Jestem badaczem od początku mojej kariery zawodowej; od 7 lat jestem związana z 4P jako dyrektor innowacji; wcześniej współtworzyłam Dom Badawczy Maison jako dyrektor ds. badań
Czuję się „człowiekiem od zadań specjalnych” - prowadzę duże, strategiczne projekty związane z pozycjonowaniem, tworzeniem innowacji produktowych i usługowych; dbam o proces wdrożenia wyników do organizacji; prowadzę różne rodzaje warsztatów: implementacyjne, kreatywne, behawioralne, projektowe. Razem z zespołem trendowym pracuję nad raportami trendowymi i syndykatowymi.
Zawsze starałam się robić projekty niestandardowo i sięgać po nowe metody (czuję się pionierką m.in. metafor i badań online’owych), ale też szukać świeżych tematów ważnych z punktu widzenia branży i marketingu; o wielu z nich opowiadałam na kongresach i na szkoleniach PTBRiO (w obu kategoriach doliczyłam się już kilkunastu wystąpień i edycji).
Skończyłam studia podyplomowe związane z zarządzaniem innowacją; pracuję w nurcie service design, w tym roku nauczyłam się też metody i zdobyłam certyfikat Lego Serious Play.
Poza badaniami zawsze interesowała mnie szeroko pojęta kultura i sztuka; te dwie ścieżki zaprowadziły mnie do szkoły filmowej, w której studiowałam reżyserię dokumentalną; dzięki temu myślę teraz o badaniach storytellingowo i wierzę, że reportaż filmowy może być wspaniałym narzędziem ilustracji wyników badań.
W przyszłym roku chciałabym wrócić do doktoratu i skończyć swój pierwszy film.
”
Cechuje ją ciekawość, dociekliwość i odwaga we wchodzeniu na "nowe pola". Tym co tam znajdzie i zrozumie chętnie dzieli się z innymi. Błyskotliwa oraz pracowita i cierpliwa zarazem, co jest rzadkim połączeniem! Z bardzo dobrym wyczuciem dotyczącym tego, jak pośród tego nowe, dopiero formujące się, wyłuskać to co naprawdę ważne!
“
”
Ania Mazerant ze światem badań związana jest od 20 lat. W latach 2004-2011 była Dyrektorem ds. Badań w Domu Badawczym Maison, od ponad 7 lat na pokładzie 4P Research Mix odpowiada za szeroko pojęty obszar innowacji w badaniach. Początkowo jej „obszarem mocy” były badania jakościowe, zwłaszcza o charakterze eksploracyjnym i badania komunikacji. Obecnie specjalizuje się w prowadzeniu strategicznych projektów związanych z pozycjonowaniem, tworzeniem innowacji produktowych i usługowych. Zajmuje się również rozwijaniem i wdrażaniem nowych i unikalnych metodologii (metafory czy LEGO® SERIOUS PLAY® itp.). Wielokrotnie dzieliła się swoją wiedzą i perspektywą na Kongresach Badaczy zyskując wysokie noty publiczności, prowadzi również wysoko oceniane szkolenia w ramach PTBRiO.
“