Od kilku lat już nie pracuję zawodowo po ponad 30 latach pracy jako socjolog i badacz, najpierw na Uniwersytecie Warszawskim a po doktoracie już w badaniach marketingowych. Zaczęłam w 1993 od GfK Polonia a potem od 1994-2015 pracowałam po stronie klienta w jednej z największych korporacji światowych FMCG. zaczynalam od zarządzania badaniami i informacja dla biznesu w Polsce, a kończyłam po 20 latach na stanowisku regionalnym, kierując pracą badawcza dla 20 rynków. ale Polska była zawsze w centrum mojej uwagi i dzięki pracy w JEDNEJ firmie mogłam obserwować z dwóch stron - jak biznes rozwija się wraz z rozwojem naszego kraju i jak badania rozwijają się w miarę potrzeb tego biznesu. Fantastyczne doświadczenie a ten zawód to moja calozyciowa miłość. Gdybym miała jeszcze raz wybierać zawód, robiłabym dokładnie to samo. W tym czasie poznałam setki badaczy i starałam się nie tylko z nimi pracować na najwyższych wymaganych w mojej firmie standardach. Moja pasją było też rozwijanie badaczy po stronie agencji, których miałam przyjemność spotkać. Czasami byłam trudnym klientem ale mam nadzieję, ze wielu z nich pamięta mnie jednak dobrze i z sympatią, jako kogoś kto przekazał ethos naszego zawodu, standardy profesjonalne i moralne. Doświadczenie badawcze i praca w korporacji pomogło mi teraz bardzo w pracy wolontariusza. Jestem mocno zaangażowana w pracę po stronie prodemokratycznej w wybory do Sejmu i Senatu 2019 a wcześniej już pomagałam w wyborach do Samorządu i Europarlamentu. Nie macie Państwo pojęcia nawet jak wielkim kapitałem wiedzy i praktycznych umiejętności dysponujemy jako badacze rynku dla świata polityki czy dla budowania społeczeństwa obywatelskiego!
”
Marzanna była od zawsze ikoną badań - jej dbałość o poprawność merytoryczną i metodologiczną, dbanie o każdy szczegół, a jednocześnie umiejętność syntezy i wyciągnięcia z badań wszystkiego co najistotniejsze była niezwykła. Nauczyła wiele mnie i całe pokolenie badaczy, jak patrzeć na dane z punktu widzenia biznesu, jak budować historię, jak sprzedać ją w taki sposób, żeby jej impakt był największy.
“
”
Posiada bardzo szeroką wiedzę w dziedzinie badań marketingowych. Jej doświadczenie w branży badań sięga trzech dekad. Przez lata pracy nie bała się nowych wyzwań, a każda podejmowana przez nią decyzja była poparta rzetelnym "researchem". Jako jedna z niewielu osób w branży z tak długim doświadczeniem przez lata była dla mentorką dla pokoleń młodych badaczy.
“