Jestem socjolożką, absolwentką Instytutu Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego (1979r.), gdzie przez wiele lat uczyłam, prowadząc wykłady i seminaria na temat zachowań konsumenckich, komunikacji marketingowej, trendów społecznych i konsumenckich, a także dotyczące marketingu społecznego i politycznego. Tematy w momencie ich inicjowania nowe i popularne.
Przez 20 lat łączyłam pracę akademicką z pracą w agencji badawczej (Demoskop, Ipsos-Demoskop, 4P research mix), z wzajemną korzyścią. Prowadzę szkolenia wewnętrzne, dla klientów, PTBRiO (badania etnograficzne, metody projekcyjne, analizy semiotyczne, diagnozy trendów itd.). Lubię uczyć, a sama też chętnie się szkolę i korzystam z doświadczeń i inspiracji innych osób. Lubię prezentować i pisać. Sporo publikuję popularyzując wiedzę na temat konsumentów i badań konsumenckich. Jestem redaktorką i współautorką badań i raportów syndykatowych 4P.
Na naszej stronie pisałam od wielu lat bloga, a obecnie prowadzę stronę 4P na Facebooku. Dzielę się tam tym, co w świecie konsumpcji nowe, co zaskakuje, cieszy i czasem …śmieszy.
”
Basia jest nie tylko doświadczoną badaczką, ale nauczycielem i wychowawcą kilku już pokoleń młodszych badaczy, których uczyła zawodu. Przez kilkadziesiąt lat w ramach zajęć na IS UW i w praktyce zawodowej. Ja sama jestem jej wychowanką i wiele jej zawdzięczam. Mimo, że mam ponad 10-letnie doświadczenie nadal polegam na zdaniu Basi, jeśli mam jakąś zagwozdkę metodologiczną.
“
”
Dr Barbara Frątczak-Rudnicka posiada rozległą wiedzę i wieloletnie doświadczenie w zakresie badań społecznych i rynkowych. Jako wykładowczyni "wychowała" i inspirowała wielu dzisiejszych badaczy i praktyków marketingu. Jako konsultantka dostarcza "tlen" organizacjom (cytat!). A jako szefowa cierpliwie i z otwartością, prowadzi, uczy i wspiera w rozwoju, otwierając na różne metody i podejścia badawcze.
“
”
Jest piekielnie zdolna, mądra, pomysłowa i rzeczowa. Ma niezwykle bogate doświadczenie. Jest dla mnie wzorem rzetelnego badacza, od samego początku mojej pracy w badaniach.
“
”
Basia jest autorytetem wśród badaczy. Odkąd mamy możliwość wspólnie pracować tj. od 1993 roku, niezależnie od firmy, poczynając od Demoskopu, poprzez Ipsos i aktualnie Grupę 4P Basia pełni rolę konsultanta merytorycznego w zaawansowanych projektach i mentora dla zespołu badaczy w firmie. Wieloletni wykładowca na Wydziale Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego. Od wielu lat prelegentka na branżowych konferencjach, kilkukrotna laureatka Kongresu Badaczy PTBRiO/OFBOR, autorka publikacji dotyczących badań marketingowych i marketingu. W swoich wystąpieniach często podejmuje nowe tematy, odkrywając przed nami nowe trendy, w starych tematach ukazuje nową perspektywę, zawsze pokazując to w angażujący i ciekawy sposób. A ponadto Basia bardzo chętnie dzieli się swoją wiedzą, dba o relacje, wiedzą to nie tylko Klienci, którzy z Nią współpracują, ale każdy stażysta, którego miała pod swoją opieką.
“