CyberRemote

„Już mnie nie pytają czy mam 12 groszy” – czyli jak pokolenie Baby Boomers odnalazło się w digitalu podczas pandemii i dlaczego nie spotkamy się z nimi na Tiktoku?
Sesja Zdalność w zachowaniach konsumpcyjnych, godz. 13:10
#BabyBoomers, #akceleracja, #zmiany, #TGI, #media, #pandemia, #digitalizacja, 3źródłainformacji
Myśl przewodnia wystąpienia:
Pandemia przyśpieszyła wiele procesów – jednym z nich jest digitalizacja pokolenia Baby Boomers’ów. Szeroko rozumiani seniorzy w świat digitalu weszli już dawno, ale to rzeczywistość covidowa wymusiła na nich zmianę sposobu konsumpcji mediów tradycyjnych i online’owych, a także pozwoliła docenić wygodę internetowych zakupów i elektronicznych płatności. Akceleracja obecności seniorów w Internecie niesie ze sobą szereg pytań. Jak sobie radzą? Jakie treści są przez nich najbardziej lubiane? Czy wydawcy, producenci i marki powinny wspierać to pokolenie i zacząć na nich koncentrować swoje działania? z jakich źródeł informacji online korzystają seniorzy? Co wzbudza ich zaufanie a co sceptycyzm w nowym digitalowym środowisku? Czy zmiany wywołane pandemią zostaną z nimi na trwałe, czy to raczej jednorazowa przygoda wymuszona przez „wyższą konieczność”
Korzyści:
Mamy doświadczenie w analizie zachowań pokoleń. Wiedza zgromadzona w Kantarze na temat pokoleń w badaniach takich jak: Gen Zet, czy SilverBook i wiedza ta zostanie wykorzystana w wystąpieniu Pokażemy, że Baby Boomers to grupa, której nie należy pomijać określając grupy docelowe działań – a wręcz odwrotnie, trzeba przyjrzeć się jej dokładniej, zrozumieć i przygotować na jej co raz większą obecność w digitalu.
Nowe oryginalne treści wystąpienia:
Wystąpienie będzie oparte na niepokazywanej wcześniej analizie danych Target Group Index, która zostanie opublikowana w raporcie: Jak odnaleźć porządek w chaosie? Zachowania różnych generacji w czasach zarazy. w wystąpieniu pokażemy jak zmieniły się zachowania mediowe osób 57+w pandemii.
Badania na których opiera się wystąpienie:
Analiza Target Group Index, która zostanie opublikowana w raporcie: „Jak odnaleźć porządek w chaosie? Zachowania różnych generacji w czasach zarazy”. Pokazuje zmiany zachowań w konsumpcji mediów w pandemii
Jaki charakter miały badania ze względu na metody
  • ilościowe,
  • jakościowe,
  • analiza danych
Dodatkowe informacje:
Postaramy się odczarować stereotyp Baby Boomersów, którzy w pandemii radzą sobie świetnie, poszerzają swoje digitalowe horyzonty i stają się co raz ważniejszą grupą konsumentów.
Małgorzata Ambrożewicz
Kantar
Na co dzień zajmuje się badaniami Brand Lift Insights, Context Lab czy CrossMedia, gdzie wspiera największe polskie marki w podejmowaniu decyzji dotyczących optymalizacji działań reklamowych. Pasjonatka digitalu z certyfikatem DIMAQ, członek grupy roboczej Content Marketing w IAB. Fanka CSRu i projektów społecznych. Po godzinach pomaga studentom z całego kraju w tworzeniu innowacji społecznych.
Maja Kłobuszewska
Kantar
Jestem psycholożką i  badaczką ilościową. Pracę w badaniach zaczynałam od projektów o tematyce społecznej, a następnie dołączyłam do zespołu badań marketingowych. Doświadczenie zdobywałam pracując przy badaniach trackingowych, w tym trackingach międzynarodowych, z wielu branż (m.in. FMCG, kosmetycznej, farmaceutycznej). Od kilku lat analizuję zachowania i postawy polskich konsumentów przy użyciu danych z badania Target Group Index, czyli standardu łączącego pomiar konsumpcji kategorii i marek, stylów życia oraz mediów. Jestem współautorką raportu Silverbook 2019 przygotowanego przez Kantar Polska i Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej.