# komunikacja marketingowa, # brand equity, # media społecznościowe, # budowanie marki w internecie, # marketing internetowy, # badania marki, # social media

Czwartek, godz. 16.00, sesja III, Congres Hall

Krytyczne podejście do roli mediów społecznościowych w budowaniu marki: czy dzięki Facebookowi Twoja marka staje się unikalna czy upodabnia się do konkurencji?

Krótki opis idei wystąpienia:

Customer experience poprzez social media szansą czy zagrożeniem dla marki? Obserwując działania firm w mediach społecznościowych można mieć coraz więcej wątpliwości. Problem nie są tzw. kryzysy, którym się przyglądają na co dzień specjaliści ds. social media. Protesty skierowane przeciw takim markom jak Adidas (po pamiętnej akcji na Służewcu- zamalowanie graffiti) czy Reserved (protesty związane z tym, że LPP płaciło podatki poza Polską) miały znikomy wpływ na wyniki biznesowe firm. Zagrożenie jest w innym miejscu: komunikacja w SM stała się zaprzeczeniem komunikacji marketingowej. Głównym celem komunikacji marketingowej jest zbudowanie wizerunku marki odmiennej od konkurencji. W tym momencie 99% specjalistów ds. social media korzysta w tworzeniu komunikacji z tych samych zasad. Młodym adeptom starsi koledzy radzą podpatrywać inne prowadzone Facebook Pages (czyli de facto naśladować zamiast się wyróżniać). Marki zamiast różnicować się od konkurencji starają się dostosować do kanonu zasad komunikacji w kanale SM przez co tracą swój wyróżnik. Hipotezę postanowiliśmy przetestować w badaniu dotyczącym kategorii telekomów. W badaniu zostaną wykorzystane dane z różnych źródeł: monitoring marek w Internecie (Sentione), analiza ilościowa i jakościowa komunikacji w social media, badanie konsumenckie (CAWI). Na wystąpieniu przedstawimy szerzej założenia naszej hipotezy (wraz z case studies) oraz zweryfikujemy ją na podstawie przeprowadzonej analizy eksperckiej i badań.

Plan wystąpienia w najważniejszych punktach:

  1. Zarys problemu: przedstawienie hipotezy "customer experience w social mediach zagrożeniem dla marki".
  2. Omówienie schematu badań za pomocą których postanowiliśmy przetestować naszą hipotezę.
  3. Przedstawienie wyników badań i analizy eksperckiej.
  4. Podsumowanie zawierające rekomendacje biznesowe dla marketerów, którzy komunikują się (bądź planują to robić) z konsumentami w mediach społecznościowych.

Opis korzyści (możliwości wykorzystania wiedzy), jakie osiągną uczestnicy Kongresu po wysłuchaniu wystąpienia:

Uczestnicy po wysłuchaniu wystąpienia dowiedzą się:
  • jak można badać komunikację w mediach społecznościowych
  • w jaki sposób obecna komunikacja na przykładzie Facebooka może mieć wpływ na wizerunek marki (i jej różnicowanie się względem konkurencji)
  • jakie kroki podjąć, żeby komunikować się skuteczniej w mediach społecznościowych (rekomendacje na podstawie wyników przeprowadzonego badania)
Andrzej
Olękiewicz


Digital R&D Director
TNS Polska

Ekonomista, badacz rynku, menedżer, początkujący data scientist i pasjonat nowych technologii. Z TNS Polska (wcześniej Pentor) związany od 1996: badania satysfakcji klientów oraz struktury i potencjału rynku, z czasem kompleksowe programy informacji marketingowej i systemy zarządzania wiedzą. Doświadczenia branżowe: głównie telekomunikacja i IT (sektor B2B), motoryzacja i bankowość, budownictwo, ciepło sieciowe, a nawet płyty z muzyką (OLiS). Odpowiedzialny za mobiSTAT - narzędzie TNS Polska do monitorowania aktywności na urządzeniach.

rosa Przemysław
Rosa


Paid Social Manager
SalesTube

Z wykształcenia socjolog (Instytut Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego) oraz project manager (Szkoła Główna Handlowa). Z branżą marketingową związany od 2009 roku. Przez ponad 5 lat pracował w agencjach badań rynku (TNS Polska, GfK Polonia). Od 2014 pracuje w digital marketingu zajmując się płatną reklamą w mediach społecznościowych (przed SalesTube w GroupM). W trakcie swojej kariery prowadził projekty dla takich firm jak: Procter & Gamble, British American Tobacco, Danone. Obecnie prowadzi projekty m.in. dla marek z portfolio L\'Oreal. Autor blogów: LekturyBadacza.pl oraz PaidSocial.pl.

Obszary badawcze:

marka (strategia, pozycjonowanie, komunikacja), media, social media, social media

Charakter badania:

ilościowe, jakośoiowe

Metody badawcze:

CAWI, etnografia online, ilościowe - ogólnie, obserwacja uczestnicząca lub nieuczestnicząca, semiotyka

Branże badawcze:

telekomunikacja (sieciowa i mobilna)

 

Kontakt

Na zlecenie Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii i Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku obsługę XVII Kongresu zapewnia firma ORA&Funksters Wszelkie pytania, wątpliwości i uwagi dotyczące Kongresu prosimy kierować na adres: Biuro Organizacji Kongresu Badaczy Rynku i Opinii ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa tel. (22) 649 97 74 lub 511 117 221, e-mail: kongres@ptbrio.pl
 

Partnerzy:

marketingprzykawie3 nowymarketingGazeta logo socialpress zzinteria

Ważne: strona wykorzystuje pliki cookies. Więcej.