Badacz, trener, twórca narzędzi i produktów badawczych.
Badaniami zajmuje się od ponad 25 lat. W tym czasie był m.in. badaczem jakościowym i ilościowym, a także strategiem w agencji reklamowej. W 2004 roku stworzył w IQS multidyscyplinarny program badawczy Świat Młodych, który prowadził przez blisko dekadę, podobnie jak inne projekty syndykowane dotyczące m.in. trendów konsumenckich, stylów życia czy polskiej wsi (najlepsze wystąpienie na Kongresie Badaczy 2005).
Od 2005, wraz z Robertem Zydlem, przecierał szlaki wirtualnej etnografii, czyniąc z niej pełnoprawne narzędzie badawcze. W tym też czasie rozpoczął intensywne prace nad uporządkowaniem podejścia etnograficznego w badaniach rynku, współpracując m.in. z Izą Rudak i, nieustająco, z Robertem Zydlem. Wśród efektów tych prac znajdują się mi.in. liczne kursy i zajęcia prowadzone w ramach studiów licencjackich, magisterskich i podyplomowych oraz w Szkole Customer Inteligence i szkoleniach PTBRiO.
W 2008 roku otworzył agencję badawczą NUQ Research (Grupa IQS) specjalizującą się w etnografii oraz - nowych wówczas na polskim rynku - analizach behawioralnych, wdrażając komercyjnie m.in. pierwsze rozwiązania do automatycznego dekodowania emocji. We wrześniu 2011 NUQ znalazł się w Top 3 najwyżej w Polsce ocenianych agencji badawczych na wymiarach takich jak wprowadzanie nowych metod i typów badań, budowanie wartościowych rekomendacji, wzbogacanie wniosków o wiedzę ekspercką czy dopasowanie rozwiązań do potrzeb klienta (PTBRiO, Wizerunek Branży Badawczej).
Od 2012 roku pracuje w T-Mobile, gdzie prowadzi zespół badań rynku, jednocześnie pozostając aktywnym uczestnikiem życia badawczego - jako członek licznych rad programowych, autor publikacji i prelegent (m.in. najlepsze wystąpienie na Cyber 7.0), a także aktywista i przewodniczący Sądu Koleżeńskiego PTBRiO.
”
Tomek jest ekspertem nie bojącym się nowych wyzwań i ryzykownych rozwiązań w metodologii badawczej. Jego podejście do badań bazuje na wieloletnim doświadczeniu, ale nie brak mu przy tym ducha innowatora. Pokazał to między innymi udzielając się w trakcie tworzenia metody w badaniu "Ziemianie Atakują!", gdzie jego pomysł dot. przeprowadzenia eksperymentu "Wehikuł czasu" pozwolił nam zbadać do tej pory niebadane...
“
”
Mistrz dostrzegania szczegółów w natłoku informacji. I mistrz spokojnej, przekonującej opowieści, co z tych szczegółów wynika.
“
”
Tomek jest ekspertem nie bojącym się nowych wyzwań i ryzykownych rozwiązań w metodologii badawczej. Jego podejście do badań bazuje na wieloletnim doświadczeniu, ale nie brak mu przy tym ducha innowatora. Pokazał to między innymi udzielając się w trakcie tworzenia metody w badaniu "Ziemianie Atakują!", gdzie jego pomysł dot. przeprowadzenia eksperymentu "Wehikuł czasu" pozwolił nam zbadać do tej pory niebadane...
“
”
Mistrz dostrzegania szczegółów w natłoku informacji. I mistrz spokojnej, przekonującej opowieści, co z tych szczegółów wynika.
“