Untitled Document

Innowacyjna metoda badania emocji konsumentów

GfK-Nürnberg e.V. pracuje nad zautomatyzowanym systemem zapisu ruchów mięśni twarzy. Projekt realizowany jest we współpracy z Fraunhofer Institute for Integrated Circuits (IIS). Instytut GfK rozwija system zapisu i analizy ludzkich emocji przy pomocy zautomatyzowanego oprogramowania do badania mimiki twarzy. We współpracy z Fraunhofer Institute for Integrated Circuits (IIS) i Dr. Klausem R. Schererem, profesorem psychologii na Uniwersytecie Genewskim oraz dyrektorem National Centre of Competence in Research (NCCR) Affective Sciences, GfK-Nürnberg e.V. opracowuje system zapisujący najdrobniejsze ruchy mięśni ludzkiej twarzy. W związku z tym, że emocje często wyrażane są mimiką twarzy, nowy system pozwala na zapisywanie spontanicznej reakcji mimicznej w czasie rzeczywistym. Prace nad nową technologią znajdują się obecnie na etapie studium wykonalności, które ma określić sposób odczytywania takich emocji jak „zainteresowanie”, „zadowolenie” i „odraza” na podstawie zapisu najbardziej subtelnych ruchów mięśni twarzy.

Skoro emocje ludzi mają wpływ na ich procesy poznawcze, a zatem również na ich decyzje zakupowe, możliwość pomiaru emocji stała się istotnym zagadnieniem w badaniach rynku. W takich dziedzinach, jak badania komunikacji i rozwój nowych produktów, sprawny system dokonujący pomiarów emocji może dostarczać nowych i oryginalnych insight-ów. Badanie odczuć odbiorcy w trakcie oglądania reklamy, wpływu oglądanej komunikacji na emocjonalny wizerunek marki lub emocji odczuwanych podczas testu nowego produktu to tylko niektóre przykłady możliwych zastosowań nowego zautomatyzowanego systemu pomiaru emocji. Po zakończeniu studium wykonalności, rozpoczną się prace nad nowym systemem identyfikacji wszystkich emocji istotnych w badaniach rynkowych. Na kolejnym etapie zostanie podjęta próba połączenia zautomatyzowanego oprogramowania do badania mimiki twarzy, np. z systemem analizy głosu.

http://www.gfk.pl/podstrona.php?page=/page.php?id=926<r

Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa tel. 022 648 44 92; tel./fax 022 649 97 75
e-mail: sekretariat@ptbrio.pl; www.ptbrio.pl