# bias, # błędy, # błędy badacza, # badania, # badacz
Piątek, godz. 10.20, sesja VI,sale D+E+F
7 grzechów głównych badacza
Krótki opis idei wystąpienia:
Błądzenie jest rzeczą ludzką, ale dobrowolne trwanie w błędzie jest rzeczą diabelską – powiedział Święty Augustyn. Zainspirowani tę myślą chcieliśmy zaproponować nam wszystkim – badaczom – coś na kształt zbiorowego rachunku sumienia. Posiadając wieloletnią praktykę badawczą po stronie klienta, pracując z wieloma agencjami, jak i wieloma badaczami ”klienckimi”, przygotowaliśmy na podstawie naszych obserwacji i przemyśleń zbiór najczęściej popełnianych uchybień, które pozwoliliśmy sobie nazwać ”grzechami głównymi”. Nasze grzechy są czymś innym niż zwykłe błędy, które jednoznacznie można zaklasyfikować w kategoriach ”dobrze/źle”. Grzechy to raczej zbiór praktyk na styku badania / biznes, które obniżają efektywność badań i negatywnie przekładają się na postrzeganie samych badaczy. Chcemy tym samym zaprosić wszystkich do wspólnej refleksji i dyskusji, czy lista jest właściwa i kompletna? Co możemy zrobić, aby wystrzegać się tych grzechów i jeszcze lepiej realizować swoje podstawowe zadanie, jakim dostarczanie danych i rekomendacji, wspierających decyzje biznesowe w przedsiębiorstwach.Plan wystąpienia w najważniejszych punktach:
Całość wystąpienia będzie skupiona wokół siedmiu największych grzechów, które możemy popełniać jako badacze. Każdy grzech będzie pokrótce omówiony oraz przedstawione zostanie rozwiązanie, co się powinno robić, aby się go wystrzegać.Opis korzyści (możliwości wykorzystania wiedzy), jakie osiągną uczestnicy Kongresu po wysłuchaniu wystąpienia:
Kluczowa korzyść dla uczestników prezentacji to możliwość refleksji nad swoimi praktykami i uświadomienie sobie, które z wymienianych grzechów mają ewentualnie na sumieniu. Każdemu z grzechów będzie towarzyszyła praktyczna porada, co robić, aby go unikać – a zatem od razu będzie możliwa korekta zachowania. Michał
Protasiuk
Senior Insights Manager
Kompania Piwowarska
Protasiuk
Senior Insights Manager
Kompania Piwowarska
Jest związany z badaniami rynku od 14 lat, z tego 12 lat w Kompanii Piwowarskiej, gdzie obecnie kieruje zespołem Consumer Insights. Odpowiedzialny za wsparcie działu marketingu oraz projekty strategiczne. Trener Polskiego Towarzystwa Badań Rynku i Opinii, prowadzi szkolenia z zakresu wykorzystania gamification w badaniach marketingowych, badań innowacji oraz nieracjonalności decyzji konsumenckich. Częsty prelegent na kongresach branżowych. W wolnych chwilach pisarz.
Anna
Gorączka
kierownik działu badań i analiz
Żabka Polska
Gorączka
kierownik działu badań i analiz
Żabka Polska
Od 10 lat związana z badaniami dla branży FMCG. Przez wiele lat zajmowała różne stanowiska w obszarze Insight i strategii w Kompanii Piwowarskiej wpierając dział Innowacji. Obecnie pracuje w firmie Żabka Polska jako kierownik działu badań i analiz. Trener PTBRiO, prowadzi szkolenia z zakresu badań innowacji, gamification i ekonomii behawioralnej. Częsty prelegent na kongresach.
Obszary badawcze:
insighty konsumenckieCharakter badania:
jakośoioweMetody badawcze:
semiotykaBranże badawcze:
inne typy podmiotów