# protypy, # gamestorming, # koncept, # etnografia, # warsztaty kreatywne, # insight, # kreatywność, # innowacje

Piątek, godz. 10.40, sesja VI, sale D+E+F

Kukurydziane chrupki w służbie innowacji – o łączeniu kreatywności z dyscypliną badawczą

Krótki opis idei wystąpienia:

Co może przynieść spotkanie blogerki promującej zdrowe odżywianie, grafika komputerowego, aktora kabaretów improwizowanych, brand managera sieci restauracji, nauczyciela wychowania fizycznego? Kompletnie różni pod każdym względem. Tym, co ich łączy jest miłość do jedzenia. Czy to wystarczy, aby taki ”zbiór indywidualności” pracował ramię w ramię na konkretne, namacalne pomysły nowych produktów czy usług? Co się wydarzy, kiedy dostaną pudło pełne dziecięcych klocków kukurydzianych i miseczkę z wodą? Wystąpienie ma na celu przybliżenie metody warsztatów kreatywnych, które mogą posłużyć generowaniu insightów, opracowywaniu konceptów, prototypów. Można je określić mianem ”sesji na styku”, podczas których dochodzi do zderzenia różnych doświadczeń ludzkich, łączenia metod i narzędzi z wynikami badań, głosem konsumenta. Wskażemy użyteczność takich sesji, zaprezentujemy przykładowe ich efekty (konkretne rozwiązania, prototypy). Opowiemy o możliwych pułapkach i zagrożeniach, oraz o tym, jak przygotować się do warsztatów, na co uważać i czego unikać, aby zetknięcie inności i różnorodności nie okazało się zgubne a pozwoliło dokonać nowych odkryć.

Plan wystąpienia w najważniejszych punktach:

  1. O warsztatach kreatywnych ”na styku” – możliwe zastosowania metody, przykłady projektów, w których takie podejście zostało wykorzystane
  2. Jaki rodzaj "styku" ma miejsce podczas realizacji warsztatów
  3. Styk ludzi (Kto?) – różne doświadczenia, zawody, role. Przykłady warsztatów eksperckich. Przykłady warsztatów co - creation - zderzających klienta z konsumentem oraz wewnątrz organizacji – zderzających przedstawicieli różnych działów.
  4. Styk metod (Co?) – warsztaty kreatywne, metody gamestorming’owe, eksperymenty etnograficzne, wykorzystanie wyników badań, obserwacji ze świata konsumenta
  5. Styk narzędzi (Jak?) – indywidualnie tworzone gry planszowe dla danej problematyki, zadania angażujące wszystkie zmysły – doświadczanie przez dotyk, wzrok, słuch, węch, smak, zadania domowe, wykorzystanie klocków Playmais, materiałów pobudzających kreatywność
  6. Badaczu! Łącz, twórz, baw się - Korzyści z zastosowania omówionego podejścia
  7. Pułapki, zagrożenia

Opis korzyści (możliwości wykorzystania wiedzy), jakie osiągną uczestnicy Kongresu po wysłuchaniu wystąpienia:

Wystąpienie ma być inspiracją do łączenia klasycznych metod badawczych z kreatywnymi metodami rozwiązywania problemów. Podejście opierające się na ”miksowaniu”, łączeniu, nakładaniu technik ma szczególne znaczenie w projektach nakierowanych na poszukiwanie innowacji. Trzymanie się utartych szlaków, sztywnych metodologii nie idzie w parze z odkrywaniem ”nowego”. Pokażemy jak przekraczanie granic metodologicznych, szukanie inspiracji w różnych dziedzinach naszego życia może przysłużyć się procesom nakierowanym na innowacje. Bazując na prawdziwych przykładach podzielimy się wskazówkami, na co należy uważać podczas prowadzenia sesji ”na styku”. Wystąpienie będzie użyteczne zarówno dla badaczy, facylitatorów warsztatowych oraz Klientów pracujących nad nowymi produktami i usługami.

Opis projektu badawczego:

Przedstawione zostaną przykłady warsztatów kreatywnych, warsztatów co -creation, w szczególności: projekt nakierowany na stworzenie nowego produktu dla sieci pizzerii, poszukiwanie optymalizacji w zakresie półproduktów, wypracowywanie rozwiązań ukierunkowanych na innowacyjne zmiany w placówkach bankowych. Wszystkie projekty opierały się na insight'ach z badań jakościowych, projektów etnograficznych, odnosiły się do badań ilościowych. Same sesje kreatywne łączyły metodologie badawcze, gry biznesowe dla innowatorów, metody własne (zadania z wykorzystaniem klocków Playmais). W efekcie sesji powstały konkretne prototypy, koncepty - przeznaczone do dalszych prac, m.in testowania w badaniach iloścowych
soboieszek Monika
Mostowska-Żybura


Partner Consultant Co-owner
BEELINE Research & Consulting

Badacz całym sercem, który od pasji liczb ewoluował do pasji człowieka. Fanka Design Thinking, optymalizuje rozwiązania badawcze, ceni integrację rozwiązań i ich wypracowywanie w działaniu interdyscyplinarnych zespołów warsztatowych. Badacz z 13-letnim doświadczeniem zawodowym. Członek Polskiego Towarzystwa Badaczy Opinii i Rynku, certyfikowany moderator Design Thinking. Absolwentka Wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej;  

sobolowska Katarzyna
Sobolewska


partner/konsultant
BEELINE Research & Consulting

Z wykształcenia socjolog, z branżą badawczą związana od 14 lat. Współwłaściciel firmy badawczej Beeline Reaserch&Consulting. Specjalizuje się w badaniach jakościowych. Jej pasją jest odkrywanie potrzeb konsumentów, docieranie do prawdy o ludziach, skrywanej pod płaszczykiem deklaracji czy powszechnych opinii. Moderator, facylitator warsztatowy, ceni wartość podejścia integracyjnego – łączenia metod, technik badawczych, zderzania doświadczeń specjalistów z różnych dziedzin.

Obszary badawcze:

insighty konsumenckie, konsulting badawczy, produkt (innowacje, optymalizacja, ceny)

Charakter badania:

jakośoiowe

Metody badawcze:

etnografia, FGI, inne, obserwacja uczestnicząca lub nieuczestnicząca

Branże badawcze:

hotelarstwo, gastronomia, turystyka, usługi finansowe (np. banki, towarzystwa ubezpieczeniowe, OFE), żywność – produkcja FMCG

 

Kontakt

Na zlecenie Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii i Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku obsługę XVII Kongresu zapewnia firma ORA&Funksters Wszelkie pytania, wątpliwości i uwagi dotyczące Kongresu prosimy kierować na adres: Biuro Organizacji Kongresu Badaczy Rynku i Opinii ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa tel. (22) 649 97 74 lub 511 117 221, e-mail: kongres@ptbrio.pl
 

Partnerzy:

marketingprzykawie3 nowymarketingGazeta logo socialpress zzinteria

Ważne: strona wykorzystuje pliki cookies. Więcej.