Zamiast patrzeć gdzie są booty załóżmy siedmilowe buuty. HajpHunting i co z tego wynika.
Michał Kot, IQS, New Business Director
Na co dzień pomaga Klientom realizować badania marketingowe. Doradza jak dobrać rozwiązanie do problemu badawczego, jaką wybrać strategię badawczą. Specjalizuje się w kompleksowych projektach badawczych zarówno onffline jak i online. Ponad 20-letnie doświadczenie w badaniach marketingowych. Pracował w F-Squared, IPSOS, Gemius, IIBR. Obecnie w IQS. Członek PTBRiO.
Maciej Brysiak, IQS, Senior Reserach Manager
Ponad 13-letnie doświadczenie w badaniach rynku. Z wykształcenia psycholog społeczny. Jego specjalnością są badania postaw i zachowań konsumentów, testy produktów i opakowań oraz trackingi marek. Obecnie w IQS. Współautor projektu HajpHunting.
Myśl przewodnia wystąpienia:
Cyberśrodowisko, serwery, booty dużo wiedzą, jednak potrafią one tylko przetwarzać, powielać treść wykonaną, stworzoną, wymyśloną przez człowieka. Są w stanie ja wychwycić i wzmacniać, ale mają problem z tym, aby ją dobrze przyporządkować, uzasadnić i zrozumieć. Pomimo „zanurzenia” w sieci młodzi ludzie poszukują realnych, nie cyfrowych, wartości i odnoszą się do realnych potrzeb. Środowisko cyfrowe pozwala im to szybciej przekazywać, multiplikować. Jednak prawdziwe, pożądane i angażujące zjawiska mają inne źródła i znacznie większą siłę. Co naprawdę pociąga młode pokolenie, czy jest to głównie cyfrowy świat i internety? Czy jednak są ważniejsze rzeczy, które budzą prawdziwe emocje i są warte tego, aby dzielić się tym z innymi?
Sposób, w jaki wnioski z wystąpienia znajdą zastosowanie w codziennej praktyce badawczej i/lub marketingowej:
Hajpy są prekursorami zmian, na ich bazie można tworzyć angażujące działania, niepowtarzalne produkty opakowane w aktualne estetyki. Dotyczy to różnych obszarów takich jak praca z marką na poziomie budowania świadomości, komunikacji, pozycjonowania czy jako inspiracja dla innowacji. W naszym wystąpieniu zwrócimy szczególną uwagę na budowanie świadomości marki w młodym targecie oraz komunikację w ramach młodych podsegmentów.
Nowe i oryginalne treści wystąpienia:
W naszym wystąpieniu opowiemy o wynikach polowania na zjawiska, działaniach budzących powszechne pożądanie. Konkretnych, działających tu i teraz oraz egzekucjach danych trendów. Fenomenach, obok których młody konsument nie przechodzi obojętnie.
Czy wystąpienie opiera się na konkretnym badaniu?
tak
Opis badania, na którym bazuje wystąpienie:
Projekt HajpHunting zrealizowany w terminie październik-grudzień 2016. Badanie jakościowo-ilościowe, młodzi w wieku 16-30, z różnych miast. Najpierw 30 młodych hajperów zbierało dla nas materiał jakościowy, a potem N=600 reprezentatywnych młodych oceniało to co zostało zebrane.
Dodatkowe informacje na temat treści wystąpienia:
Nowatorska metoda realizacji. Zbierając hajpy komunikowaliśmy się z badanymi za pomocą narzędzi jakie umożliwiają serwisy społecznościowe, nakłaniając ich do wskazywania przykładów: zdjęć, filmów, tego co robi na nim wrażenie, względem czego odczuwa emocje.