# ROI, # Optymalizacja, # Wizualizacja danych, # Badania ilościowe
Piątek, godz. 11.30, sesja VI, sale D+E+F
Connected Intelligence
Krótki opis idei wystąpienia:
O istotności integracji wielu źródeł danych i analizie real time danych ilościowych oraz ich wpływie na biznes mówi się wiele. O wiele rzadziej pokazuje się jak wnioski płynące z badań ilościowych i real-time analiz wieloźródłowych można przekuć na bardzo konkretne działania strategiczne bądź taktyczne. W trakcie wystąpienia podzielę się doświadczeniem z różnych projektów, w których integrowanych było wiele źródeł danych, także real-time. Ich celem było wykorzystanie konkretnych wyników i wniosków płynących z badań ilościowych i modeli ekonometrycznych do zbudowania procesu decyzyjnego opartego o dane. Poruszę także temat podejścia do wyliczania ROI z tego typu projektów. Wskaże także na główne problemy na jakie można natrafić w trakcie przekuwania danych w realne działania operacyjne.Plan wystąpienia w najważniejszych punktach:
- Sposoby łączenia różnych źródeł danych ilościowych i real-time
- Wykorzystywanie wyników modelowania w planowaniu konkretnych działań
- Narzędzia wspomagające działania strategiczne i taktyczne
- Wyzwania przejścia na model pracy ”data driven”
- Podejście do wyznaczania ROI z projektów analitycznych i optymalizacyjnych
Opis korzyści (możliwości wykorzystania wiedzy), jakie osiągną uczestnicy Kongresu po wysłuchaniu wystąpienia:
Słuchacze mojego wystąpienia będą w zapoznani z szeregiem bardzo konkretnych przykładów wykorzystania ”live data”, czyli danych real time zbieranych z dużej ilości źródeł. Usłyszą także jak przygotować swoją organizację aby była w stanie wyliczyć ROI z inwestycji w narzędzia do bieżącej optymalizacji strategii opartej o twarde dane. Tomasz
Lechowicz
Data Analytics Manager
ZenithOptimedia Group
Lechowicz
Data Analytics Manager
ZenithOptimedia Group
Odpowiedzialny jest za rozwój narzędzi analitycznych i Big Data w ramach domu mediowego ZenithOptimedia Group. Wieloletnie doświadczenie w obszarze analityki dużych zbiorów danych zdobywał w branży bankowej, internetowej oraz w projektach badawczych wykonywanych w ramach Centrum Zastosowań Matematyki i Inżynierii Systemów PAN. Absolwent wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Jego główne zainteresowania związane są z dziedziną analizy i optymalizacji procesów.
Obszary badawcze:
media, produkt (innowacje, optymalizacja, ceny), prognozowanie i modelowanie, conjoint, prognozowanie i modelowanie, conjoint, retail (sprzedaż, dystrybucja)Charakter badania:
ilościoweMetody badawcze:
ilościowe - ogólnie, web analytics - oglądalność witryninternetowych, ruch internetowy, trafficBranże badawcze:
agencje reklamowe, domy mediowe, agencje PR, produkcja farmaceutyków i produktów medycznych