszamy do konkursu, formularz dostępny jest na www.zbadaj.to . Czekamy do 2 kwietnia!


Reklama w Roczniku PTBRiO

Zapraszamy do zamawiania formatów reklamowych w jubileuszowym 20. wydaniu Rocznika PTBRiO Badania Marketingowe 2015/2016. Więcej tutaj .


Marketing pokoleń

Już 13 maja spotkamy się na evencie poświęconym pokoleniom. Więcej informacji wkrótce.


Historie Opowiadane Obrazem

Na tegoroczną odsłonę Letniego Seminarium Badawczego zapraszamy już 21 i 22 maja do Badowa. Więcej informacji wkrótce.


badaniamarketingowe.mobi
Na smartphonie możecie korzystać z:
Wyszukiwarki Ekspertów Badawczych
Wyszukiwarki Agencji Badawczych
Tabel Rankingowych
zawierających dane z corocznego badania realizowanego wspólnie z ESOMAR-em
Zapraszamy na badaniamarketingowe.mobi




LOTTO i zbadaj.to
Partnerem merytorycznym V edycji zbadaj.to jest marka LOTTO. Uczestnicy konkursu zostaną zaproszeni do pracy z najdynamiczniej rozwijającym się w ostatnim roku produktem Totalizatora Sportowego - grą Keno. Ich zadania będą koncentrowały się na opracowaniu badawczego wsparcia związanego z rozwojem produktu. Więcej o konkursie  www.zbadaj.to i facebook.com/zbadaj.to

Badanie Wizerunku Branży Badawczej - zaproszenie dla partnerów merytorycznych.
W bieżącym roku odbędzie się kolejna edycja Badania Wizerunku Branży Badawczej. Zarząd PTBRiO zaprasza samodzielnych specjalistów oraz firmy (pod warunkiem rezygnacji z umieszczenia w wynikach badania) do wsparcia projektu w następujących obszarach:
  • udostępnienie i przygotowanie narzędzia do przeprowadzenia badania CAWI,
  • analiza danych z badania i przygotowanie prezentacji wyników.
  • analizy desk research: danych branżowych, ekonomicznych i innych w celu uzupełnienia wyników z badania,
  • moderowanie badań jakościowych towarzyszących głównemu badaniu ilościowemu.
Osoby i firmy chętne do współpracy prosimy o zgłaszanie się do sekretariatu Towarzystwa na adres sekretariat@ptbrio.pla zespół prowadzący projekt, po konsultacji z Zarządem, dokona wyboru partnerów badania.
 

Zostań współtwórcą newslettera PTBRiO
Newsletter PTBRiO to inicjatywa tworzona z udziałem członków Towarzystwa. Czekamy na artykuły, ciekawe raporty badań i Wasze propozycje. Napiszcie o czym chcielibyście przeczytać w naszym newsletterze? Nasz adres: sekretariat@ptbrio.pl

Zgłoś swój projekt
Jeśli masz pomysł lub projekt, który moglibyśmy tworzyć razem, wypełnij formularz dostępny tutaj zyskaj patronat PTBRiO!

Zostań recenzentem książek branżowych
Szanowni Państwo, wszystkich, którzy chcą podzielić się z czytelnikami newslettera PTBRiO swoimi opiniami na temat ekscytujących lektur, które mogą zainteresować nas jako badaczy zachęcam do współpracy. Napisz do nas na adres sekretariat@ptbrio.pl
Barbara Frątczak-Rudnicka

Zapraszamy do zapoznania się z dotychczasowymi recenzjami tutaj



Bilans Kapitału Ludzkiego
Bezpłatna konferencja Polskiej Agencji Rozwoju i Przedsiębiorczości odbędzie się 28 kwietnia 2015 roku w Warszawie. Więcej informacji tutaj

Korelacje 2015
Konferencja odbędzie się w dniach 20-22 maja 2015 r. w Krakowie. Więcej informacji tutaj
 

Badanie studentów
Ogólnopolski projekt Niezależnego Zrzeszenia Studentów mający na celu poznanie sytuacji studentów w Polsce. Więcej informacji wkrótce.
 

25 lat nowoczesnego brandingu
Projekt THINKTANK mający na celu pokazanie, czym jest dziś silna marka i jakie jest jej znaczenie. Więcej informacji tutaj
 

VI Ogólnopolska Konferencja Metodologiczna Medioznawców
Warsztaty i konferencja pt "Grywalizacja mediów - czyli o zmianach w komunikacji społecznej" odbędą się w dniach 19-20 listopada 2015 r. w Kampusie Głównym Uniwersytetu Warszawskiego w budynku dawnego Centrum Informatycznego UW. Więcej informacji tutaj

"PRAKTYKA NAUCE - NAUKA PRAKTYCE"
Najbliższe seminarium pt. "Analogowi versus cyfrowi" odbędzie się 22 kwietnia 2015 r. o godz. 11.40 w Auli Centrum Nowoczesnych Technologii Informatycznych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Więcej informacji
 

BIQdata
serwis "Gazety Wyborczej" z dziennikarstwem danych. Więcej informacji na stronie biqdata.pl



Komunikat z zebrania Zarządu PTBRiO
w dniu 16 marca 2015 r. .

Nowi członkowie
Do grona członków PTBRiO został przyjęty Szymon Kończyk. Więcej .
 

Uzyskaj 100% zniżki na wydarzenia organizowane przez PTBRiO.
Trwają prace nad udoskonaleniem bazy wiedzy. Członków PTBRiO, którzy chcą pomóc w realizacji tego projektu oraz uzyskać 100% zniżki w opłacie za udział w jednym z naszych eventów, zapraszamy do kontaktu z koordynatorką projektu Agnieszką Łebkowską lub biurem PTBRiO. Więcej tu i tu .



Zapraszamy do przejrzenia propozycji szkoleń.

Jak w badaniach jakościowych z gąszczu luźnych wypowiedzi zbudować solidne wnioski i rekomendacje?
Termin: 9 i 10.04.2015 r.  
Trenerzy:  Patrycja Szymańska i Agnieszka Bubak

Psychologia konsumenta
Termin: 16 i 17.04.2015 r.   
Trener: Dominika Maison

Employer Branding - badania marki pracodawcy: standardy, dobre praktyki, popularne błędy.
Termin: 23.04.2015 r.
Trener: Agnieszka Łebkowska

Agile Research - kurs na sternika zwinnej motorówki.
Termin: 30.04.2015 r.
Trener: Edyta Czarnota i Barbara Krug





Stanowisko: Senior Experience Researcher
Nazwa firmy: UseLab
Szczegóły oferty

Stanowisko: Starszy Specjalista ds. Badań Klienckich
Nazwa firmy: Grupa PZU
Szczegóły oferty

 

Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa
tel. 22 648 44 92, fax 22 649 97 75, e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl