Tomasz Dulinicz
Smartscope
Praktyk badań marketingowych. Od 1999 roku zajmuje się realizacją ilościowych i jakościowych projektów badawczych. Najczęściej pracuje dla branży telekomunikacyjnej, finansowej, dóbr trwałych oraz instytucji kultury. W przeszłości związany z agencjami badań rynku (Ipsos, Millward Brown, 4P research mix) oraz mediowymi (OMD Polska). Od 2013 roku prowadzi własną agencję badań rynku: Smartscope.
Urodził się w1973 roku w Braniewie. Jest absolwentem Statystyki i Ekonometrii na Uniwersytecie Szczecińskim oraz studiów podyplomowych: Badania Rynku, zrealizowanych na Uniwersytecie Jagiellońskim. Od początku pracy zawodowej zajmował się analizą i badaniem rynku. Pierwsze 3 lata kierował zespołem analityków w PBS Sopot, gdzie między innymi budował, a następnie prowadził jedną z pierwszych pracowni badań telefonicznych (CATI) w Polsce.
Przez 9 lat związany był z Grupą Onet.pl S.A., gdzie pełnił funkcję Dyrektora ds. Badań i Analiz. Kierował także działami: Produktu Reklamowego, Hostingu, a także Biurem Obsługi Klienta oraz Biurem Obsługi Transakcji. Należał do Rady Programowej Onet.pl, był także jednym z Dyrektorów Strategicznych Grupy ITI.
Od 2001 był Członkiem Rady Nadzorczej spółki Polskie Badania Internetu sp. z o.o., a od 2004 roku także Członkiem Rady Badania Megapanel PBI/Gemius.
W Interii od 2009 roku, gdzie na stanowisku Członka Zarządu kieruje działami: Badań i Analiz, Komunikacji oraz Społeczności.
Zapalony motocyklista, poza tym interesuje się wszystkim, co ma silnik. Żonaty, ma dwie córki i syna.
Badacz i psycholog. Współzałożyciel i prezes Sotrendera, firmy badawczej specjalizującej sie w social media i tworzeniu własnych narzędzi do ich badania. Adiunkt na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Absolwent SGH i UW, stypendysta Uniwersytetu Bocconi w Mediolanie oraz Uniwersytetu w Leuven. Autor wielu publikacji nt. psychologii Internetu i prowadzenia badan online. Częsty mówca na konferencjach branżowych. Wykładowca na studiach magisterskich i podyplomowych z zakresu marketingu internetowego oraz badan społecznych i marketingowych. Zna 6 języków, odwiedził 40 krajów – w większości na rowerze.