|
|
|
|
Spotkajmy się!
Nasza branża ulega ciągłej metamorfozie. Różnice stają się widoczne szczególnie kiedy porównamy stan branży w dniu dzisiejszym do lat 90-tych. Przy czym, nie chodzi oczywiście wyłącznie o kilkuset stronicowe, drukowane i bindowane raporty przygotowywane głównie w formie tekstowej, czy też briefy przesyłane przez klientów faksem (na marginesie, dobrze byłoby, gdyby wreszcie powstało coś na kształt muzeum branży badawczej.) Chodzi o hermetyczny świat agencji badawczych i badaczy z ich patentem na nieomylne sądy dotyczące konsumentów w Polsce, który już dawno pogrążył się w odmętach przeszłości. Dziś wiedza na temat badań i konsumentów znacznie się rozszerzyła, ponieważ wypełzła z zacisza gabinetów badaczy i almanachów wiedzy badawczej kierując się do działów badań firm zlecających badania, strategów, agencji reklamowych, domów mediowych, agencji interaktywnych, itd. W świecie, w którym nikt nie ma patentu na mądrość i wiedzę - bo to mają już wszyscy - liczy się to, kto będzie skuteczniejszy biznesowo. Czy na badaniach i konsumentach znają się dziś już wszyscy i firma badawcza nie jest nikomu potrzebna? Na szczęście nie! Jesteśmy świadkami coraz większej ilości podejść partnerskich, kiedy to firma badawcza wspólnie z podmiotem spoza branży realizuje swoje cele związane z eksploracją świata konsumentów otwierając się jednocześnie na unikalną wiedzę i know how drugiej strony. Wspólnie (prawie) zawsze oznacza skuteczniej.
Tej idei sprzyja zbliżający się wielkimi krokami XIII Kongres Badaczy Rynku i Opini. Jego główną intencją jest pokazanie w jak dużym stopniu badania są istotne dla biznesowego sukcesu firmy. Kładziemy zatem akcent na stronę praktyczną badań i współpracę między firmami badawczymi i nie-badawczymi. Z 39 ciekawych prezentacji, wiele z nich to realne case'y przestawiające m.in.: niedawno wprowadzone komunikacje, produkty, rebranding. Ich celem jest sprowokować nas marketerów do przemyśleń i refleksji pomocnych w codziennej pracy. Wśród prezenterów sporo teamów kliencko-badawczych. Będzie się działo!
Serdecznie zapraszam w imieniu własnym oraz całej Rady Programowej do wzięcia udziału w tym największym wydarzeniu branży badawczej. Życzę wszystkim uczestnikom udziału w wielu inspirujących wystąpieniach. Spotkajmy się ponownie razem. A przy okazji, świetnej zabawy na czwartkowym Research Mix Party.
| |
| |
|
| | |
XIII Kongres Badaczy Rynku i Opinii
Został niecały miesiąc do największego w branży badawczej wydarzenia - XIII Kongresu Badaczy Rynku i Opinii. Czekają nas dziesiątki inspirujących wystąpień i dyskusji. Tym razem skupimy się w dużej mierze na pokazywaniu roli badań w marketingu strategicznym - niezwykle istotnym w biznesie. Więcej o tym czym będzie tegoroczny Kongres mówi Michał Kociankowski - przewodniczący Rady Programowej. www.kongresbadaczy.pl |
|
|
Strefa b
Zapraszamy do pobrania prezentacji z ostatniej strefy b realizowanej we współpracy z agencją IIBR. Prezentacja dostępna jest tutaj .
Tymczasem przed nami nowy cykl spotkań w ramach projektu strefa b. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do aktywnego śledzenia propozycji nowych tematów. Startujemy już w październiku. Tym razem tematem przewodnim będzie film Darling I lowe ju a spotkanie odbędzie się w nowym miejscu. Więcej informacji już wkrótce.
|
|
|
Rocznik PTBRiO 2012/2013
Jak co roku, w październiku podczas Kongresu Badaczy Rynku i Opinii będzie miała miejsce premiera najnowszej edycji rocznika PTBRiO. My zachęcamy już teraz do złożenia zamówienia na tę publikację dostępnego tutaj
|
|
|
Ksiązka pod redakcją Dariusza Jemielniaka
„Badania jakościowe. Podejścia i teorie" tom I oraz „Badania jakościowe. Metody i narzędzia" tom II. |
|
|
Projektowi "BRing. Nauki społeczne dla gospodarki"
realizowanemu przez Wyższą Szkołę Europejską im. ks. Józefa Tischnera. Więcej informacji tutaj |
|
|
Zostań współtwórcą newslettera PTBRiO
Newsletter PTBRiO to inicjatywa tworzona z udziałem członków towarzystwa. Czekamy na artykuły, ciekawe raporty badań i Wasze propozycje. Napiszcie o czym chcielibyście przeczytać w naszym newsletterze? Nasz adres:
sekretariat@ptbrio.pl |
|
|
Zostań recenzentem książek branżowych
Szanowni Państwo, wszystkich, którzy chcą podzielić się z czytelnikami newsletteru PTBRiO swoimi opiniami na temat ekscytujących lektur, które mogą zainteresować nas jako badaczy zachęcam do współpracy. Napisz do nas na adres sekretariat@ptbrio.pl Robert Zydel. |
|
|
Nowi członkowie
Do grona członków PTBRiO w ostatnim czasie dołączyli
Marta Jakubczyk, Monika Kunkowska, Michał Mackiewicz, Katarzyna Oleszczyk, Joanna Płuciennik, Anna Polańska, Adam Szymczak oraz Karolina Wojdyna. Przeczytaj więcej |
|
|
Nowości dla członków
W zakładce DLA CZŁONKÓW szukajcie aktualności, wydarzeń, informacji o benefitach i wielu innych opcji, z których możecie korzystać jako członkowie. Więcej informacji tutaj |
|
|
|
| | |
|
|