Jeśli masz kołopoty z wyświetleniem wiadomości kliknij na ten link.

Newsletter PTBRiO nr 75

Marki dobrze opowiedziane

Marki i produkt   są  częściami  naszego  świata  tak  jak  ulice,  domy  i  drzewa. I podobnie - przyjnajmnej niektóre z ich - mają swoją historię. Ta historia jest źródłem ich tożsamości i siły. Dom bez historii łatwo zburzyć, drzewo bez historii łatwo wyciąć. Ale niech ktoś spróbuje ściąć drzewo, pod którym pisał słynny poeta! Choćby był słynny tylko w swojej miejscowości, „jego" drzewo nie jest już tylko drzewem, staje się symbolem i znajduje obrońców.

Marki mają tę przewagę nad drzewami, że mogą opowiadać swoje historie same. Niektóre z nich, te historie po prostu mają, czasem mogą łatwo wpisać się w istniejącą historię (kto wiedział, że warka to dawna miara piwa?), a czasem muszą tworzyć swoją opowieść od nowa. Niezależnie od tego, skąd pochodzi historia marki, ważne, aby miała znaczenie dla konsumenta. Tylko wtedy istotna może stać się także sama marka, bo jest częścią istotnej opowieści. Staje się symbolem czegoś cennego, tak jak drzewo może nagle stać się symbolem osoby, sprawy czy zdarzenia, które miało miejsce pod jego konarami.

Tworzenie historii marek i wpisywanie ich w szersze historie ludzi, grup czy idei to trudna, ale fascynująca sztuka. Już wkrótce unikalna okazja bezpośredniego spotkania z ludźmi, którzy o opowiadaniu historii marek wiedzą wszystko: autorami książki Storytelling, branding in practice, którzy będą gośćmi konferencji Marki dobrze opowiedziane, czyli storytelling w praktyce, organizowanej przez PTBRiO przy współpracy Saatchi&Saatchi. Serdecznie zapraszamy!

Michał Kociankowski
właściciel agencji Synergion


strefa b

W dniu 7 grudnia w Kinotece swoją inaugurację miała nowa inicjatywa PTBRiO pod kryptonimem strefa b, ten cykl ma dać pretekst do spotkań i wymiany myśli oraz doświadczeń między ludźmi z szeroko pojętej branży badawczej.


Zakończone zajęcia IV edycji Szkoły Badań
Rynku

11 grudnia zakończyła się IV edycja Szkoły Badań Rynku, przedstawiamy wrażenia jednej w uczestniczek.


Marketing Trends - refleksje pokonferencyjne
W minionym tygodniu odbyła się konferencja Marketing Trends, zorganizowana przez POPAI Poland. PTBRiO było patronem przedsięwzięcia. Zapraszamy do lektury relacji Przemysława Mielczarka, członka naszego Towarzystwa.



Druga edycja zbadaj.to
OFBOR i PTBRiO - organizatorzy konkursu studenckiego zbadaj.to podjęli decyzję o kontynuacji projektu w 2011 r. Konkurs wystartuje na początku marca, zaś warsztaty badawcze wieńczące eliminacje zaplanowane są na koniec czerwca 2011. Formuła przedsięwzięcia będzie zbliżona do jego poprzedniej edycji, choć przewidywane są pewne zmiany. Więcej informacji na stronie konkursu www.zbadaj.to.


strefa b
W drugiej połowie stycznia zaprosimy Państwa na kolejne spotkanie strefy b. Tym razem przewidzieliśmy projekcję filmu: Czekając na sobotę w reżyserii Ireny i Jerzego Morawskich. Więcej informacji w styczniu 2011 r.


Marki dobrze opowiedziane czyli storytelling
w praktyce

Przygotowujemy się do konferencji tematycznej poświęconej narracji w komunikacji marketingowej. Przedsięwzięcie przewidziane jest na początek marca 2011 r. W programie konferencji zaplanowaliśmy wystąpienie autorów światowego bestsellera pt. „Storytelling, branding in practice". Projekt jest organizowany przy współpracy z Saatchi&Saatchi. Niebawem więcej informacji.



Katalog PTBRiO
Od dwóch miesiecy dostępna jest najnowsza edycja Katalogu PTBRIO 2010/11. Zachęcamy do zamawiania publikacji, która przedstawia kompleksową analizę rynku badawczego, prezentuje sylwetki członków Towarzystwa oraz profile agencji badawczych. Katalog jest całkowicie bezpłatny.


Nowi członkowie PTBRiO
Z przyjemnością informujemy, że w ciągu ostatniego miesiąca do grona członków PTBRiO dołączyło 5 osób.


Komunikat z zebrania Zarządu PTBRiO
w dniu 13 grudnia 2010 roku, przygotowany przez członka Zarządu PTBRiO Janusza Sielickiego.


Szkolenia PTBRiO:

Przestawić myślenie - specyfika badań konsumenta
w punkcie sprzedaży

termin: 11 - 12 stycznia 2011 r.
osoba prowadząca: Małgorzata Kowalewska
(4P research mix)

Tak samo ale inaczej - badania dla rynku farmaceutycznego
termin: 13 - 14 stycznia 2011 r.
osoby prowadzące: Rafał Dobrowolski i Patrycja Szymańska (Synovate)

Techniki projekcyjne w badaniach marketingowych
termin: 20 - 21 stycznia 2011 r.
osoba prowadząca: Dominika Maison
(Wydział Psychologii UW, Dom Badawczy Maison)

Badania z wykorzystaniem internetu
termin: 25 - 26 stycznia 2011 r.
osoba prowadząca: Andrzej Gołoś (ARC Rynek i Opinia)

Wykorzystanie danych z badań marketingowych do nowoczesnego planowania mediów
termin: 27 - 28 stycznia 2011 r.
osoba prowadząca: Tadeusz Żórawski
(Universal McCann)




Coach jako badacz potrzeb i pragnień
Coaching cieszy się dużą popularnością w Stanach Zjednoczonych, gdzie ponoć „każdy ma swojego coacha". W Europie Zachodniej jest też już powszechny i zdobywa coraz większe zainteresowanie w Polsce. Skąd jego rosnąca popularność? Jaki ma związek z pracą badacza jakościowego?
- felieton Aleksandra Szojera, Vision Seed Coaching




Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa
tel. 22 648 44 92, fax 22 649 97 75, e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl