# szukampana, # najednąnoc, # bankspermy, # dawcaspermy, # partnerzastępczy, # szukampartneranawesele, # nawesele, # szukampartnera, # związek, # partner, # partrnerzy, # singielka, # mążdowynajcia, # normy, # mąż
Czwartek, godz. 16.30, sesja II, sale D+E+F
Kobieta na zakręcie? Partner (nie) potrzebny od zaraz
Krótki opis idei wystąpienia:
Żyjemy w interesujących czasach, w których pojawiła się nowa i coraz bardziej liczna grupa – kobiety robiące karierę zawodową, często zajmujące wysokie stanowiska kierownicze, świetnie wykształcone, które świadomie odrzucają tradycyjną rolę jaka była przepisana kobietom jeszcze kilka lat temu. Dziś nikogo już nie dziwi czy nie oburza fakt, że kobieta przedkłada karierę zawodową nad macierzyństwo; że jest obecna w przestrzeni zawodowej naukowej, czy politycznej, zarezerwowanej do niedawna wyłącznie dla mężczyzn. Zmienia się sposób narracji takiego stylu życia i takiej postawy, o takich kobietach nie mówimy już jako o “starych pannach” ale o “singielkach”. Wraz z rosnącą emancypacją kobiet, z tym sięganiem “po więcej”, “inaczej”, pojawiają się nowe zjawiska, czy zachowania, które wzbudzają mieszane odczucia. Które postawy, zachowania my – jako społeczeństwo jesteśmy w stanie przyjąć? Na które jesteśmy gotowi dać przyzwolenie, a które naruszają obowiązujące normy etyczne i społeczne? Czy kobiety mają – zdaniem “społeczeństwa” prawo do tego, żeby odrzucać rodzinę, macierzyństwo, ponieważ są tak samodzielne i w pełni samowystarczalne, że nie potrzebują dziś “partnera” na stałe, a jedynie “od święta” o czym świadczy rosnąca popularność portali oferujących “Partnerów Zastępczych”, “Mężów do Wynajęcia” i “Panów do Towarzystwa” czy aplikacji takich jak Tinder? Jaka jest wobec tego definicja “partnera”, do czego (i czy jest) on kobietom potrzebny, czy może należy ją zdefiniować od nowa? I co na to wszystko mówią same kobiety, zwłaszcza te, które przekroczyły już granicę między tym co łatwo akceptowalne i tym co mało akceptowalne?Plan wystąpienia w najważniejszych punktach:
- Krótko kobiety dziś- czyli o tym, jakie są dzisiejsze kobiety w kontekście socjo-demograficznym; ile z nich pracuje zawodowo, jaki jest ich status matrymonialny, czy i w jakim wieku zostały matkami oraz o tym, jak to się zmieniło na przestrzeni ostatnich lat
- Opis usług/serwisów specjalizujących się w wynajmowaniu “partnerów”, szukaniu “panów od..” oferujących zaspokajanie potrzeb emocjonalnych ("Partner zastępczy", "Terapia Przytulaniem") jak i tych bardziej funkcjonalnych ("Na jedną noc", "Tinder") oraz ich dzisiejszy wydźwięk. Czy to już jest norma?
- Ocena tychże usług i serwisów z perspektywy użytkowniczek -co one same mówią o tych usługach, oraz co najciekawsze - co je do korzystania z nich zmotywowało? Czy są zadowolone, ze zdecydowały się na ten krok? Czy dziś to powód do chwalenia się, czy raczej do wstydu? Czy mówią o tym głośno? A jeśli tak- dlaczego i komu?
- Odbiór społeczny tegoż zjawiska- jakimi przymiotnikami takie usługi są określane? Jak reagują na nie młodsi/starsi, a jak kobiety/mężczyźni? Czy wyobrażają sobie skorzystanie z owych? W jakiej sytuacji? Czy to są usługi/zachowania które mieszczą się w ich normach społecznych? Które z nich i do jakiego stopnia akceptujemy?
Opis korzyści (możliwości wykorzystania wiedzy), jakie osiągną uczestnicy Kongresu po wysłuchaniu wystąpienia:
Najważniejszą wartością projektu jest możliwość bezpośredniego przełożenia jego wyników na działalność marketingową naszą i naszych klientów. Wobec pojawienia się nowych zjawisk, które mogą w efekcie doprowadzić do redefinicji “partnerstwa” badacze, marketingowcy powinni za nimi nadążać, próbować je zrozumieć, a co więcej próbować przewidzieć, w jakim kierunku te nowe zjawiska (a co za tym idzie i ludzie- konsumenci) będą ewoluować. Jak wpłyną na nas i otaczający nas świat w perspektywie 5, 10 lat i co to wszystko oznacza dla nowych produktów, kategorii, usług i przede wszystkim sposobu mówienia o nich.Opis projektu badawczego
Wystąpienie kongresowe będzie podsumowaniem projektu badawczego zrealizowanego przez prelegentów Ipsos, którego głównymi komponentami będą:- Wyniki badania desk reserach z raportów, prezentacji i danych ogólnodostępnych a dotyczących głównych tematów wystąpienia
- Wyniki badania ilościowego zrealizowanego na próbie omnibusowej
- Wyniki badania jakościowego –indywidualnych wywiadów pogłębionych.
Monika
Kwiecień
Senior Research Project Manager
Ipsos
Kwiecień
Senior Research Project Manager
Ipsos
Z wykształcenia historyk filozofii, z zamiłowania badacz rynku. Związana z badaniami od 2004, początkowo w Synovate a od 2011 roku w Ipsos. Kieruje zespołem ilościowym Ipsos . Specjalizuje się w badaniach sektora FMCG i Retail.
Joanna
Kiernicka
Qunatitative Team Leader
Ipsos
Kiernicka
Qunatitative Team Leader
Ipsos
Psycholożka, (Wydział Psychologii na UW). Z badaniami związana od 2000 r. Pracuje jako koordynator, moderator i analityk. Jej doświadczenie obejmuje realizację obszernych projektów badawczych dotyczących kondycji i wizerunku marek, testów komunikacji, badań eksploracyjnych. Specjalizuje się w procesach badawczych mających wypracowywanie konceptów pozycjonujących marki/ jej warianty. Pracuje dla wielu branż: sektor FMCG, telekomunikacja, usługi finansowe oraz handlowej.
Obszary badawcze:
insighty konsumenckie, konsulting badawczy, marka (strategia, pozycjonowanie, komunikacja), produkt (innowacje, optymalizacja, ceny), sondaże i opinia publicznaCharakter badania:
CAPI, desk research, IDI, ilościowe - ogólnieMetody badawcze:
agencje reklamowe, domy mediowe, agencje PR, agendy rządowe, władze i instytucje centralne, firmy internetowe, portale, e-commerce eBranże badawcze:
agencje reklamowe, domy mediowe, agencje PR, inne typy podmiotów