Wiele wskazuje na to, że w świecie komunikacji marketingowej dobiega końca epoka boomu wizualnego. Stworzony przez wszechobecne formaty reklamowe clutter dewaluuje ich wartość, przemieniając pulsujące reklamy Piccadily Circus czy Times Square w kulturowe symbole, mające niewiele wspólnego z efektywnością przekazu. Ascetyczny design, podbijający w ostatnich latach wnętrza europejskich i amerykańskich domów zwiastuje nadejście nowej tonalności reklamy. Specjaliści od komunikacji stoją przed wyzwaniem odnalezienia nowych wymiarów przekazu reklamowego. Zwiastuje to wielki renesans słowa, które przez ostatnie 20 lat pozostawało w cieniu trójwymiarowych animacji, efektów specjalnych, emotikonów i piktogramów.
Czy przypadkiem przez ten czas nie zaniedbaliśmy jego roli i znaczenia, zapominając, że język ulega ciągłej przemianie, zyskuje nowe konteksty i tworzy nowe formy komunikacji? Czy na pewno umiemy się nim jeszcze efektywnie i świadomie posługiwać, prowadząc realny dialog z konsumentami?
Komunikacja jutra powróci do słów. Nasze seminarium dostarcza inspiracji i wiedzy jak umiejętnie wykorzystywać ich moc.
Zapraszam,
Iza Rudak
Wiceprezes PTBRiO