# poprawność polityczna, # etnografia, # technologia, # nowe techniki, # analiza społeczno-kulturowa, # kryzys męskości, # media, # męskość
Czwartek, godz. 15.30, sesja II, sale D+E+F
Co „nie styka” w mężczyznach i dzisiejszej rzeczywistości?
Krótki opis idei wystąpienia:
Mnóstwo badań pokazuje, że mężczyzna jest wspaniałym konsumentem: lojalnym i mało marudnym (vs kobiety). Obserwacje, dane ilościowe, briefy mediowe, reklamowe czy badawcze – nie znajdują tu jednak odzwierciedlenia. Mężczyźni są w najlepszym wypadku przy okazji i najczęściej traktowani jako męska odmiana kobiet. W dzisiejszej rzeczywistości gender i poprawności politycznej powoduje, że komunikacja do mężczyzn często ma się nijak do tego, kim są naprawdę mężczyźni, czego chcą, co sprawia im przykrość, do czego dążą. Wyzwaniem były nie tylko trudności metodologiczne (zbadanie mediów poza deklaracyjnie) i bardzo ambitne cele (jak wykorzystać znajomość mężczyzn do skuteczniejszego wykorzystywania mediów), ale… również wyniki. Wyniki, które były wbrew oczekiwaniom, nie na rękę i… niezgodne z obowiązującą poprawnością polityczną. Ważne było przyjąć to, zaakceptować, ale... też zaprezentować klientowi i uzasadnić tak, żeby zobaczył, jak bardzo wpływa to na wszystkie obszary funkcjonowania mężczyzn w codziennej, medialnej i rynkowej rzeczywistości.Plan wystąpienia w najważniejszych punktach:
- Kontekst projektu i przyczyn zainteresowania mężczyznami
- Wyzwania metodologiczne i techniki stworzone od podstaw na potrzeby projektu
- Obiekcje Klienta i ostateczne rezultaty zastosowanych autorskich technik (m.in. badanie mężczyzn pośrednio przez ich partnerki)
- Analiza na styku kilku dziedzin w oparciu o wiedzę psychologiczną, antropologiczną, a także historyczną
- Obrona wyników, które budzą opór, bo każdy z słuchaczy jest ”wewnętrznym specjalistą” w dziedzinie męskości
- Praktyczne rekomendacje i zastosowania głębokich psychologiczno-kulturowych wyników dla mediów i innych kategorii, twórcze wykorzystanie wiedzy powstającej na styku wielu dziedzin i obszarów
Opis korzyści (możliwości wykorzystania wiedzy), jakie osiągną uczestnicy Kongresu po wysłuchaniu wystąpienia:
- Sposób konstruowania projektu badawczego od podstaw
- Redefinicja problemu w mapie mentalnej klienta
- Zdobywanie informacji ”nie-wprost”
- Przekrojowa analiza na styku kilku dziedzin i kultur (m.in. społeczno-kulturowa z przykładami z poza kręgu kultury zachodniej)
- Przełożenie głębokich psychologiczno-kulturowych wyników na rekomendacje marketingowe
Julia
Izmałkowa
CEO
Izmałkowa
Izmałkowa
CEO
Izmałkowa
Jest badaczem, który wykorzystuje swoją wiedzę z zakresu psychologii kulturowej. Pracowała w dziale strategii największych światowych agencji reklamowych i to doświadczenie w największym stopniu wykorzystuje w swojej pracy badacza. Od 10 lat odkrywa prawdę o zachowaniach, postawach i motywach konsumentów, pracowników, klientów największych firm, dając im inspirujące insighty do rozwoju w każdym obszarze. Najważniejszym celem, jaki stawia sobie w swojej pracy, to PRAKTYCZNOŚĆ. Pracowała dla wszystkich branż usługowych i FMCG w Polsce - z wyjątkiem politycznej. We wszystkich badaniach bierze pod uwagę analizę społeczno- kulturową jako podstawę nie tylko do rozumienia teraźniejszości, ale też przywidywania przyszłości. Występuje na licznych konferencjach w Polsce i na świecie, prowadzi wykłady na uniwersytecie i studiach podyplomowych. Jako ekspert występuje zarówno w gazetach i pismach ogólnopolskich jak i telewizji.
Ewa
Góralska
dyrektor zarządzający
MullenLowe MediaHub
Góralska
dyrektor zarządzający
MullenLowe MediaHub
Ukończyła Wyższą Szkołę Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Swoją karierę zawodową rozpoczęła w roku 1992, niemal w tym samym roku, w którym wystartował rynek profesjonalnej reklamy w Polsce. Pracowała wówczas w austriackiej agencji GGK Warszawa, zajmując się planowaniem i zakupem mediów. W tamtym okresie domy mediowe nie stanowiły osobnych struktur poza agencjami reklamowymi: niewątpliwie to doświadczenie zdobyte w naprawdę zintegrowanym podejściu do planowania komunikacji i mediów ukształtowało jej zawodowy fundament stając się bardzo cenne w czasie powrotu do korzeni i przedefiniowania kompetencji podmiotów uczestniczących w procesie planowania komunikacji, z ktorym mamy do czynienia obecnie. W MullenLowe pracuje od roku 1994, od 10 lat pełniąc funkcję jej dyrektora zarządzającego. Współpracuje z takimi firmami jak ING Bank, Suzuki, Decathlon, Orlen, Energa, OBI, Neonet, Tarczyński, Telepizza, Polska Organizacja Turystyczna i inni. Prowadzony przez nią dom mediowy od lat przykłada ogromną wagę do rozwoju jakościowego planowania mediów w oparciu o jakościowe badania etnograficzne (Ethnomedia).
Obszary badawcze:
insighty konsumenckie, mediaCharakter badania:
jakościoweMetody badawcze:
desk research, etnografia, etnografia online, inne, semiotykaBranże badawcze:
agencje reklamowe, domy mediowe, agencje PR