merytoryczny info

Agenda

Dwa dni pełne nowych odkryć, inspiracji i umiejętności

Zaloguj się aby uzyskać dostęp do prezentacji

 
Dzień I - czwartek, 13 października.
 
9.15 - 10.00
rejestracja uczestników, kawa powitalna

10.00 - 12.15

12.15 - 13.30
przerwa na lunch

13.30 - 15.00

15.00 - 15.30
przerwa na kawę

15.30 - 17.00

20.00
Research Mix Party
Dzień II - piątek, 14 października.
9.30 - 10.00
kawa powitalna

10.00 - 11.00

11.00 - 11.30
przerwa na kawę

11.30 - 12.30

12.30 - 13.30
przerwa na lunch

13.30 - 16.15

16.30 - 17.00

Dzień I - czwartek, 13 października.
 
9.15 - 10.00
rejestracja uczestników, kawa powitalna
 
10.00-12.15

Sesja plenarna
Na sesję zaprasza Przewodnicząca Rady Programowej Agata Grabowska
Prelegenci:Magda Szcześniak, Eduard Lecerf, Filip Springer

10.00 - 10.15
Otwarcie Kongresu
Agata Grabowska - Przewodniczący Rady Programowej Kongresu, Elżbieta Gorajewska - Prezes Zarządu OFBOR, Mateusz Galica - Prezes Zarządu PTBRiO
11.45 - 12.15
wystąpienie sponsora głównego
Ariadna
12.15 - 13.30
przerwa na lunch
 
13.00-15.00
15.00 - 15.30
przerwa na kawę
 
15.30-17.00
20.00
Research Mix Party
Dzień II - piątek, 14 października.
9.30 - 10.00
kawa powitalna
 
10.00-12.15

Sesja VII
Design as research...
Na sesję zaprasza
Marcin Piotrowski
Prelegenci: Aga Szóstek, Paulina Rzymska, Joanna Rutkowska

10.00 - 10.20
szostekMap of design research, czyli o badaniach, które badaniami nie są, ale jednak są i dlaczego są one ważne
Aga Szóstek, UX Plus
11.00 - 11.30
przerwa na kawę
 
11.30-12.30
12.30 - 13.30
przerwa na lunch
 
13.30-16.15

Warsztat I
Behavioural change
warsztat prowadzi
Agata Grabowska
 

grabowska Behavioural change. Warsztat na którym wykorzystana zostaną narzędzia wypracowane na podstawie behavioral sciences, które pozwalają skutecznie wpływać na zmianę zachowań, a nie tylko opinii czy postaw. Uczestnicy zostaną wyposażeni w zestaw kilkunastu narzędzi i postawieni przed jednym, wspólnym, konkretnym problemem rozpisanym na szereg pytań-wyzwań. Przy pomocy moderatora rozrysowują ścieżkę behawioralną i zdefiniują zakres docelowego zachowania, wykorzystają narzędzia (oparte o tzw. heurystyki) i zaprojektują rozwiązania (w postaci tzw. nudges) oraz zarys schematu ich wdrożenia. Efektem warsztatu będą propozycje konkretnych produktów/usług/działań w odniesieniu do postawionego problemu. Korzyścią dla uczestników: możliwość zapoznania się z podstawami ekonomii behawioralnej i nabycie podstawowych umiejętności pracy z narzędziami z niej się wywodzącymi.

Warsztat poprowadzi Agata Grabowska, która wykłada Behavioral Economics for Social Cahneg na UW, a doświadczenie praktyczne zdobywała pracując w The Behavioral Architects w Sydney.

Warsztat III
Design research
warsztat prowadzi
Marcin Piotrowski
 

Design research. Warsztat, na którym uczestnicy będą mieli możliwość poćwiczenia w praktyce tego, czym jest design research. Zdefiniujemy problemy, a później będziemy starać się je rozwiązać wykorzystujące metody projektowe. Z pewnością zaprojektujemy badania, materiały badawcze, a później – sposób ich optymalnego wykorzystania. Ponieważ będziemy pracować także z projektantami, uczestnicy będą mieli szansę doświadczyć wiążącego się z tym potencjału – łatwości wprowadzania zmian oraz budowania na wcześniejszych rozwiązaniach. Efektem warsztatu będą propozycje konkretnych produktów/usług/działań w odniesieniu do postawionego problemu. Korzyścią dla uczestników: możliwość bezpiecznego przetestowania w praktyce podejścia design research, zorientowanie się w specyfice pracy projektantów a docelowo – uzyskanie większego zaangażowania respondentów.

Warsztat poprowadzi Marcin Piotrowski, który pracuje w Play i zajmuje się wykorzystaniem potencjału wynikającego z łączenia projektowania z badaniami.
16.30-17.00

Stykówka
Prelegenci: Iza Rudak, Jacek Szlak

 
Zakończenie i wręczenie nagród.

 

Rada Programowa

Zobacz kto stoi za ideą tegorocznego Kongresu.

Agata Grabowska, Przewodnicząca Rady, PTBRiO, strateg w ONE ELEVEN
Od 10 lat w marketingu, jako badaczka, a później strateg. Obecnie zajmuje się rozwojem metodologii w pracowni strategicznej ONE ELEVEN, gdzie tworzy i wdraża nowe narzędzia oraz prowadzi projekty strategiczne. Dr socjologii, przez kilka lat zajmowała się pracą akademicką w IFiS PAN, od 12 lat wykłada na Uniwersytecie Warszawskim. Juror w konkursach branżowych (m.in. Eurobest, Innovation Award), współautorka Teczki Trendów, autorka licznych publikacji branżowych, m.in. TrashBooka. W latach 2012-2015 członek zarządu PTBRiO.  
 
Justyna Droździkowska, Senior Insights Manager w Kompanii Piwowarskiej
Od blisko 15 lat związana z badaniami rynkowymi, najpierw po stronie agencji badawczej, później klienta. W Kompanii Piwowarskiej, od 10 lat prowadzi różnorodne projekty związane ze strategią i jej egzekucją. Pracuje na styku różnych działów, ściśle współpracując z marketingiem, sprzedażą i strukturami globalnymi w firmie. Specjalizuje się w badaniach komunikacji, kondycji marek i badaniach shopperowych.  
 
Anna Forycka-Zawadka, Consumer Insight & Market Intelligence Manager w Nestle Polska
Z badaniami marketingowymi związana jest od 16 lat. Pracowała w agencjach Demoskop, Iqs and Quant Group i Ipsos Marketing. Obecnie Consumer Insight & Market Intelligence Manager w Nestle Polska. Mówi o sobie, że jest badaczem z krwi i kości, bo zna i lubi wszystkie elementy procesu badawczego – od przygotowywania narzędzi, poprzez konstruowanie próby i materiałów do fieldu aż po szczegóły analiz statystycznych i rekomendacje strategiczne. Doświadczenia w badaniach rynku zdobywała głównie w pracy dla sektorów: FMCG, telekomunikacji i finansów. Jej zainteresowania zawodowe dotyczą badań eksploracyjnych związanych z innowacjami i strategią marek, w tym badań segmentacyjnych, postaw i użytkowania a także nowych rozwiązań w zakresie analizy danych ilościowych. Z wykształcenia jest psychologiem i historykiem sztuki. 
 
Mateusz Galica, prezes PTBRiO, Client Service Director i szef komunikacji w TNS Polska
W branży komunikacji marketingowej od 1998 roku. Od 1999 r. w TNS Polska, od 2000 r., jako szef marketingu, a następnie dyrektor strategiczny pracuje nad dopasowaniem oferty badawczej agencji do potrzeb biznesowych klientów. Wiceprezes Zarządu PTBRiO. Publikował w Brief, Marketing w Praktyce, Harvard Business Review, Businessman Magazine, Marketing przy Kawie, Media i Marketing Polska, Puls Biznesu. Członek Akademii PR. Laureat nagrody “Najlepszy zespół komunikacji marketingowej w Polsce” Akademii PR.  
 
Anna Karczmarczuk, członek Zarządu OFBOR, prezes Ipsos w Polsce
Urodzona w 1973 roku, absolwentka Instytutu Stosunków Międzynarodowych na Uniwersytecie Warszawskim. Z branżą badawczą związana od 1993 roku, zdobywała doświadczenie zarówno po stronie agencji badawczej (CASE, TNS OBOP, TNS Polska), jak i po stronie Klienta (PTC Era). Najbliższe jej zawodowemu sercu jest badawcze wsparcie dla rozwoju marek. Należy do PTBRiO i ESOMARu. Miłośniczka koni, w wolnym czasie towarzysząca dorastającej córce w wyczynowym uprawianiu jeździectwa.
 
Jan M. Kujawski, członek zarządu OFBOR, Dyrektor D.S. Badań i Rozwoju w Millward Brown
Dyrektor D.S. Badań i Rozwoju w Millward Brown. Związany z badaniami opinii i rynku od początku lat 90. Zainteresowany głównie badaniami mediów, badaniami syndykatowymi oraz ciągle zmieniającymi się technikami gromadzenia danych. Kilkukrotnie zasiadał w Zarządzie OFBOR; członek Zarządu OFBOR w obecnej kadencji.
 
Dominika Maison, krajowy przedstawiciel ESOMAR, prezes zarządu w Maison & Partners
Profesor Uniwersytetu Warszawskiego, kierownik Katedry Psychologii Osobowości na Wydziale Psychologii UW. W pracy naukowej zajmuje się nieświadomymi procesami konsumenckimi, badaniami motywacji oraz zachowaniami finansowymi. Od lat 90. z powodzeniem łączy działalność naukową z psychologią stosowaną w obszarze badań konsumenckich i badań marketingowych. Założycielka Domu Badawczego Maison specjalizującego się w strategicznych badaniach jakościowych. Autorka licznych publikacji z zakresu badań konsumenckich, marketingowych i reklamy. W latach 2003-2007 była Prezesem Zarządu PTBRiO. Od 2009 roku przedstawiciel ESOMAR na Polskę. 
 
Marta Olcoń-Kubicka, Adiunkt w IFiS PAN
Doktor socjologii. Pracuje naukowo w Instytucie Filozofii i Socjologii PAN, gdzie kieruje grantem NCN o praktykach posługiwania się pieniędzmi w bliskich relacjach w młodych gospodarstwach domowych. Jej obecne zainteresowana naukowe obejmują socjologię ekonomiczną oraz socjologię pieniądza. Autorka książki „Indywidualizacja a nowe formy wspólnotowości” poświęconej macierzyńskim społecznościom internetowym. Wraz Mateuszem Halawą zdobyła nagrodę główną za wystąpienie na Kongresie Badaczy w 2015 roku. 
 
Marcin Piotrowski , Kierownik Zespołu Projektowania Doświadczeń (User Experience Design) w Play.
Zainteresowany głównie szeroko rozumianym projektowaniem, a ponieważ nie istnieje dobre projektowanie bez researchu – także badaniami na potrzeby projektowania. Szczególnymi uczuciami darzy wszelkie formy partycypacji, zarówno ze strony klientów wewnętrznych, jak i użytkowników końcowych. Z tego też powodu, Zespół w którym ma przyjemność pracować realizuje projekty „z”, a nie „dla” klientów wewnętrznych. Upust swojemu zainteresowaniu projektowaniem daje w prowadzeniu (nieco zapuszczonego, powiedzmy to jasno) bloga UXonline.pl (http://uxonline.pl). Prywatnie miłośnik gier planszowych i jazdy na rowerze. I Bonda. Jamesa Bonda.
 
Danuta Suska-Małkuszewska, Senior Manager, Consumer and Business Insight Head w McDonald’s Polska.
Socjolożka, absolwentka Instytutu Socjologii UW. Obecnie odpowiedzialna za Strategię i Departament Consumer and Business Insight w McDonald’s Polska. 18 lat doświadczenia pracy w badaniach zarówno jakościowych, jak i ilościowych w Polsce i Wielkiej Brytanii (CASE, GFK Finance UK, HSBC Bank, niezależna konsultantka w badaniach rynkowych i doświadczenia klienta, McDonald’s)
 

 

Prelegenci

Starannie wyselekcjonowani

Kongres Badaczy powstaje co roku dzięki zaangażowaniu kilkudziesięciu prelegentów, zaproszonych do współtworzenia eventu przez Radę Programową. Każdy z nich, choć jest wybitnym specjalistą w swojej dziedzinie, zanim stanie na kongresowych scenach musi przejść przez gęste sito kwalifikacji, szkolenia dla speakerów i briefingi prowadzących sesje. Wszystko po to aby dostarczyć uczestnikom najciekawszy content w najlepszy możliwy sposób. Wśród prelegentów kongresu co roku spotkacie badaczy, strategów, marketerów, ludzi reklamy, dziennikarzy, naukowców i pisarzy.
  • balcerAgnieszka
    Balcer
  • anonimTomasz
    Bartnik
  • baszkiewiczKaja
    Baszkiewicz
  • biedzinskiMaciej
    Biedziński
  • brachBartłomiej
    Brach
  • brussTomasz
    Bruss
  • czapiewskaJustyna
    Czapiewska
  • czarnotaEdyta
    Czarnota
  • dejczMałgorzata
    Dajczer
  • duliniczTomasz
    Dulinicz
  • ejsmontMarcin
    Ejsmont
  • anonimBarbara
    Frątczak-Rudnicka
  • anonimPaulina
    Goch-Kenawy
  • anonimAnna
    Gorączka
  • anonimEwa
    Góralska
  • anonimMarek
    Grabowski
  • anonimNatalia
    Hatalska
  • anonimAlbert
    Hupa
  • anonimJulia
    Izmałkowa
  • anonimAnna
    Jaglarska
  • anonimTomasz
    Jakubowski
  • anonimMonika
    Jaskulska
  • anonimAnna
    Kiedrowska
  • anonimJoanna
    Kiernicka
  • anonimMarcin
    Klaus
  • anonimMaciej
    Kosiorek
  • anonimAnna
    Kuropatwa
  • anonimMonika
    Kwiecień
  • edwardEduard
    Lecerf
  • anonimTomasz
    Lechowicz
  • anonimMichał
    Lutostański
  • anonimAnna
    Mazerant
  • anonimMonika
    Mostowska-Żybura
  • anonimAnna
    Niewiadomy
  • anonimAndrzej
    Olękiewicz
  • anonimTomasz
    Opalski
  • anonimPaweł
    Pawiński
  • anonimDaria
    Plutecka
  • anonimJacek
    Pogorzelski
  • anonimMichał
    Protasiuk
  • anonimKrzysztof
    Przybylski
  • anonimPrzemysław
    Rosa
  • anonimAnna
    Rzeźnik
  • anonimMarcin
    Samek
  • anonimDominika
    Sitnicka
  • soboieszekKrzysztof
    Sobieszek
  • sobolowskaKatarzyna
    Sobolewska
  • anonimMarcin
    Sosnowski
  • anonimNatalia
    Suska
  • anonimAgnieszka
    Szóstek
  • anonimMarcin
    Ślęzak
  • anonimAnna
    Talarczyk
  • anonimŁukasz
    Tarnowski
  • anonimHubert
    Turaj
  • anonimTomasz
    Użarowski
  • anonimJacek
    Wasilewski
  • anonimIwona
    Wilmowska
  •  

     

    Hall of fame

    Poznaj najlepszych mówców kongresowych

    Co roku publiczność Kongresu Badaczy spośród kilkudziesięciu wystąpień wybiera w drodze głosowania najlepsze prezentacje przedstawione podczas dwóch dni badawczego święta. Oto prelegenci, którzy znaleźli się w kongresowej galerii sław.

    2015 - Marta Olcoń-Kubicka i Mateusz Halawa - Społeczne życie pieniędzy i finansów w młodych gospodarstwach domowych (format 30 min)
    2015 - Michał Główka i Rafał Treichel - Niezależny test oprogramowania do wizualizacji raportów (format 6 min)
    2014 - Anonimowy badacz - Wypikselowana prawda, czyli komu służy anonimowość respondentów (format 6 min)
    2014 - Andrzej Gołoś - Badacz na tropie manipulacji (format 30 min)
    2013 - Michał Lutostański i Tomasz Użarowski - Odyseja Badawcza 2020
    2012 - Agata Grabowska - TrashBook, czyli recykling wiedzy
    2011 - Agata Koppa i Adam Szymczak - Brudny Harry (r)ewolucje. Transpozycja marki piwnej Harnaś
    2010 - Agata Grabowska - Pożyczalscy
    2009 - Marek Biskup, Dobromir Ciaś, Marcin Kujawski - Konsekwencje kryzusu w ujęciu konsumenckim
    2008 - Robert Zydel - Wszystko, co zawsze chciałeś wiedzi ć o HIPSTERSACH ale bałeś się zapytać
    2007 - Tomasz Bartnik - Czy strategię marki można zbudować bez badań? Można.
    2006 - Michał Kociankowski - Abra kadabra kup!” czy ”Abra kadabra działaj!” O myśleniu magicznym u marketerów i konsumentów
    2005 - Tomasz Jędrkiewicz i Agnieszka Wójcińska - Konia nikomu nie pożyczaj, a niewieście nigdy nie wierz - doświadczenia z badania stylów życia mieszkańców wsi
    2004 - Arkadiusz Wódkowski - „Faktowiec" to czytelnik "Faktów"
    2003 - Waldemar Rojna - Eye Tracking. Metodologia i jej zastosowania w badaniach percepcji reklamy i zachowań konsumentów.

     

    Kontakt

    Na zlecenie Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii i Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku obsługę XVII Kongresu zapewnia firma ORA&Funksters Wszelkie pytania, wątpliwości i uwagi dotyczące Kongresu prosimy kierować na adres: Biuro Organizacji Kongresu Badaczy Rynku i Opinii ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa tel. (22) 649 97 74 lub 511 117 221, e-mail: kongres@ptbrio.pl
     

    Partnerzy:

    marketingprzykawie3 nowymarketingGazeta logo socialpress zzinteria

    Ważne: strona wykorzystuje pliki cookies. Więcej.