Uważny kameleon
Minął miesiąc od Kongresu. Opadł kurz, a życie toczy się dalej i dyskusje wciąż trwają. Wewnątrz firm, na forum naszego Towarzystwa, po stronie klientów. Patrząc jak zmienia się otoczenie biznesowe wokół nas, jak zmieniają się potrzeby klientów, jak wiele nowych podmiotów wchodzi na rynek, a wiele starych redefiniuje swój profil działania, nie sposób nie pytać głośno o przyszłość badań. I przyszłość badaczy. Czy wobec nowych technologii i nowych sposobów zbierania danych, nie trwamy przypadkiem w przestarzałym paradygmacie, który nie przystaje do wyzwań współczesności? Czy może przeciwnie: to, co oferujemy, nasza wiedza i know-how, doświadczenie i sprawność realizacyjna, są ponadczasową wartością? Co jest naszym USP jako branży? Czy dobrze je komunikujemy i czy potrafimy je sprzedać?
Ktoś może powiedzieć, że to dyskusja stara jak branża. Tak, ale wciąż potrzebna, bo nic gorszego niż przegapić zmiany, stracić rewolucyjną czujność, nie załapać się na odjeżdżający pociąg. Ewolucyjnie na to patrząc powinniśmy jako branża być uważnym kameleonem - obserwować otoczenie i zmieniać się tak, żeby jak najlepiej do niego przystawać. Jak świat światem to kameleony dostosowywały się do otoczenia, a nie otoczenie do nich. Zupełnie więc nie chodzi o to, żeby narzekać na klientów, na trudny rynek, na działy zakupów, na kryzys. Chodzi o to, żeby przyjrzeć się sobie samym. Temu, jak pracujemy, jak kształcimy młode kadry, jak zarządzamy naszym biznesem i jego marką. Wierzę, że szczera i otwarta dyskusja na ten temat jest wartością samą w sobie, nawet jeśli nie przyniesie gotowych rozwiązań i nie zadowoli wszystkich. Do takiej dyskusji chcę Państwa w imieniu Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii serdecznie zachęcić. Zapraszamy we wtorek 4 grudnia 2012 r., do klubokawiarni PaństwoMiasto, ul. Andersa 29, Warszawa
na spotkanie na temat przyszłości branży badawczej. Spotkajmy się i porozmawiajmy o badaniach i badaczach.
Więcej informacji na stronie www.ptbrio.pl
| |