Wiosną branża bada się..
Kilka dni temu zakończyliśmy zbieranie danych do projektu ESOMAR "Rynek firm badawczych" (to już 21 edycja!). Z ogromną satysfakcją muszę stwierdzić, że to przedsięwzięcie już na stałe wpisało się w kalendarz branżowych wydarzeń. Jak zwykle mogliśmy liczyć na zaangażowanie przedstawicieli instytutów badawczych, za co w imieniu całego zespołu redakcyjnego Rocznika PTBRiO serdecznie dziękuję.
Otrzymaliśmy informacje od 51 firm badawczych (wynik podobny jak w ubiegłym roku). Już teraz mogę zdradzić, że nastąpiło lekkie odbicie i szacowane przychody branży wyniosły około 708 mln złotych (+12 mln r/r). Mam nadzieję, że ten wzrost to nie przypadek, a efekt rozwijania umiejętności biznesowego podejścia do potrzeb naszych klientów.
Przed nami ciągłe wyzwania i zmiany. Czy potrafimy już mniej mówić o metodologii, ankietach, wywiadach? Czy umiemy wykorzystać nasze wieloletnie doświadczenie i różne źródła wiedzy o konsumencie? Consumer Intelligence to także my! I temu zagadnieniu poświęcony będzie Rocznik PTBRiO, którego premiera nastąpi w czerwcu.
Piotr Chojnowski
PTBRiO
|