Jak budować markę opierając się jedynie na dwuwymiarowych nośnikach – etykiecie na butelkę, plakacie czy billboardzie? Jak przekazywać nowe treści onbsp;markach, które są znbsp;nami od lat i wszyscy wszystko onbsp;nich wiedzą? Jak ocenić ryzyko radykalnej zmiany opakowania, aby nie strzelić sobie samobója? Jak rozmawiać znbsp;konsumentami i wyłowić perełkę spośród artefaktów? Jak - będąc badaczem - nie utonąć w oceanie propozycji, linii kreatywnych i wariantów? i przede wszystkim, czy ktoś pamięta, po co to w ogóle robimy?
Te i inne pytania zadajemy sobie jako badaczki przy okazji każdego badania opakowania. Chcemy podzielić się dwoma konkretnymi case’ami jako bazą do dyskusji onbsp;tym, jak badać opakowania specyficznych marek: wody Żywiec Zdrój i piwa Specjal (Grupa Żywiec).
Maria Otmar-Sztejn, Market Research & Consumer Insight Manager w Żywiec Zdrój. z badaniami rynku i konsumenta związana od 10 lat, doświadczenie zdobywała zarówno po stronie agencji badawczej jak i klienta. Absolwentka Metod Ilościowych w Szkole Głównej Handlowej.