# sondaże, # big data, # analityka, # wybory, # polityka

Piątek, godz. 10.20, sesja V, sale A+B+C

Świat digital a świat polityki - jak jeden wpływa na drugi

Krótki opis idei wystąpienia:

Preferencje polityczne bada się za pomocy sondaży i próbuje się przewidzieć na wiele różnych sposobów – między innymi analizując internet. Wiele już się powiedziało o tym, że w social media jest hate i slacktivism, ale prawie nikt nie przedstawił twardych danych o tym, które wskaźniki internetowe są najbardziej skorelowane z preferencjami politycznymi. W ramach wystąpienia przedstawione zostaną twarde dane dotyczące Wyborów Parlamentarnych w 2015 roku – konkretne wskaźniki z social media, Google i wyniki sondaży wyborczych i opisana zostanie ich współzmienność.

Plan wystąpienia w najważniejszych punktach:

  1. Czy internet pozwala przewidzieć wyniki wyborów? - opisanie stanu zastanego dla Polski na przestrzeni ostatnich kilku lat i kilka słów o marketingu politycznym
  2. Wybory Parlamentarne 2015 – przypomnienie dynamiki wydarzenia
  3. Opisanie wskaźników najbardziej skorelowanych z dynamiką preferencji sondażowych na poziomie: - Google - Dyskusji na Facebooku, Twitterze, forarch, blogach itp.
  4. Opis zróżnicowań zachowań elektoratów różnych rodzajów partii
  5. Wnioski do zarządzania komunikacją polityczną
  6. Wnioski do zarządzania komunikacją online

Opis korzyści (możliwości wykorzystania wiedzy), jakie osiągną uczestnicy Kongresu po wysłuchaniu wystąpienia:

Wystąpienie jest o tym, żeby móc precyzyjnie identyfikować kluczowe kanały komunikacji, nie starając się jednocześnie opanowywać całego internetu i rozumieć bezpośrednie korzyści płynące z zarządzania komunikacją internetową

Opis projektu badawczego

analiza danych pochodzących z:
  • zagregowanych danych publicznie dostępnych sondaży (uśrednionych dla dni)
  • danych z API Google
  • danych z analiz social media
Ilościowa analiza danych dynamicznych
Albert
Hupa


prezes
IRCenter

Prezes IRCenter, socjolog, badacz sieci społecznych, specjalista od analiz digitalowych i web mining. Na co dzień realizuje komercyjne projekty badawcze wykorzystujące tradycyjne i nowoczesne techniki analityczne (z wykorzystaniem technologii internetowych i mobilnych). Członek PTBRiO.

Obszary badawcze:

konsulting badawczy, marka (strategia, pozycjonowanie, komunikacja), media, social media, social media, sondaże i opinia publiczna

Charakter badania:

ilościowe

Metody badawcze:

ilościowe - ogólnie

Branże badawcze:

agendy rządowe, władze i instytucje centralne, partie polityczne, fundacje, organizacje non-profit

 

Kontakt

Na zlecenie Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii i Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku obsługę XVII Kongresu zapewnia firma ORA&Funksters Wszelkie pytania, wątpliwości i uwagi dotyczące Kongresu prosimy kierować na adres: Biuro Organizacji Kongresu Badaczy Rynku i Opinii ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa tel. (22) 649 97 74 lub 511 117 221, e-mail: kongres@ptbrio.pl
 

Partnerzy:

marketingprzykawie3 nowymarketingGazeta logo socialpress zzinteria

Ważne: strona wykorzystuje pliki cookies. Więcej.