# weekend, # świat przeżywany, # trendy emergentnt, # trendy dominujące, # semiotyka, # trendy rezydualne, # trendy kulturowe

Czwartek, godz. 14.30, sesja I,sale A+B+C

WEEKEND – megatrendy i konteksty

Krótki opis idei wystąpienia:

Wystąpienie będzie bazowało na analizie trendów kulturowych wpływających na i zmieniających sens i sposób doświadczania WEEKENDU. Przedmiotem przeprowadzonej analizy jest weekend, jako pojęcie oraz wyodrębniona kategoria kulturowa, posiadająca wewnętrzne schematy, prawa, zestawy rytuałów i obrzędów, sposoby patrzenia na rzeczywistość, generowane oceny oraz sensy. Wystąpienie ma za zadanie pokazać w możliwie obiektywny sposób, jakie trendy są w tej chwili dominujące. Jakie sposoby kodowanie tego co robi się w weekend są najsilniej w kulturze masowej akcentowane. Które z nich są w fazie zaniku, a które mają szanse na rozwój. Gdy przyjrzeć się zagadnieniu nieco bliżej, bardzo szybko zauważamy, że jest to odseparowany, cykliczny czas, w którym wokół nas bardzo dużo się zmienia. Co więcej i bardziej istotne- my sami się zmieniamy, formatujemy swoją osobowość, redukujemy ilość masek społecznych dostosowując się z różną intensywnością do otoczenia. Następuje przewartościowanie, zamiana ról, nowe jakościowo priorytety wchodzą na pierwszy plan, zmienia się nasza percepcja, wrażliwość, zdolności poznawcze, a także emocjonalne nastawienie do siebie i świata.

Plan wystąpienia w najważniejszych punktach:

  1. Megatrendy i konteksty kształtujące sens weekendu (w tym Miasto-Sport-Powolność-Sztuka-Warsztaty-Dzieci-Zakupy-Show-Jedzenie-Impreza-Integracja Lokalna-Wypad-Natura-Blackout)
  2. Funkcje i program kulturowy weekendu
  3. Mityczna i archetypowa struktura weekendu

Opis korzyści (możliwości wykorzystania wiedzy), jakie osiągną uczestnicy Kongresu po wysłuchaniu wystąpienia:

Jeśli prześledzić najnowszą historię Kongresów Badaczy to można się przekonać, że uznanie słuchaczy zyskują wystąpienia nie związane bezpośrednio z warsztatem pracy lub najciekawszymi nawet przedsięwzięciami z obszaru badań konsumenckich, ale takie, które na zjawiska kulturowe patrzą z pewnego oddalenia, dystansu. Co więcej, często tymi, którzy w ten sposób patrzą, nie są ”klasyczni” pracownicy firm badawczych, ale osoby z innych światów i kontekstów. Mamy nadzieję na efekt świeżości związany z szeroko określonym przedmiotem badania (zjawisko kulturowe, trend). Nasze wystąpienie nie jest przygotowane dla żadnej konkretnej marki czy kategorii produktowej. Tym niemniej, jak się nam wydaje, dla wielu marek konsumenckich weekend jest istotnym ”kontekstem użycia”.
Jacek
Pogorzelski


konsultant, partner
BlueFox

Konsultant w zakresie strategii marketingowej oraz zarządzania marką i doświadczeniem klienta. Posiadam stopień doktora nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Były wykładowca programu Warsaw Executive MBA Szkoły Głównej Handlowej oraz Uniwersytetu Minnesoty. Prowadził zajęcia z zakresu zarządzania marketingiem w ramach programu MBA The Carlson School of Management Uniwersytetu Minnesoty w Minneapolis jako visiting professor. Od wielu lat prowadzi zajęcia z zakresu komunikacji marketingowej, zarządzania marką, analizy marketingowej, marketingu wartości oraz innowacyjności w ramach certyfikowanych programów The Chartered Institute of Marketing w Londynie. Jest także trenerem szkoleń z zakresu zarządzania i marketingu (kilka tysięcy godzin szkoleniowych i warsztatowych). Wystąpił na ponad 30 konferencjach prezentując zagadnienia z różnych obszarów marketingu i zarządzania od marketingu terytorialnego, przez case study z zarządzania marką i doświadczeniem klienta po politykę sprzedaży. Współpracownik ministerstwam oraz samorządów w zakresie polityki promocji. Przez siedem lat był ekspertem Ministerstwa Rozwoju Regionalnego w zakresie promocji funduszy europejskich. Karierę zawodową zaczynał w Corporate Identity (w strategii) i reklamie (w mediach). Były pracownik międzynarodowych korporacji w branży FMCG i farmaceutycznej jako brand i marketing manager. Zarządzał 10 markami i wprowadził na polski rynek 15 nowych produktów. Autor książek Marka na cztery sposoby, Praktyczny marketing miast i regionów, Kod skuteczności, Mity marketingowe, (R)ewolucja marki, Pozycjonowanie produktu oraz wielu artykułów na temat pozycjonowania, strategii marek oraz innych zagadnień marketingu strategicznego. Jest również współautorem książki Wskaźniki marketingowe.

Tomasz
Jakubowski


konsultant
BlueFox

Od 2008 roku aktywnie zajmuje się zagadnieniem znaczenia w szeroko rozumianej komunikacji marketingowej. Pomysłodawca i współtwórca metodologii badań semantycznych, analizy struktur skojarzeniowych odbiorców komunikacji, predykatowej analizie semiotycznej oraz pogłębionemu badaniu mitów i symboli. W 2015 roku opracował macierz archetypów w oparciu o analizę mitologii indoeuropejskiej, mającej zastosowanie przy konstruowaniu strategii komunikacji marek. Uczestniczył w wielu projektach badawczych dla polskich i zagranicznych marek. Na co dzień współpracownik Kancelarii Synergia, Primecode oraz BlueFox. Absolwent filozofii Wydziału Nauk Społecznych UAM w Poznaniu.

Obszary badawcze:

insighty konsumenckie

Charakter badania:

jakośoiowe

Metody badawcze:

semiotyka

Branże badawcze:

inne typy podmiotów

 

Kontakt

Na zlecenie Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii i Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku obsługę XVII Kongresu zapewnia firma ORA&Funksters Wszelkie pytania, wątpliwości i uwagi dotyczące Kongresu prosimy kierować na adres: Biuro Organizacji Kongresu Badaczy Rynku i Opinii ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa tel. (22) 649 97 74 lub 511 117 221, e-mail: kongres@ptbrio.pl
 

Partnerzy:

marketingprzykawie3 nowymarketingGazeta logo socialpress zzinteria

Ważne: strona wykorzystuje pliki cookies. Więcej.