Newsletter PTBRiO nr 89

XIII Kongres Badaczy Rynku i Opinii.

20 Czerwca Rada Programowa wybrała wystąpienia i nadała kształt najbliższemu Kongresowi branży badawczej. Z niemal 120 zgłoszonych referatów wyłoniono 39. Konkurencja była bardzo poważna, a podjęcie decyzji wymagało od wszystkich członków Rady Programowej najwyższej staranności i przenikliwości. Tegoroczny Kongres ukształtowała idea umacniana świadomości roli, jaką badania pełnią w sukcesach marketingowych i biznesowych. Z tego względu w programie Kongresu znalazło się bardzo wiele wystąpień prezentujących konkretne przypadki sukcesów opartych na badaniach. Inne sesje poświęciliśmy różnym obszarom, na których badania wspierają sukces firm: rozpoznawanie i opisywanie nowych grup i nisz, trafne przewidywanie zmian i trendów, wprowadzanie do praktyki marketingowej nowych zdobyczy nauki, wprowadzanie nowych technologii do komunikacji z konsumentami. Oczywiście jest także miejsce na wystąpienia pomagające rozwijać warsztat pracy badawczej.

Za niespełna cztery miesiące czeka nas kolejna znakomita okazja do zaprezentowania sukcesów, wymiany doświadczeń oraz zaczerpnięcia inspiracji. Celem Rady Programowej jest także, aby tegoroczny Kongres był źródłem argumentów i przykładów świadczących o wielkim potencjale i bardzo istotnej roli badań, które dotrą poza grono badaczy - do marketingowców, top managerów, oraz publicystów zajmujących się rynkiem i ekonomią. Nie zapominając, że Kongres jest wielkim spotkaniem Badaczy, postaraliśmy się, aby był on także wydarzeniem ciekawym dla tych, którzy chcą wiedzieć, jak badań użyć i co można dzięki nim uzyskać. Sukces w biznesie zawsze wymagał odwagi, wytrwałości i szczęścia, ale dziś coraz trudniej go osiągnąć bez najsilniejszej broni: przewagi wiedzy. Badania dają tę przewagę, a najbliższy Kongres to najlepsza okazja by zobaczyć i zrozumieć, jak może być ona wielka.

Zapraszam do zapoznania się z programem Kongresu , który będzie dostępny już w poniedziałek i zachęcam wszystkich do uczestnictwa w tym ważnym wydarzeniu. Tylko raz w roku badacze rynku spotykają się tak licznie, aby odkrywać szczegóły najważniejszych projektów, przedstawiać najlepsze sposoby zdobywania wiedzy o rynku i konsumentach, oraz opisywać zjawiska, które ukształtują przyszłość.


Michał Kociankowski

Przewodniczący Rady Programowej XIII Kongresu Badaczy



XIII Kongres Badaczy Rynku i Opinii
Rozpoczęły się prace nad XIII Kongresem Badaczy Rynku i Opinii. Skład tegorocznej Rady Programowej jest następujący: Michał Kociankowski (Synergion) - przewodniczący Rady, Magdalena Chojnowska (TVP), Beata Gers (BAT), Agata Koppa (Carlsberg), Krzysztof Krejtz (SWPS), Alina Lempa (Grupa IQS), Dominika Maison (ESOMAR), Wojciech Pronobis (Prudential), Małgorzata Puchlak (T-Mobile), Agnieszka Sora (GfK Polonia), Adam Szymczak (TNS Polska), Iwona Woźniak-Konopa (PKN Orlen) oraz Robert Zydel (Saatchi&Saatchi). Rada oceniła 119 zgłoszeń nadesłanych na tegoroczny Kongres, spośród których 20 czerwca br. wybrała 39 najlepszych propozycji wystąpień. Szczegółowy program dostępny już wkrótce na stronie www.kongresbadaczy.pl


Raport Idealny
"Czy istnieje raport idealny? Raczej nie. A czy istnieje budynek idealny? No nie, jednak wszystkich architektów obowiązują zasady, których przestrzegają, kreując swoje dzieła."
Mateusz Galica, opiekun projektu Raport Idealny


Strefa b
31 maja w Resorcie odbyło się ostatnie, przedwakacyjne spotkanie w ramach strefy b pod nazwą O Polsce jako marce w przededniu Euro 2012. O tym czy Polska wykorzysta swoje pięć minut na marketingowej scenie podczas Euro 2012, dyskutowali Weronika Staniec-Porczyk (MSZ), Stanisław Mencwel (CPC) oraz Jacek Padee (Topsil Global). Prezentacja ze spotkania do pobrania tutaj


Projekt Konsument 2012
Poznaj najważniejsze trendy i zjawiska konsumenckie. Raport Konsument 2012, jest dostępny do pobrania na naszej stronie na naszej stronie


Zbadaj.to - konkurs studencki
Dobiegła końca III edycja konkursu studenckiego zbadaj.to. W Warsztatach Badawczych w Badowie gościliśmy tym razem 19 finalistów - czyli najlepszych z najlepszych, którzy poświęcając długie godziny nocne pracowali nad case'm partnera merytorycznego - firmy Orange. Zadanie, jak podkreślali członkowie Kapituły Konkursowej wymagało dojrzałości badawczej a tej nie zabrakło uczestnikom konkursu. Więcej o warsztatach na stronie konkursu



Projekt Praca w badaniach
Portal Praca w badaniach zawiera dwa moduły: oferty pracowników oraz oferty pracodawców. Swoje ogłoszenia mogą zamieszczać zarówno firmy poszukujące pracowników jak i członkowie PTBRiO poszukujący nowych możliwości pracy. Portal praca.ptbrio.pl cechuje:
1. precyzyjne dotarcie do badaczy pracujących w agencjach oraz po stronie zleceniodawcy, na które składają się informacje wysyłane do ponad 5 tysięcy odbiorców;
2. profesjonalizm i potwierdzone kompetencje potencjalnych współpracowników - ogłoszenia zamieszczają członkowie PTBRiO (osoby z rekomendacjami i min. 2-letnim stażem pracy w agencji);
3. konkurencyjna cena usługi.
Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami


Dostępny jest raport Wizerunek Branży Badawczej
Raport Wizerunek Branży Badawczej to zbiór ciekawych zestawień i porównań z rynku polskiego wraz z prognozą na lata 2012-2013. Klienci, badacze, agencje, rankingi to tematy, które nawzajem się przenikają tworząc jedno z niewielu dostępnych obecnie źródeł wiedzy na temat branży badawczej w Polsce. Co jeszcze zawiera raport Wizerunek Branży Badawczej?
Kliknij tutaj i pobierz pełną wersję raportu.


Katalog PTBRiO 2012/2013

Prace nad najnowszym Katalogiem PTBRiO Rynek badań - Badacze - Firmy badawcze rozpoczęte!
Tegoroczny nakład katalogu został zwiększony i wyniesie 6000 egzemplarzy.
Rynek badań - ankieta ESOMAR. Zakończyliśmy zbieranie danych do ankiety PTBRiO, w ramach wspólnego projektu z ESOMAR. Dane z ankiety zostaną użyte do publikacji tabel w katalogu PTBRiO, którego premiera nastąpi podczas XIII Kongresu Badaczy.
Członkowie PTBRiO - badacze. Do 1 lipca trwa aktualizacja danych członkowskich. Możecie dokonać aktualizacji Waszych osobistych kont, poprzez zalogowanie się do panelu członkowskiego i dokonanie ewentualnych zmian zawartych tam danych. Pamiętajcie, że dane zawarte na stronie internetowej zostaną umieszczone w najnowszej XVII edycji katalogu PTBRiO. Więcej informacji w mailu, który od nas otrzymaliście. Jeśli macie jakieś pytania lub wątpliwości, zapraszamy do kontaktu, pisząc na adres sekretariat@ptbrio.pl .
Firmy badawcze. Jeśli jesteście Państwo zainteresowani umieszczeniem reklamy w katalogu prosimy o kontakt z biurem PTBRiO. Zamówienie dostępne jest tutaj




Zostań współtwórcą newslettera PTBRiO
Newsletter PTBRiO to inicjatywa tworzona z udziałem członków towarzystwa. Czekamy na artykuły, ciekawe raporty badań i Wasze propozycje. Napiszcie o czym chcielibyście przeczytać w naszym newsletterze? Nasz adres: sekretariat@ptbrio.pl

Zostań recenzentem książek branżowych
Jeśli chcesz zostać recenzentem najnowszych pozycji wydawniczych na rynku branżowym, to skontaktuj się z nami pisząc na adres: sekretariat@ptbrio.pl Propozycja skierowana jest do członków PTBRiO.



Nowi członkowie
Do grona członków PTBRiO w ostatnim czasie dołączyło sześć osób



Komunikat z zebrania Zarządu PTBRiO
w dniu 18 czerwca 2012 r.

Nowości dla członków
Stworzyliśmy dla Was specjalną zakładkę na stronie PTBRiO , w której możecie szukać aktualności, wydarzeń, inicjatyw powiązanych ze szczególnymi benefitami skierowanymi do członków towarzystwa.
Więcej

Baza wiedzy
Zaktualizowano bazę wiedzy o prezentacje z ostatniej konferencji Cyberresearch2.0. Prezentacje dostępne są dla członków PTBRiO po zalogowaniu tutaj. Życzymy przyjemnej lektury.



Jak zarządzać projektem badań rynkowych z sukcesem: partnerstwo, wizja, realizacja i efekty
termin: 27 i 28 sierpień 2012 r.
Prowadzą Aleksander Szojer i Tomasz Dzida (VisionseedCoaching.com) 




"How Brands Grow"
Byron Sharp.

Recenzja Michała Skrzywanka


Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa
tel. 22 648 44 92, fax 22 649 97 75, e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl