- KANDYDAT DO NAGRODY 25-LECIA PTBRIO -


Ipsos

Rodowity wrocławiak z korzeniami w całej Polsce, aktualny mieszkaniec Polski powiatowej, mąż Polko-Niemko-Ukrainki oraz tata prażanki i warszawiaka. Kora mózgowa krystalizowała mu się w mat-fizie, ale po wygraniu olimpiady chciał być historykiem literatury. Polonistykę rzucił na rzecz psychologii ekonomicznej i badań, ale koledzy i koleżanki do dziś podśmiewają się z różnych lingwistycznych perwersji, których nie jest w stanie się pozbyć. W profesjonalnym dzieciństwie pracował w firmie bankrutującej (CASE), a jako dojrzały badacz za granicą (w Czechach). Widziano go także w roli brand managera po stronie klienta (Mars). W Czechach z powodu akcentu brano go za Słowaka, a po stronie klienta oskarżano o zboczenie badawcze, bo za bardzo lubił fakty. Oprócz dwóch badawczych języków urzędowych, prezentuje po czesku i dyskutuje po niemiecku. Tylko kiedy jest to bezwzględnie konieczne z pokerową miną przestawia się jednak na pidżyn marketing niuspik. Jeśli chodzi o wystąpienia publiczne, jego idolami są Wojciech Młynarski i Jaromir Nohavica (sorry, Steve). Być może dlatego zdarzają się tacy, którzy lubią jego prezentacje i warsztaty. Po 16 latach w badaniach, Mateusz ze zdumieniem stwierdza, że w tzw. międzyczasie w jego zespołach wyrosło kilkoro fantastycznych badaczy i badaczek, którzy biją go na głowę błyskotliwą inteligencją i biegłością rzemiosła. To, że udało się przynajmniej niektórych z nich nie zepsuć i nie zniechęcić, uważa za swój największy osobisty sukces. Drugim sukcesem są klienci – regularnie powracający z prośbami o warsztat na trudny temat, prezentację na szczycie lub inną misję specjalną. Mateusz nie ma wątpliwości, że to dla nich wszystkich ciągle warto siedzieć w tej branży.

NOMINOWANY W KATEGORII

MENTOR

Mateusz to taki badacz, konsultant i menadżer, którego każdy chciałby spotkać na swojej drodze zawodowej. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu, solidnie ugruntowanej wiedzy i przenikliwości jest Ekspertem, który stale podnosi poprzeczkę zawodową sobie, współpracownikom i klientom. Stale poszukuje nowych rozwiązań badawczych, wnikliwości w wnioskach i rekomendacjach biznesowych. A przy tym nie jest samolubny, jako Mentor swojego zespołu chętnie dzieli się doświadczeniem i pomysłami. To duża przyjemność intelektualna pracować z Matem, również ze względu na jego legendarne poczucie humoru :)

Mateusz od lat nie tylko sam nieustępliwie poszukuje prawdy o człowieku wyłaniającej się z morza badań rynku, ale też wytrwale prowadzi innych badaczy do Ziemi Obiecanej pełnej wiedzy o współczesnym konsumencie. Jest autorem '10 przykazań dobrego badacza' - nieformalnego kodeksu, którego główną myślą przewodnią jest Bezkompromisowość, Odwaga i ... cojones.
Jest Ekspertem w badaniach ilościowych, jednak stale przekracza ich granice: idąc zarówno w głąb (twierdząc, że 'nie ma badań ilościowych i jakościowych, jedne z nich po prostu dodatkowo posługują się liczbami'), jak i poza świat typowych badań (z pasją odkrywając nowe lądy... chociażby analiz pasywnych). W jego ofertach czy prezentacjach odwołania do Arystotelesa czy Kanta przeplatają się z żartami i anegdotami godnymi Cenionego przez Mateusza wojaka Szwejka - pokazuje, że prawdziwym Mentorem można być na wielu polach.


TYLKO DLA CZŁONKÓW PTBRiO

NOMINOWANY W KATEGORII

EKSPERT

Mateusz to taki badacz, konsultant i menadżer, którego każdy chciałby spotkać na swojej drodze zawodowej. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu, solidnie ugruntowanej wiedzy i przenikliwości jest Ekspertem, który stale podnosi poprzeczkę zawodową sobie, współpracownikom i klientom. Stale poszukuje nowych rozwiązań badawczych, wnikliwości w wnioskach i rekomendacjach biznesowych. A przy tym nie jest samolubny, jako Mentor swojego zespołu chętnie dzieli się doświadczeniem i pomysłami. To duża przyjemność intelektualna pracować z Matem, również ze względu na jego legendarne poczucie humoru :)

Mateusz od lat nie tylko sam nieustępliwie poszukuje prawdy o człowieku wyłaniającej się z morza badań rynku, ale też wytrwale prowadzi innych badaczy do Ziemi Obiecanej pełnej wiedzy o współczesnym konsumencie. Jest autorem '10 przykazań dobrego badacza' - nieformalnego kodeksu, którego główną myślą przewodnią jest Bezkompromisowość, Odwaga i ... cojones. Jest Ekspertem w badaniach ilościowych, jednak stale przekracza ich granice: idąc zarówno w głąb (twierdząc, że 'nie ma badań ilościowych i jakościowych, jedne z nich po prostu dodatkowo posługują się liczbami'), jak i poza świat typowych badań (z pasją odkrywając nowe lądy... chociażby analiz pasywnych). W jego ofertach czy prezentacjach odwołania do Arystotelesa czy Kanta przeplatają się z żartami i anegdotami godnymi Cenionego przez Mateusza wojaka Szwejka - pokazuje, że prawdziwym Mentorem można być na wielu polach.


TYLKO DLA CZŁONKÓW PTBRiO