CyberRemote

  • 00dni
  • 00godzin
  • 00minut

Zdalny świat – Nowe realia – Nowe możliwości

organizator:
partnerzy:

CyberRemote

Zdalny świat – Nowe realia – Nowe możliwości.

Zdalność stała się w niespotykany dotąd sposób częścią naszej rzeczywistości. Za jej sprawą zmianie, redefinicji, a czasami rewolucji uległy nasza codzienność, relacje, biznes, kultura, media oraz metody organizacji pracy i nauki. Przyśpieszona cyfrowa transformacja tworzy nowe możliwości, modele i rozwiązania biznesowe. To także czas istotnych zmian zachowań społecznych i konsumenckich, w tym tych interesujących nas najbardziej – powstających na styku człowieka i świata cyfrowego. Tworzą się nowe dostępności, nowe wykluczenia, nowe emocje i doświadczenia. To także czas nowych wyzwań dla badaczy.

Konsekwencje dystansu społecznego stały się na tyle wszechobecne, doniosłe i złożone, że nie mogliśmy nie przyjrzeć się im z badawczą wnikliwością podczas kolejnej konferencji cyklu Cyber. Zapraszamy do składania propozycji wystąpień na tym wyjątkowym wydarzeniu, które z racji na czasy, w których żyjemy samo w sobie też nie ucieknie od zdalności.

Tomasz Opalski
ING, Przewodniczący Rady

Call for papers

Rada Programowa zaprasza do zgłaszania propozycji wystąpień na konferencji CyberRemote organizowanej przez PTBRiO, która odbędzie się 15 kwietnia 2021 r. w formule online. na zgłoszenia czekamy do 14 lutego 2021 r.
Zapraszamy do zgłaszania wystąpień w następujących obszarach tematycznych:
Zdalne metody kontaktu i działania otwierają szereg nowych możliwości dla firm, ich pracowników i klientów. Zapraszamy do zgłaszania wystąpień prezentujących szanse, jakie daje korzystanie ze zdalnych narzędzi i zmiany zachodzące w społeczeństwie/biznesie w wyniku ich wdrażania. W szczególności zachęcamy do przedstawienia przykładów:
  • nowych modeli biznesowych i operacyjnych, nowych usług, e-commerce, modeli hybrydowych opartych na zdalności
  • rozwiązań z zakresu obsługi klienta, wykorzystania kanałów zdalnych i łączenia ich z tradycyjnym podejściem opartym o bezpośredni kontakt interpersonalny
  • dostarczania doświadczeń i komunikowania wartości marki przy wykorzystaniu zdalnych narzędzi
  • nowych sposobów organizacji pracy, budowania zespołów, współpracy wewnątrz organizacji, z podwykonawcami i klientami
  • budowania zaangażowania i przyciągania uwagi przez nowego typu treści
  • tworzenia relacji między klientami a marką oraz marką i klientami
  • nowy wymiar hybrydowości dla aktywności marketerów: działań i komunikacji marek, dla sprzedaży
2020 był kolejnym dużym skokiem w cyfrowość, zarówno z perspektywy grup społecznych (wcześniej mniej aktywnych), jak i ze względu na obszary życia, takie jak praca, zakupy, edukacja, uczestnictwo w życiu społecznym i kulturowy. Dzięki technologiom zniknęło wiele barier, co skutecznie pozwoliło nam przystosować się do wymuszonej izolacji. Ale to co wydawało się przynosić same korzyści i nowe możliwości, zaczyna tworzyć nowe bariery i podziały społeczne. Zapraszamy do nadsyłania wystąpień, które pokażą jaki wpływ mają te zjawiska na relacje międzyludzkie, komunikację i powstawanie nowych zachowań społecznych i rozwiązań systemowych:
  • Konsekwencje zdalności w kontekście nowych dostępności i nowych wykluczeń?
  • Zdalność jako konieczność, przywilej czy przekleństwo?
  • kształtowania przynależności i tożsamości społecznej w warunkach zdalnych
  • Nowy wymiar hybrydowości dla aktywności administracji i usług publicznych
  • Nowe formy kontaktu – nowe relacje społeczne?
  • Przesunięcie granic prywatności
  • Wpływ pandemii (i zdalności) na długoterminowe wybory życiowe: wybór zawodu, pracy, miejsca zamieszkania czy modelu życia?
  • Postrzeganie dystansu społecznego, hierarchii i relacji profesjonalnych w świecie zdalnym
Temat, o którym pomyślałeś/aś nie mieści się w opisanych powyżej grupach tematycznych? Nic straconego! Zgłoś swoje wystąpienie w ramach bloku INNE WYZWANIA ZDALNOŚCI. Pokaż, że zdalność która towarzyszy nam od ponad roku ma wpływ na pozornie niepowiązane z nią obszary. Tworzy nowe normy, zwyczaje, środki ekspresji, produkty, usługi, trendy i mity. Uczy nas nowych umiejętności i stawia przed nami nowe wymagania. Mocno wpływa na lifestyle, prowadzi do przetasowania hierarchii wartości. Zostawia impakt na postawy, które przyjmujemy względem – relacji międzyludzkich, priorytetów życiowych, środowiska, pieniędzy, konsumpcji. Tworzy świat bardziej hybrydowy – ostatecznie zacierając podział na online i offlinie, publiczne i prywatne, bliskie i dalekie (a może wręcz przeciwnie – zdecydowanie ów podział przywróciła!?). UWAGA: Kryterium dopasowania zgłoszenia do obszaru tematycznego nie jest brane pod uwagę podczas oceniania zgłoszeń przez Radę Programową. Przesyłając swoją propozycję wystąpienia, w formularzu zgłoszeniowym możesz zaznaczyć więcej niż jeden obszar. Nadrzędne znaczenie ma dopasowanie Twojego zgłoszenia do ogólnej tematyki konferencji.
Pandemia zredefiniowała nasze życie w obszarze cielesności i fizycznych kontaktów, tworząc nowe doświadczenia, konteksty i wyzwania. Wymuszone oddalenie, poczucie zagrożenia i trudności ekonomiczne uruchomiły także lawinę emocji, z którymi dotychczas nie mierzyliśmy się na tak dużą skalę. Zachęcamy do nadsyłania wystąpień dotyczących:
  • Bilans zysków i strat zdalnej komunikacji międzyludzkiej
  • Zdolność a współpraca, komunikacja i poziom empatii
  • Zdalna namacalność – próby zastąpienia / wypełnienia luki namacalności w różnych obszarach życia: edukacja, eventy, kultura, moda, sztuka
  • Bycie / Nie- bycie / Pół-bycie – czy i jak kształtują się nowe zwyczaje, rytuały w sytuacjach zdalnych i hybrydowych
  • Zmęczenie, depresja, poczucie osamotnienia – różne reakcje na izolację, zamknięcie i zdalność.
  • Chorowanie na odległość. Jak postrzegamy i jak radzimy sobie ze zdalną medycyną?
  • Ruch, sport i esport w pandemii.
Badania zdalne są z nami od dłuższego czasu – nie jest to wytwór pandemii. Zdajemy sobie jednak sprawę, że nastąpiła swego rodzaju akceleracja wykorzystania tych technik w ostatnim roku, szybki rozwój nowych rozwiązań technologicznych, ale również konieczność dostosowania oczekiwań i podejścia do badań po stronie i tych badających, samych badanych jak i odbiorców wyników.
  • stara – nowa rzeczywistość: jak utrzymać ciągłość i adekwatność pomiarów w zmieniających się warunkach
  • alternatywne źródła wiedzy: nowe, nieoczywiste źródła wiedzy / danych o rynku i konsumentach i ich wykorzystanie
  • respondent offline vs respondent online: jak zmiana format badań odbiła się na tych, których badamy
  • potrzeba wiedzy: czy szybki transfer w zdalność zmienił wymagania biznesu co do poszukiwanych informacji

CyberRada

Tomasz Opalski

ING, Przewodniczący Rady

Badacz, konsultant, analityk rynku z ponad 20 letnim doświadczeniem w różnych branżach (bankowość, konsulting, branża meblarska, instytucje samorządowe). Od 12 lat w ING odpowiedzialny za badania po stronie detalicznej banku. Od 2014 odpowiedzialny za badania UX dla systemu Moje ING. Posiadacz certyfikatu Net Promoter® Certified Associates (Satmetix). Absolwent Szkoły Badań Rynku PTBRiO. Prelegent na eventach PTBRiO (Cyberresearch 4.0, XVII Kongres Badaczy, Data Driven Decisions 2017), ESOMARU (CEE Forum 2012 i 2014, Big Data 2016) oraz na innych eventach m.in. Forum Marketing to Silver Generation 2017. Członek Rady Programowej CyberRe 5.0.

Dobromir Ciaś

Edge NPD

Założyciel Edge NPD, polskiej technologicznej spółki realizującej m.in. projekt na rzecz walki z dezinformacją w Internecie (ABTShield). Znalazł się na liście największych innowatorów w Europie Środkowo-Wschodniej New Europe 100 tworzonej przez Financial Times, Google, Respublica oraz Visegrad Fund, laureat nagrody Najbardziej Kreatywnych w Biznesie. Przed pracą w Edge NPD pełnił kierownicze funkcje m.in. w Millward Brown, SMG/KRC. Uczestniczył w ponad 1400 projektach badawczych. Jest autorem kilkunastu publikacji z zakresu analizy rynku internetu, metod analitycznych i badawczych.

Katarzyna Gawlik

Deloitte Digital CE

Experience Design Senior Manager, Od ponad 15 lat wspieram decyzje biznesowe wiedzą o klientach, użytkownikach i interesariuszach podejmowanych działań. Obecnie zarządzam projektami z obszaru projektowania usług i produktów cyfrowych oraz customer experience, dbając o to, aby klienci i użytkownicy byli w sercu każdej decyzji projektowej, od strategicznych po najdrobniejsze detale. W międzyczasie uczę, szkolę, piszę książki i artykuły o tym jak to robić oraz przygotowuję doktorat z zarządzania.

Agnieszka Gozdek

Isobar Polska, Dentsu

Zdobywała doświadczenie w zakresie strategii od pracy w SMG/KRC Millward Brown, następnie pracowała w sieciowych agencjach takich jak D’Arcy i Leo Burnett, a także przez 10 lat jako doradca w obszarze strategii marketingowej i Partner w Stratosfera Added Value. Studiowała Psychologię na Uniwersytecie Warszawskim, należała do grupy inicjatorów, którzy stworzyli specjalizację i pierwszą katedrę Psychologii Społecznej w Polsce. W swojej karierze Agnieszka prowadziła wykłady dla PTBRiO i Pulsu Biznesu. Ma na koncie publikacje m.in. w Harvard Business Review Polska. Jest kilkukrotną laureatką Effie – za wprowadzenie na rynek marki Play i komunikację marki IKEA i trzykrotnie zasiadała w jury konkursu. Wykładowczyni w Szkole Strategii Marki SAR.

Tomasz Jędrkiewicz

T-Mobile Polska

Badaniami rynku zajmuje się od 1994 roku. W latach 2008-2011 prowadził agencję badawczą NUQ Research specjalizującą się w badaniach etnograficznych. Od 2012 pracuje w T-Mobile Polska, obecnie jako kierownik działu badań rynku.

Anna Karczmarczuk

Ipsos

Absolwentka Instytutu Stosunków Międzynarodowych na Uniwersytecie Warszawskim. Z branżą związana od początku drogi zawodowej w 1993 r. Zdobywała doświadczenie zarówno po stronie klienta (PTC Era), jak i agencji badawczych (CASE, TNS OBOP, TNS Polska). Podczas pracy badacza specjalizowała się w prowadzeniu projektów segmentacyjnych, wspierających marki w procesach strategicznych i pozycjonujących. Od 2015 roku pełni funkcję prezesa zarządu Ipsos w Polsce, a od 2020 prezesa zarządu PTBRiO. Należy do ESOMARu. Kilkakrotnie zaangażowana w prace Rady Programowej Kongresu Badaczy, w 2017 r. jako jej przewodnicząca. Współautorka książki Data driven decisions. Jak odnaleźć się w natłoku danych?.

Izabella Krzemińska

Orange Labs

Psycholog, (UW), data scientist (PUE) ekspert R&D z wieloletnim doświadczeniem w budowaniu wiedzy o kliencie i tworzeniu usług opartych o dane. W Orange Labs zaangażowana w projekty tworzenia innowacyjnych usług aktywnie dostosowujących się do potrzeb użytkownika w oparciu o jego osobowość/ temperament. Zajmuje się tworzeniem koncepcji, algorytmów i modeli, dzięki, którym AI zmienia swoje priorytety działania, interfejs usługi  i opcje do potrzeb użytkownika.

Anna Martenka

Play

Kierownik Zespołu Market & Customer Intelligence w Play. Badaczka ilościowa z inklinacjami jakościowymi. Badaniami zajmuje się od 2008 r., pracując zarówno po stronie agencji, jak i klienta. Doświadczenie zdobywała w IIBR, IQS i ARC. Obecnie zajmuje się badaniami marketingowymi i doświadczeń klienta w Play, gdzie wspiera tworzenie ofert, rozwój produktów digital i obszar CX.. Socjolog z zapleczem psychologicznym. Szczególnie interesuje się nowymi technologiami i ich zastosowaniem zarówno w badaniach, jak i w biznesie.

Gabriel Matwiejczyk

Facebook

Psycholog, badacz od zawsze związany z Internetem, pracował w firmach Gemius i Nielsen. Obecnie jest członkiem zespołu Marketing Science w Facebooku. Wykładowca akademicki, prelegent na wielu konferencjach branżowych. Ultradystansowiec.

Wojtek Ozimek

One2tribe

Rozpoczął karierę w Telekomunikacji Polskiej w połowie lat 90-tych. Następnie przeniósł się do Infovide-Matrix, aby zostać dyrektorem ds. Badań i rozwoju. W 2003 roku założył One2tribe – firmę, która najpierw tworzyła gry społecznościowe (w tym grę przeglądarkową na licencji Wiedźmina), potem systemy grywalizacji, a teraz zwraca się w stronę ludzkiej motywacji. Od 2007 One2tribe koncentruje się na psychologii behawioralnej i zmianie ludzkich nawyków za pomocą technologii. Jest to również kluczowy problem sztucznej inteligencji tworzonej przez firmę. System został doceniony w światowych konkursach (m.in. IBM Watson AI XPRIZE i Vivatech Challenge). Wojciech jest także Przewodniczącym Rady Nadzorczej 11 bit studios – notowanej na GPW, jednej z największych polskich firm tworzących gry.

Hubert Turaj

EDISONDA

Partner zarządzający w firmie projektowo-badawczej EDISONDA. Od 15 lat stara się poznać perspektywę odbiorców technologii i przekuwać ją na rozwiązania, które usprawniają pracę, komunikację i sprawią, że różne obszary kontaktu człowieka z maszynami i algorytmami są bardziej ludzkie. Oprócz badaniami i business design, zajmuje się też systematycznym wspieraniem innowacyjności w Grant Thornton International jako członek Innovation Council.

Agnieszka Warzybok

Decode

Badaczka społeczna i marketingowa. Baczna obserwatorka rzeczywistości i trendów konsumenckich. Specjalizuję się w prowadzeniu i realizacji projektów związanych z budowaniem relacji z klientami, wizerunkiem marek oraz komunikacji. Członkini zarządu Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii, koordynatorka największego w Polsce projektu trendwatchingowego „Konsument 2020”.  Aktywna trenerka prowadząca warsztaty, szkolenia i wykłady dla klientów, środowisk akademickich (SGH, ALK) i badawczych (PTBRiO).

Jan Zając

Sotrender

prezes, psycholog, przedsiębiorca, twórca narzędzi do badania Internetu i jego użytkowników. Badacz i psycholog. Współzałożyciel i prezes Sotrendera, jedynej w Polsce firmie badawczej specjalizującej się w social media i tworzeniu własnych narzędzi do ich badania. Uprzednio wieloletni pracownik Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Absolwent SGH i UW, stypendysta Uniwersytetu Bocconi w Mediolanie oraz Uniwersytetu w Leuven. Autor wielu publikacji nt. psychologii Internetu i prowadzenia badań online. Częsty mówca na konferencjach branżowych. Wykładowca na studiach magisterskich i podyplomowych z zakresu marketingu internetowego oraz badań społecznych i marketingowych. Zna 6 języków, odwiedził 44 kraje – w większości na rowerze.

Michał Zajdel

Kantar

Head of Media&Digital w Kantar, zajmuje się tworzeniem nowych narzędzi i standardów badawczych, wdrażaniem międzynarodowych metodologii na rynek, a także digitalizacją i automatyzacją klasycznych badań. W pracy łączy podejście Small Data i Big Data, świat badań technologii i marketingu. Karierę badawczą rozpoczął ponad 10 lat temu w GfK Polonia, następnie doświadczenie zdobywał w Millward Brown i Kantar Polska. Studiował Metody Ilościowe w ekonomii i systemy informacyjne na SGH. Posiada certyfikat IAB Dimaq.

Informacje

Konferencje z cyklu Cyber to największe w Polsce spotkania specjalistów od postaw i zachowań konsumenckich ze specjalistami od technologii otaczającej człowieka. Tegoroczna konferencja jest kolejną odsłoną cyklu konferencji Cyber (CyberResearch, CyberRE, Cyber, CyberHuman, CyberTransformations) organizowanego od 2011 roku. Jest to obecnie najważniejsza w Polsce przestrzeń dyskusji o styku cyfrowości i konsumpcji, która powstała w celu cyklicznej prezentacji najnowszych trendów i zjawisk konsumenckich, manifestujących się w cyberprzestrzeni oraz na jej styku z tzw. światem realnym.

Uczestnicy cyklu konferencji Cyber (2015-2019)

Konferencje zgromadziły dotychczas kilkaset osób, reprezentujących zarówno dostawców jak i odbiorców badań. Wśród uczestników ostatnich trzech edycji znaleźli się m.in. przedstawiciele: 11bitstudios, 4funTV, 4PResearchMix, ABM, Accenture, ADHDWarsaw, AgencjaK2, Agora, AkademiaLeonaKoźmińskiego, annamiotk.pl, AonHewitt, ARCRynekiOpinia, ARIADNA, Audioteka, BankMillennium, BankOchronyŚrodowiska, BankPekao, BankPKO, BankZachodniWBK, BBCWorldwidePolska, BEELINEResearch&Consulting, BGŻBNPParibas, BIQData, Blue449, BrandFibresbyVML, Brasil, CARREFOUR, CastoramaPolska, CBOS, CentrumNaukiKopernik, Cheil, clouddevelopment, CluePR, CollegiumCivitas, CompensaTUVIG, crossweb.pl, DataWise, DELabUW, Difference, Expert2group, Faceaddicted, Feno, Filmpoint, Focus, TOKFM, F-SECURE, FundacjaDKMS, Futu, FutureProcessing, Gameset, Gemius, GfKPolonia, Google, GREY, GrupaOnet, GrupaVSC, HarvardBusinessReviewPolska, HavasMedia, HBO, HiphopTV(EskaTV), ICMUW, IKEA, IMASInternational, InfutureHatalska, INGBankŚląski, InitiativeMedia, InnyFormat, InsightShot, InstytutAdamaMickiewicza, InstytutDziennikarstwaiKomunikacjiSpołecznej, UniwersytetWrocławski, InstytutSocjologiiUJ, InstytutSocjologiiUW, InterCars, IntersnackPoland, IPSOS, IQS, IRCenter, K2Media, Kantar, KantarInsights, KantarMillwardBrown, KantarTNS, Kekemeke, KRConsulting, KróliczaNora, KRRiT, LaWonderlab, Link4, LOTTEWedel, Maison&Partners, MarketingPrzyKawie, MaxWillgrow, mBank, MediaDirection, MediaCom, Mediavest, MeltingPot, METROPROPERTIES, MindsharePolska, MuzeumPOLIN, Naftyńskiisynowie, NarrativeImpact, Nestle, Neuroidea, Nielsen, NielsenAudienceMeasurement, NorstatPolska, NowyMarketing, NUTRICIAPolska, OneEleven, one2tribe, Openfield, OrangePolska, PAP, PBC, PBI, PBS, Performics, PHDMediaDirection, PLAY, PublicisMedia, QuantumLab, ResearchNow, Salestube, Samsung, SemioticSolutions, SequenceHCPartners, socialpress, Socjomania, Sotrender, Sprint, Starcom, startuptv.pl, Stratega, StratosferabyDeloitte, SurveySamplingGermany, SWResearch, SWPS, Symetria, SymetriaUX, Synergion, SzkołaNaukSpołecznychIFISPAN, TelewizjaPolska, T-mobile, TNSPolska, TotalizatorSportowy, TVN, TVNDIGITAL, TVNMEDIA, TVP, UKSW, UniversalMcCann, UniwersytetJagielloński, UniwersytetWarszawski, Urządm.st.Warszawy, UXPlus, ValueMedia, VIACOM, VMLPoland, WARTA, Wavemaker, webankieta.pl, WirtualnaPolskaMedia, WZZ”Herbapol”, ZenithOptimedia, Zymetria.

Jeśli Ty i Twoja organizacja jesteście zainteresowani współpracą podczas CyberRemote skontaktuje się z nami.

PARTNERZY:

Iwona Ziółkowska

MEDIA:

Tomasz Sławiński