# prognozowanie trendów, # future research, # forecasting, # trendy

Piątek, godz. 10.00, sesja V, sale A+B+C

„Jeśli nie wiemy, jakie będą konsekwencje naszych wyborów, nasz wolny wybór to iluzja.” Czyli o tym, czy i jak można badać przyszłość.

Krótki opis idei wystąpienia:

W świecie futurystów funkcjonuje takie porównanie: gdy samochód jedzie nocą i jedzie powoli, to wystarczą mu zwykłe światła, żeby jechać bezpiecznie. Ale kiedy porusza się bardzo szybko, to światła trzeba zmienić na długie, aby odpowiednio wcześniej zareagować na ewentualne przeszkody na drodze. Analogicznie w biznesie – im szybciej następują zmiany (a wiemy, że dziś postępują one bardzo szybko, właściwie z dnia na dzień), tym głębiej i dalej w przyszłość powinniśmy patrzeć, by móc podejmować właściwe decyzje. Bez kompletu informacji, podjęcie właściwej decyzji jest niemożliwe – i dotyczy to zarówno biznesu, jak i prywatnego życia. Moje wystąpienie ma odpowiedzieć na pytania - czy można prognozować przyszłość, skoro wiemy, że jest ona nieznana i najprawdopodobniej taka pozostanie. Po co to robić? Jak daleko w przyszłość wybiegać? Wreszcie - jakich metod używać?

Plan wystąpienia w najważniejszych punktach:

  1. krótko o badaniu przyszłości - czym jest (układaniem scenariuszy), czym nie jest (wróżeniem z fusów, zaglądaniem do szklanej kuli) - analogia (dziennikarze - opisują teraźniejszość, historycy - opisują przeszłość, futuryści - opisują przyszłość); dlaczego prognozowanie przyszłości tak ważne jest zwłaszcza dzisiaj;
  2. wybrane metody prognozowania trendów szczególnie przydatne w codziennej pracy marketerów

Opis korzyści (możliwości wykorzystania wiedzy), jakie osiągną uczestnicy Kongresu po wysłuchaniu wystąpienia:

Przede wszystkim zyskają znajomość narzędzi pozwalających na: lepsze podejmowanie decyzji, przygotowanie się na przyszłe zdarzenia, szukanie szans i nowych możliwości, lepsze odpowiadanie na potrzeby konsumentów.
grabowski Natalia
Hatalska


analityk trendów/ blogerka
http://hatalska.com

Natalia Hatalska - obserwatorka trendów, autorka bloga hatalska.com uznawanego za jeden z najbardziej wpływowych blogów w Polsce i bestsellerowej książki Cząstki przyciągania. Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego i Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Jako stypendystka prestiżowego programu Joseph Conrad Scholarship studiowała również w London Business School w Wielkiej Brytanii. Współpracuje z domem mediowym Universal McCann jako Chief Inspiration Officer. Pomysłodawczyni wielu kampanii opartych na niestandardowych działaniach reklamowych i nagrodzonych w konkursach reklamowych. Członek Rady Marek w konkursie Superbrands. Członek Rady Ekspertów Think Tank. Nagrodzona przez Geek Girls Carrots Srebrną Marchewką za bycie wzorem kobiety zajmującej się nowymi technologiami.

 

Kontakt

Na zlecenie Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii i Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku obsługę XVII Kongresu zapewnia firma ORA&Funksters Wszelkie pytania, wątpliwości i uwagi dotyczące Kongresu prosimy kierować na adres: Biuro Organizacji Kongresu Badaczy Rynku i Opinii ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa tel. (22) 649 97 74 lub 511 117 221, e-mail: kongres@ptbrio.pl
 

Partnerzy:

marketingprzykawie3 nowymarketingGazeta logo socialpress zzinteria

Ważne: strona wykorzystuje pliki cookies. Więcej.