U źródeł wiedzy, czyli badanie o badaniach
Oto pan Czesław i pani Irena. Pan Czesław jest producentem zabawek spod Częstochowy, pani Irena z Torunia zarządza własną siecią gabinetów SPA. Czy prowadząc swoje firmy, korzystają z badań marketingowych? W oparciu o jakie przesłanki podejmują ważne decyzje w swoich firmach? Polegają na własnej intuicji, doświadczeniu, dobrych radach szwagra, artykułach z prasy branżowej, konferencjach czy szkoleniach? Z jakimi źródłami wiedzy konkuruje wiedza pozyskiwana w badaniach konsumenckich? I jak wypada na ich tle?
Na te pytania odpowie nam toczący się właśnie projekt badawczy Źródła Wiedzy. To pierwsze badanie w Polsce, którego celem jest poznanie sposobów pozyskiwania przez firmy informacji o swoich klientach, produktach, usługach i rynku. Już nie mogę się doczekać jego wyników, których premiera będzie miała miejsce podczas konferencji Data Driven Decisions w Łodzi.
Organizatorami badania Źródła Wiedzy są Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku (www.ofbor.pl) oraz Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii (www.ptbrio.pl) . Projekt powstał przy współpracy Harvard Business Review Polska oraz Konfederacji Lewiatan.
Więcej informacji oraz formularz badania na www.zrodlawiedzy.pl
Adam Polasz
PTBRiO
|