Proste, szybkie, lepkie... Dane zwizualizowane.
Letnie Seminarium Badawcze PTBRiO, 21 maja 2015r., 16.30-17.30

Który z rządów wsadził najwięcej ludzi do spółek skarbu państwa? Jak wysokie PIT-y mają podatki płacą wyborcy PO i PiS? Który z filmów nakręconych za publiczne pieniądze miał najdroższego widza? Dla większości dziennikarzy najważniejszy jest bohater, konflikt, historia. Dane są sztywne, bezosobowe, nudne i w najlepszym wypadku mogą być ilustracją do historii, ładnym bokiem, jakąś podpórką, ale na pewno nie jej centralnym elementem. Jednak od kilku lat praktycznie nie ma świecie wielkiej redakcji, która nie eksperymentowałaby z danymi. i coraz częściej dane stają się źródłem historii, a jeśli nie historii, to przynajmniej podpowiedzi. Opowiem wam, gdzie media szukają danych, jak z nimi pracują, i co widzą. Pokażę też, jak je widzi czytelnik.

Vadim Makarenko, dziennikarz „Gazety Wyborczej”. Pisze o mediach, technologiach, reklamie i zarządzaniu w dziale gospodarczym, a także na Facebooku, Twitterze oraz blogu. Autor książek „Tajne służby kapitalizmu” o tym, jak firmy zbierają informacje na temat konsumentów oraz „Zawód: zwycięzca” o liderach biznesu, którzy zarażają swoimi pomysłami pracowników i świat. Kilkakrotnie nominowany do nagrody Grand Press w kategorii reportaż, wywiad, dziennikarstwo specjalistyczne i dziennikarstwo cyfrowe. Od września 2014 r. - szef serwisu BIQdata.pl, który zajmuje się analizą i wizualizacją danych.