Zamiast patrzeć gdzie są booty załóżmy siedmilowe buuty. HajpHunting i co z tego wynika.


Kot MichalMichał Kot, IQS, New Business Director

Na co dzień pomaga Klientom realizować badania marketingowe. Doradza jak dobrać rozwiązanie do problemu badawczego, jaką wybrać strategię badawczą. Specjalizuje się w kompleksowych projektach badawczych zarówno onffline jak i online. Ponad 20-letnie doświadczenie w badaniach marketingowych. Pracował w F-Squared, IPSOS, Gemius, IIBR. Obecnie w IQS. Członek PTBRiO.


Brysiak MaciejMaciej Brysiak, IQS, Senior Reserach Manager

Ponad 13-letnie doświadczenie w badaniach rynku. Z wykształcenia psycholog społeczny. Jego specjalnością są badania postaw i zachowań konsumentów, testy produktów i opakowań oraz trackingi marek. Obecnie w IQS. Współautor projektu HajpHunting.



Myśl przewodnia wystąpienia:

Cyberśrodowisko, serwery, booty dużo wiedzą, jednak potrafią one tylko przetwarzać, powielać treść wykonaną, stworzoną, wymyśloną przez człowieka. Są w stanie ja wychwycić i wzmacniać, ale mają problem z tym, aby ją dobrze przyporządkować, uzasadnić i zrozumieć. Pomimo „zanurzenia” w sieci młodzi ludzie poszukują realnych, nie cyfrowych, wartości i odnoszą się do realnych potrzeb. Środowisko cyfrowe pozwala im to szybciej przekazywać, multiplikować. Jednak prawdziwe, pożądane i angażujące zjawiska mają inne źródła i znacznie większą siłę. Co naprawdę pociąga młode pokolenie, czy jest to głównie cyfrowy świat i internety? Czy jednak są ważniejsze rzeczy, które budzą prawdziwe emocje i są warte tego, aby dzielić się tym z innymi?

Sposób, w jaki wnioski z wystąpienia znajdą zastosowanie w codziennej praktyce badawczej i/lub marketingowej:

Hajpy są prekursorami zmian, na ich bazie można tworzyć angażujące działania, niepowtarzalne produkty opakowane w aktualne estetyki. Dotyczy to różnych obszarów takich jak praca z marką na poziomie budowania świadomości, komunikacji, pozycjonowania czy jako inspiracja dla innowacji. W naszym wystąpieniu zwrócimy szczególną uwagę na budowanie świadomości marki w młodym targecie oraz komunikację w ramach młodych podsegmentów.

Nowe i oryginalne treści wystąpienia:

W naszym wystąpieniu opowiemy o wynikach polowania na zjawiska, działaniach budzących powszechne pożądanie. Konkretnych, działających tu i teraz oraz egzekucjach danych trendów. Fenomenach, obok których młody konsument nie przechodzi obojętnie.

Czy wystąpienie opiera się na konkretnym badaniu?

tak

Opis badania, na którym bazuje wystąpienie:

Projekt HajpHunting zrealizowany w terminie październik-grudzień 2016. Badanie jakościowo-ilościowe, młodzi w wieku 16-30, z różnych miast. Najpierw 30 młodych hajperów zbierało dla nas materiał jakościowy, a potem N=600 reprezentatywnych młodych oceniało to co zostało zebrane.

Dodatkowe informacje na temat treści wystąpienia:

Nowatorska metoda realizacji. Zbierając hajpy komunikowaliśmy się z badanymi za pomocą narzędzi jakie umożliwiają serwisy społecznościowe, nakłaniając ich do wskazywania przykładów: zdjęć, filmów, tego co robi na nim wrażenie, względem czego odczuwa emocje.

networking partner:

trc

partnerzy:

trctrctrctrctrctrctrctrctrc