Untitled Document

Co Polacy myślą o sobie? W pułapce autostereotypów.

25 czerwca odbyło się spotkanie organizowane przez Projekt Społeczny 2012 (Uniwersytet Warszawski) wspólnie ze Spółką PL.2012 w ramach cyklu „Rozmowy o celach społecznych Polski w kontekście UEFA EURO 2012.

Dyskusja toczyła się wokół wyników badań agencji i instytutów badawczych, które zajmują się tematyką badań postaw Polaków oraz wizerunku Polski i Polaków poza granicami.

Ile jest prawdy a ile przekłamań w stereotypach i auto-stereotypach? Na ile utarte już skojarzenia na temat Polski i Polaków już się zdezaktualizowały? W czym leży specyfika Polski? Jakie są nasze mocne i słabe strony i czym powinniśmy chwalić się przed światem a nad czym pracować? - to pytania, na które próbowali odpowiedzieć uczestnicy spotkania.

Spotkanie składało się z dwóch sesji: „Stereotyp: Co myślą o nas inni” oraz „Autostereotypy. Co sami o sobie myślimy”. Wyniki badań zaprezentowali: Agnieszka Sora (GfK Polonia), dr Agnieszka Łada (Instytut Spraw Publicznych), Mateusz Galica (TNS OBOP), dr Jerzy Głuszyński (Pentor), Magdalena Stec (PS 2012) oraz Maria Rogaczewska (PS 2012). Spotkanie zostało podsumowane przez prof. Annę Gizę-Poleszczuk oraz prof. Mirosława Koftę - Podniesienie naszego narodowego poczucia własnej wartości jest możliwe. Trzeba to robić przez realne osiągnięcia, z których będziemy dumni, przez otwarcie się na międzynarodowe kontakty, wspólne z innymi krajami przedsięwzięcia, a zwłaszcza przez osobiste relacje z ludźmi z całego świata - podsumował prof. Kofta.

Więcej informacji o spotkaniu http://www.2012.org.pl/pl/aktualnosci/aktualnoci/62-aktualnoci/2911-co-polacy-myl-o-sobie.html

Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa tel. 022 648 44 92; tel./fax 022 649 97 75
e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl