Newsletter PTBRiO nr 131

Wiosną branża bada się..

Kilka dni temu zakończyliśmy zbieranie danych do projektu ESOMAR "Rynek firm badawczych" (to już 21 edycja!). Z ogromną satysfakcją muszę stwierdzić, że to przedsięwzięcie już na stałe wpisało się w kalendarz branżowych wydarzeń. Jak zwykle mogliśmy liczyć na zaangażowanie przedstawicieli instytutów badawczych, za co w imieniu całego zespołu redakcyjnego Rocznika PTBRiO serdecznie dziękuję.

Otrzymaliśmy informacje od 51 firm badawczych (wynik podobny jak w ubiegłym roku). Już teraz mogę zdradzić, że nastąpiło lekkie odbicie i szacowane przychody branży wyniosły około 708 mln złotych (+12 mln r/r). Mam nadzieję, że ten wzrost to nie przypadek, a efekt rozwijania umiejętności biznesowego podejścia do potrzeb naszych klientów.

Przed nami ciągłe wyzwania i zmiany. Czy potrafimy już mniej mówić o metodologii, ankietach, wywiadach?  Czy umiemy wykorzystać nasze wieloletnie doświadczenie i różne źródła wiedzy o konsumencie? Consumer Intelligence to także my! I temu zagadnieniu poświęcony będzie Rocznik PTBRiO, którego premiera nastąpi w czerwcu.


Piotr Chojnowski
PTBRiO



Cyber 6.0 REDEFINE

18 marca odbyła się kolejna odsłona wydarzenia poświęcona w tym roku redefinicji dotychczasowego poznawczego paradygmatu i przejścia do nowoczesnej wieloźródłowej analizy strumieni danych behawioralnych i deklaratoryjnych. Najlepiej oceniono wystąpienie dr hab. Jacka Wasilewskiego i Przemysława Siewiora pt. "Mikrokosmos youtube'a". Gratulujemy! Filmowe podsumowanie wydarzenia znajduje się tutaj



Zbadaj.to

Zakończyliśmy pierwszy etap konkursu, zbadaj.to. Po 12 kwietnia poinformujemy uczestników o wynikach drogą mailową. Nagrodami są trzy dni warsztatów badawczych, płatne staże, udział w kongresie badaczy oraz możliwość zdobycia unikalnej wiedzy. Partnerem Merytorycznym konkursu jest Interia.
Więcej


Reklama w Roczniku

Zapraszamy do zamawiania reklamy w 21. edycji Rocznika PTBRiO.
Więcej


Praktyka-Nauce, Nauka-Praktyce

21 kwietnia odbędzie kolejne spotkanie cyklu. O ekonomii behawioralnej i mądrości tłumu opowiedzą Anna Gorączka i Michał Protasiuk. Udział jest bezpłatny. Zapraszamy! Więcej .




Zgłoś swój projekt
Jeśli masz pomysł lub projekt, który moglibyśmy tworzyć razem, wypełnij formularz dostępny tutaj zyskaj patronat PTBRiO!

Zostań współtwórcą newslettera PTBRiO
Newsletter PTBRiO to inicjatywa tworzona z udziałem członków Towarzystwa. Czekamy na artykuły, ciekawe raporty badań i Wasze propozycje. Napiszcie o czym chcielibyście przeczytać w naszym newsletterze? Nasz adres: sekretariat@ptbrio.pl

Zostań recenzentem książek branżowych
Szanowni Państwo, wszystkich, którzy chcą podzielić się z czytelnikami newslettera PTBRiO swoimi opiniami na temat ekscytujących lektur, które mogą zainteresować nas jako badaczy zachęcam do współpracy. Napisz do nas na adres sekretariat@ptbrio.pl
Barbara Frątczak-Rudnicka

Zapraszamy do zapoznania się z dotychczasowymi recenzjami tutaj



BIQdata
serwis "Gazety Wyborczej" z dziennikarstwem danych. Więcej informacji na stronie biqdata.pl



Stanowisko: Trainee in Consumer & Market Knowledge
Nazwa firmy: Procter and Gamble Poland
Szczegóły oferty

Stanowisko: Client Development Manager (m/w) Eastern Europe
Nazwa firmy: Research Now
Szczegóły oferty

 



Zapraszamy do zapoznania się z listą szkoleń tutaj i skorzystania ze zniżek z tytułu wcześniejszego zgłoszenia.

Jak nie zabić badania złym kwestionariuszem, czyli o sztuce tworzenia skutecznych narzędzi badawczych.
Termin: 8.04.2016 r.
Trenerzy: Tomasz Dulinicz

Design informacji - jak poprawić skuteczność przekazu informacji w prezentacjach, raportach i nie tylko tam
Termin: 14 i 15 kwietnia 2016 r. 
Trenerzy: Jacek Gałązka

Byliśmy młodzi, o coś nam chodziło. Pokolenia Y i Z w badaniach.
Termin: 22.04.2016 r. 
Trenerzy: Anna Rzeźnik, Bartłomiej Brach

Jak technologie ubieralne projektują swoich użytkowników
Termin: 12.05.2016 r.
Trenerzy: dr Aleksandra Przegalińska, Aleksandra Więcka




"Cyber 6.0 Redefine = Nihil novi. I dobrze!


Relacja Emila Pawłowskiego

Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa
tel. 22 648 44 92, e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl