# pola semantyczne, # trendy, # marketing, # analiza treści

Czwartek, godz. 16.30, sesja IV, sale A+B+C

Marketingowe narracje

Krótki opis idei wystąpienia:

Środowisko marketingowe przesiąknięte jest ”trendami”. Dominacja digitalu, prymat content marketingu, nieodzowność działań w mediach społecznościowych, prymat budowania zaangażowania, dynamicznie rosnący real-time marketing i wiele innych. Branża marketingu cyfrowego jest szczególnie skuteczna w kreowaniu i promocji nowych bytów. Pojawiają się one na konferencjach, w magazynach i na portalach branżowych, na blogach, w mediach społecznościowych, etc.
Nie sposób oprzeć się wrażeniu, że obraz jaki dociera do przedstawicieli branży marketingowej opiera się na narracjach. Nie dość że nie pokrywają się one w pełni z faktyczną ważnością zjawisk (wyrażoną np. skalą wydatków czy realnie zmierzoną efektywnością) to jeszcze kształtują zachowania marketerów i ich percepcję. Dlatego prezentacja poświęcona jest właśnie ”narracjom” wynikającym z ogólnodostępnych źródeł informacji branżowej .


Plan wystąpienia w najważniejszych punktach:

  1. Jak dostępność określonych informacji kształtuje percepcję – mechanizmy psychologiczne.
  2. Przykłady narracji marketingowych vs. badania potwierdzające ich skuteczność
  3. Analiza wybranych pojęć marketingowych w polskich branżowych źródłach informacji
  4. Wnioski z analizy i ich potencjalne przełożenie na realny obraz działań marketingowych w Polsce.

Opis korzyści (możliwości wykorzystania wiedzy), jakie osiągną uczestnicy Kongresu po wysłuchaniu wystąpienia:

Najważniejszą korzyścią jest poznanie mechanizmów przedstawiania konkretnych zjawisk i trendów w polskim "świecie marketingowym". Pozwoli to słuchaczom bardziej świadomie i refleksyjnie podejść do własnej percepcji i krytycznie spojrzeć na podejmowane działania.

Opis projektu badawczego:

  • Projekt dotyczy analizy treści róznych źródeł wiedzy marketingowej (prasa branżowa, portale marketingowe, blogi)
  • Analizie pddane zostaną określone pojęcia związane z trendami marketingowymi
  • Rodzaje analizy: ilości wystąpień, analiza sentymentu, analiza pól semantycznych.
  • Projekt zostanie zrealizowany na potrzeby wstąpienia na XVII Kongresie Badaczy Rynku i Opinii]
soboieszek Krzysztof
Sobieszek


Chief Strategy Officer
ZenithOptimedia

Konsultant i strateg związany z branżą marketingu i nowych mediów. Członek zarządu IAB Polska w latach 2010-2013. Przez wiele lat pracował w dziale mediów interaktywnych w domu mediowym Mindshare, gdzie współtworzył strategie takich marek jak Ford, Volvo, Nike, Samsung, VW Bank, IBM, Lenovo. Odpowiadał również za innowacje w mediach cyfrowych i komunikacji online. W latach 2009-2013 związany z Naszą Klasą, gdzie zarządzał obszarami marketingu oraz danych. Bezpośrednio odpowiadał za pracę zespołów: komunikacji marketingowej, hurtowni danych, wewnętrznych badań i analiz marketingowych oraz agencję badań rynkowych Research.NK działającą w ramach spółki. Obecnie Dyrektor Strategiczny w ZenithOptimedia Group, gdzie odpowiada za obszar planowania strategicznego, badania oraz analitykę. Autor projektów badawczych, publikacji naukowych i branżowych. Prelegent licznych szkoleń i seminariów. Wykładowca tematyki związanej z mediami cyfrowymi i marketingiem relacyjnym na kursach Management, Akademia Strategicznego Przywództwa oraz Akademia Innowacji organizowanych przez ICAN Institute (Harvard Business Publishing). Zainteresowania badawcze skupia na wpływie rozwoju technologii na ludzi i biznes.

Obszary badawcze:

marka (strategia, pozycjonowanie, komunikacja, social media, social media

Charakter badania:

ilościowe, jakośoiowe

Metody badawcze:

ilościowe - ogólnie, semiotyka

Branże badawcze:

agencje reklamowe, domy mediowe, agencje PR, firmy internetowe, portale, e-commerce

 

Kontakt

Na zlecenie Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii i Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku obsługę XVII Kongresu zapewnia firma ORA&Funksters Wszelkie pytania, wątpliwości i uwagi dotyczące Kongresu prosimy kierować na adres: Biuro Organizacji Kongresu Badaczy Rynku i Opinii ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa tel. (22) 649 97 74 lub 511 117 221, e-mail: kongres@ptbrio.pl
 

Partnerzy:

marketingprzykawie3 nowymarketingGazeta logo socialpress zzinteria

Ważne: strona wykorzystuje pliki cookies. Więcej.