# sondaże, # big data, # analityka, # wybory, # polityka
Piątek, godz. 10.20, sesja V, sale A+B+C
Świat digital a świat polityki - jak jeden wpływa na drugi
Krótki opis idei wystąpienia:
Preferencje polityczne bada się za pomocy sondaży i próbuje się przewidzieć na wiele różnych sposobów – między innymi analizując internet. Wiele już się powiedziało o tym, że w social media jest hate i slacktivism, ale prawie nikt nie przedstawił twardych danych o tym, które wskaźniki internetowe są najbardziej skorelowane z preferencjami politycznymi. W ramach wystąpienia przedstawione zostaną twarde dane dotyczące Wyborów Parlamentarnych w 2015 roku – konkretne wskaźniki z social media, Google i wyniki sondaży wyborczych i opisana zostanie ich współzmienność.Plan wystąpienia w najważniejszych punktach:
- Czy internet pozwala przewidzieć wyniki wyborów? - opisanie stanu zastanego dla Polski na przestrzeni ostatnich kilku lat i kilka słów o marketingu politycznym
- Wybory Parlamentarne 2015 – przypomnienie dynamiki wydarzenia
- Opisanie wskaźników najbardziej skorelowanych z dynamiką preferencji sondażowych na poziomie: - Google - Dyskusji na Facebooku, Twitterze, forarch, blogach itp.
- Opis zróżnicowań zachowań elektoratów różnych rodzajów partii
- Wnioski do zarządzania komunikacją polityczną
- Wnioski do zarządzania komunikacją online
Opis korzyści (możliwości wykorzystania wiedzy), jakie osiągną uczestnicy Kongresu po wysłuchaniu wystąpienia:
Wystąpienie jest o tym, żeby móc precyzyjnie identyfikować kluczowe kanały komunikacji, nie starając się jednocześnie opanowywać całego internetu i rozumieć bezpośrednie korzyści płynące z zarządzania komunikacją internetowąOpis projektu badawczego
analiza danych pochodzących z:- zagregowanych danych publicznie dostępnych sondaży (uśrednionych dla dni)
- danych z API Google
- danych z analiz social media
Albert
Hupa
prezes
IRCenter
Hupa
prezes
IRCenter
Prezes IRCenter, socjolog, badacz sieci społecznych, specjalista od analiz digitalowych i web mining. Na co dzień realizuje komercyjne projekty badawcze wykorzystujące tradycyjne i nowoczesne techniki analityczne (z wykorzystaniem technologii internetowych i mobilnych). Członek PTBRiO.
Obszary badawcze:
konsulting badawczy, marka (strategia, pozycjonowanie, komunikacja), media, social media, social media, sondaże i opinia publicznaCharakter badania:
ilościoweMetody badawcze:
ilościowe - ogólnieBranże badawcze:
agendy rządowe, władze i instytucje centralne, partie polityczne, fundacje, organizacje non-profit