Czwartek, godz. 16.30, sesja IV, sale A+B+C
Marketingowe narracje
Krótki opis idei wystąpienia:
Środowisko marketingowe przesiąknięte jest ”trendami”. Dominacja digitalu, prymat content marketingu, nieodzowność działań w mediach społecznościowych, prymat budowania zaangażowania, dynamicznie rosnący real-time marketing i wiele innych. Branża marketingu cyfrowego jest szczególnie skuteczna w kreowaniu i promocji nowych bytów. Pojawiają się one na konferencjach, w magazynach i na portalach branżowych, na blogach, w mediach społecznościowych, etc.
Nie sposób oprzeć się wrażeniu, że obraz jaki dociera do przedstawicieli branży marketingowej opiera się na narracjach. Nie dość że nie pokrywają się one w pełni z faktyczną ważnością zjawisk (wyrażoną np. skalą wydatków czy realnie zmierzoną efektywnością) to jeszcze kształtują zachowania marketerów i ich percepcję. Dlatego prezentacja poświęcona jest właśnie ”narracjom” wynikającym z ogólnodostępnych źródeł informacji branżowej .
Plan wystąpienia w najważniejszych punktach:
- Jak dostępność określonych informacji kształtuje percepcję – mechanizmy psychologiczne.
- Przykłady narracji marketingowych vs. badania potwierdzające ich skuteczność
- Analiza wybranych pojęć marketingowych w polskich branżowych źródłach informacji
- Wnioski z analizy i ich potencjalne przełożenie na realny obraz działań marketingowych w Polsce.
Opis korzyści (możliwości wykorzystania wiedzy), jakie osiągną uczestnicy Kongresu po wysłuchaniu wystąpienia:
Najważniejszą korzyścią jest poznanie mechanizmów przedstawiania konkretnych zjawisk i trendów w polskim "świecie marketingowym". Pozwoli to słuchaczom bardziej świadomie i refleksyjnie podejść do własnej percepcji i krytycznie spojrzeć na podejmowane działania.Opis projektu badawczego:
- Projekt dotyczy analizy treści róznych źródeł wiedzy marketingowej (prasa branżowa, portale marketingowe, blogi)
- Analizie pddane zostaną określone pojęcia związane z trendami marketingowymi
- Rodzaje analizy: ilości wystąpień, analiza sentymentu, analiza pól semantycznych.
- Projekt zostanie zrealizowany na potrzeby wstąpienia na XVII Kongresie Badaczy Rynku i Opinii]
Sobieszek
Chief Strategy Officer
ZenithOptimedia
Konsultant i strateg związany z branżą marketingu i nowych mediów. Członek zarządu IAB Polska w latach 2010-2013. Przez wiele lat pracował w dziale mediów interaktywnych w domu mediowym Mindshare, gdzie współtworzył strategie takich marek jak Ford, Volvo, Nike, Samsung, VW Bank, IBM, Lenovo. Odpowiadał również za innowacje w mediach cyfrowych i komunikacji online. W latach 2009-2013 związany z Naszą Klasą, gdzie zarządzał obszarami marketingu oraz danych. Bezpośrednio odpowiadał za pracę zespołów: komunikacji marketingowej, hurtowni danych, wewnętrznych badań i analiz marketingowych oraz agencję badań rynkowych Research.NK działającą w ramach spółki. Obecnie Dyrektor Strategiczny w ZenithOptimedia Group, gdzie odpowiada za obszar planowania strategicznego, badania oraz analitykę. Autor projektów badawczych, publikacji naukowych i branżowych. Prelegent licznych szkoleń i seminariów. Wykładowca tematyki związanej z mediami cyfrowymi i marketingiem relacyjnym na kursach Management, Akademia Strategicznego Przywództwa oraz Akademia Innowacji organizowanych przez ICAN Institute (Harvard Business Publishing). Zainteresowania badawcze skupia na wpływie rozwoju technologii na ludzi i biznes.
Obszary badawcze:
marka (strategia, pozycjonowanie, komunikacja, social media, social mediaCharakter badania:
ilościowe, jakośoioweMetody badawcze:
ilościowe - ogólnie, semiotykaBranże badawcze:
agencje reklamowe, domy mediowe, agencje PR, firmy internetowe, portale, e-commerce