Wyniki Badań

Wyniki badań

Gwiazdy: wyjątkowe i bezbarwne (ARC Rynek i Opinia)
Polskie celebrities – wyjątkowe czy bezbarwne? Najbardziej wyjątkową polską gwiazdą jest Anna Dymna, podczas gdy w rankingu bezbarwności pierwsze miejsce zajmuje Anna Powierza. Zdaniem badanych, medialny potencjał tkwi w artystach kabaretowych, podczas gdy Jola Rutowicz i Michał Wiśniewski powinni już w mediach „wygasnąć”

Więcej »

Korupcyjne doświadczenia Polaków (CBOS)
Zdecydowana większość Polaków (89%) uważa, że korupcja stanowi duży problem w naszym kraju. Co więcej, tylko 14% badanych dostrzega zmniejszanie się od dwóch lat zakresu tej patologii, dwukrotnie więcej zaś (30%) – jej rozszerzanie. Najbardziej skorumpowane dziedziny życia społecznego to – zdaniem ankietowanych – polityka oraz służba zdrowia, a w dalszej kolejności również sądownictwo i prokuratura oraz działalność urzędów samorządowych i centralnych.

Więcej »

Polacy odporni na recesję (Gfk Polonia)
GfK Roper Consulting, oddział GfK Custom Research North America, opublikował główne wyniki pierwszego światowego indeksu nastrojów konsumenckich w czasach recesji, obejmującego wpływ obecnego klimatu gospodarczego na wybrane społeczeństwa w różnych rejonach świata. Konstrukcja wskaźnika zakłada segmentację państw wchodzących w skład indeksu na dotknięte kryzysem w stopniu wysokim, średnim i niskim. W pierwszej grupie znalazły się USA, Tajwan, Kanada, Korea, Wielka Brytania, Francja i Australia. Tam indeks wynosi powyżej 115 punktów. Najmniej dotknięci kryzysem czują się konsumenci w Indiach, Japonii, Rosji, Argentynie, RPA i w Polsce. W tych krajach poziom indeksu wyniósł poniżej 85 punktów.

Więcej »

Coraz więcej optymizmu (Ipsos)
W maju drugi miesiąc z kolei nastroje konsumentów wyraźnie poprawiły się w stosunku do sytuacji z poprzedniego miesiąca. Mierzony przez Ipsos Wskaźnik Optymizmu Konsumentów WOK wzrósł aż o 10 pkt. do 83,3 pkt.

Więcej »

20 lat wolności oczami społeczeństwa (Pentor)
W latach 1991-1992 ponad połowa społeczeństwa (57 proc.) uważała, że sprawy w Polsce idą w złym kierunku. Trzykrotnie mniej było zdania, że obrany kierunek jest dobry. W kolejnych latach obserwowaliśmy ostre starcia obu frakcji, w których zazwyczaj górą byli twierdzący, że sprawy w Polsce idą w złym kierunku. Jedynie w latach 1945 – 1998 oraz 2007-2008 przewagę zdobywali optymiści, oceniający kierunek biegu zdarzeń w Polsce jak dobry.

Więcej »

Co oglądają dzieci? (TNS OBOP)
W 2008 r. najmłodsi widzowie (4 -15 lat) przeznaczyli na oglądanie telewizji średnio 2 godziny 12 minut dziennie. To o godzinę i 14 minut mniej niż statystyczny polski telewidz. Najchętniej oglądaną dziecięcą stacją tematyczną jest Disney Channel, którą codziennie chociaż przez chwilę ogląda ponad 500 tysięcy osób w wieku 4 -15 lat.

Więcej »

Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa tel. 022 648 44 92; tel./fax 022 649 97 75
e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl