zaloguj się aby uzyskać dostęp do prezentacji
login:    hasło:   
dr Barbara Frątczak-Rudnicka (4P research mix) i dr Michał Lutostański (TNS Polska)

Pokolenie - ulubione słowo dziennikarzy i publicystów. Pojęcie wchodzące w dźwięczne związki frazeologiczne - pokolenie Ikea, JP2, nic itp. - ale czy w czasach ponowoczesnej płynności i wydłużonej młodości ma ono jakieś zastosowanie w marketingu? Kontynuując dobrze ocenioną przez Państwa sesję na ostatnim kongresie, chcielibyśmy już 13 maja zaprosić na dedykowane pokoleniom wydarzenie. Przyjrzymy się na nim nie tylko doświadczeniom, dążeniom i wspomnieniom Boomersów, Iksów, Igreków i Zetów, ale też markom, które targetują swoje produkty do konkretnych grup. Zaprezentujemy również obraz własny branży badawczej. Dwadzieścia lat po otwarciu pierwszego odcinka metra i wydaniu pierwszej płyty hip-hopowej w Polsce, serdecznie zapraszamy do wspólnego przyjrzenia się marketingowemu potencjałowi drzemiącemu w pojęciu "pokolenie". Na seminarium zapraszają gospodarze czterech sesji, będący… przedstawicielami czterech generacji.

dr Barbara Frątczak-Rudnicka (4P research mix) i jej goście

Pokolenie Boomersów to ciągle bardzo wpływowa grupa społeczna (chociaż nie są już najmłodsi – mają między 50 a 69 lat). Nie tylko dlatego, że jest ich dużo. Jego przedstawiciele piastują obecnie najważniejsze stanowiska w administracji publicznej, w polityce oraz stanowią elitę finansową. To pokolenie „dzieci kwiatów”, kontestatorów, którzy zmienili świat na swoją modłę, a potem … wzbogacili się i zasilili szeregi YUPPIES. A teraz nie chcą się zestarzeć! W Polsce metrykalni Boomersi, to ludzie, którzy na początku naszej transformacji mieli miedzy 27 a 45 lat. Wykształceni w PRL-u, organizowali „Solidarność”, a potem zaangażowali się w procesy przemian we wszystkich dziedzinach. Są wśród nich pionierzy polskiego kapitalizmu, dziennikarstwa, reklamy i marketingu. Oczywiście nie wszyscy z tego pokolenia zaliczyliby siebie do tzw. „wygranych transformacji”, ale na pewno jest to pokolenie lepiej wykształcone, zamożniejsze i o większym poczuciu sprawczości niż ich rodzice. Na wszystkich rynkach coraz bardziej doceniane w roli konsumentów, choć nie są grupą, którą łatwo jest zaadresować. A warto!

Piotr Idzik (MASMI) i jego goście

Pokolenie X, za które przyjmujemy ludzi urodzonych pomiędzy rokiem 1964 a 1983, to pokolenie przełomu. Gdy powstawała III RP X miał średnio 15 lat, gdy Polska wstępowała do NATO - 25 a w roku przystąpienia do UE 30. X to osoba wywodząca się z PRL. Mająca dosyć pamiętania o tym, że przydziałowe mieszkanie, maluch i wczasy w Bułgarii to szczyt marzeń. X jest głodny konsumpcji i pragnie wykorzystać szanse, które przyniósł niespodziewany przełom. Widzi, że ciężka praca, nie zawsze legalna, przynosi wymierne rezultaty. X to pracownik handlu i usług, który może pozwolić sobie na zakup mieszkania, wakacje za granicą, samochód dla każdego członka rodziny. Czy zatem X kupował i kupuje wszystko co wpadło mu w ręce? Czy może wręcz przeciwnie, stał się wybredny i był pierwszym wyzwaniem dla rodzimych marketerów? Czy w roku 2015 mający około 40 lat X już się nasycił? Czy awans społeczny go zadowolił? A może powoli siwiejące „Młode wilki” są wciąż głodne?

Bartlomiej Brach (KRÓLICZA NORA/ONE11), Anna Rzeźnik (KRÓLICZA NORA/CPC) i ich goście

Pokolenie Y dorastało na styku dwóch rzeczywistości – nowej Polski urzeczywistniającej swój sen o kapitalizmie i raczkującego Internetu kuszącego nowymi możliwościami kontaktu z ludźmi oraz dostępu do treści. Pokolenie Y już jest dorosłe, a tej rzeczywistości już nie ma. Polska ma do zaproponowania młodym coraz mniej, a Internet stał się wielkim banerem. Ta zmiana otoczenia kulturowego, to zagrożenie dla dotychczasowych praktyk marketerów, ale i szansa wytworzenia nowych – dlatego w trakcie 90 minut pokażemy nowe insighty w pokoleniu i dopiero kształtujące się języki komunikacji. W imieniu prelegentów z pokolenia Y i marek prekursorów zmian, zapraszamy!

Maciej Kosiorek (KRÓLICZA NORA/VML), Michał Szutowicz i ich goście

X i Y musieli nauczyć się korzystania z technologii – pokolenie Z ma to we krwi. Dzięki temu Zetki wykreowały idoli milionów, którzy nigdy nie pojawili się w prasie ani telewizji. Komunikują się globalnie, ale nie jest to żaden ze znanych nam języków. Zatopili się w smartfonie tak skutecznie, że aż doczekali się najmłodszej w historii noblistki. Kim właściwie są Zetki? Dlaczego nadal pozostają poza zasięgiem? Jakie wartości wyznają i jak trzeba do nich mówić? Porozmawiamy o tym z samymi Zetami.

dr Barbara Frątczak-Rudnicka (4P research mix) i dr Michał Lutostański (TNS Polska)

Termin: 13 maja 2015 r., godz. 10.00-15.30
Miejsce: Miasteczko Orange, Warszawa, Al. Jerozolimskie 160

Ceny:
349 zł* – zgłoszenie do 29 kwietnia 2015 r.
449 zł* – zgłoszenie od 30 kwietnia 2015 r.
*Cena netto za osobę, w koszt udziału jednej osoby wliczone są: udział w seminarium, materiały konferencyjne, wyżywienie. Członkowie Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii mają możliwość skorzystania z vouchera członkowskiego PTBRiO

Formalności: Formularz elektroniczny zamówienia znajduje się tutaj. Po otrzymaniu zamówienia organizator wysyła mailem potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia wraz z fakturą Pro Forma. W przypadku braku terminowej płatności zniżka za wcześniejsze zgłoszenie zostanie anulowana. Ostateczną fakturę VAT organizator wystawia po otrzymaniu płatności.

Na zlecenie Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii obsługę konferencji zapewnia firma
ORA & Funksters Tomasz Sławiński
ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa
NIP 951 180 52 41

Wpłaty za udział w konferencji należy dokonać na konto:
Idea Bank 84 1950 0001 2006 0439 9456 0002

Rezygnację z udziału w konferencji bez konsekwencji finansowych można zgłaszać do 4 maja 2015 r. e-mailem na adres: sekretariat@ptbrio.pl. Rezygnacja w późniejszym terminie pociąga za sobą konieczność wniesienia pełnej płatności za udział w seminarium.

Wszelkie pytania, wątpliwości i uwagi dotyczące seminarium prosimy kierować na adres:
Biuro seminarium „Marketing pokoleń”
ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa
tel.: 22 649 97 74, tel./fax: 22 649 97 75
sekretariat@ptbrio.pl