# generacja Z, # autentyczność, # zarządzanie wizerunkiem, # redefinicja sukcesu i porażki, # motywacje i dążenia, # odrzucenie społeczne, # emocje w reklamie, # współczesna tożsamość, # młodzi

Czwartek, godz. 14.30, sesja III, Congres Hall

Failcore: o tym, w jaki sposób porażka styka się z sukcesem i uznaniem.

Krótki opis idei wystąpienia:

Wbrew stereotypom na temat młodych, przekazu, który doceniają i zachowań, które aprobują, wydarzenia ostatnich miesięcy pokazują, że ich kultura ewoluuje w zupełnie przeciwnym od spodziewanego kierunku, którego azymut wyznacza samouwielbienie i kult doskonałości napędzany przez dające nieskończone możliwości budowania wyimaginowanych historii o samym sobie na social mediach. Na co dzień podziwiani, pewni siebie i będący synonimem życiowego sukcesu młodzi polscy youtuberzy odsłaniają przed swoimi odbiorcami osobiste historie stawiające ich w zupełnie odmiennym świetle: Gimper prowadzący kanał gamingowy informuje kilkaset tysięcy odbiorców, że farmakologicznie leczy się z depresji, a Wardęga w wywiadzie przyznaje, że szkole był ofiarą bullyingu. Chwilę później filmy na ich kanałach uzyskują peaki oglądalności, a baza subskrybentów powiększa się o kolejne kilka tysięcy widzów. Kampania Find your magic repozycjonująca markę AXE, która dotychczas komunikowała swoje produkty jako wabik na kobiety przedstawia mężczyznę z dużym nosem, w szpilkach, nieśmiałego i na wózku inwalidzkim, kończy się puentą: Masz to coś, a teraz pracuj nad tym, zdobywając masowe uznanie i stanowiąc globalny sukces. Neek Lurk, młody start-upowiec z Los Angeles, twórca będącej multimilionowym, globalnym sukcesem marki modowej Anti Social Social Club, skierowaną do wyrzutków społecznych, borykających się z problemem izolacji i odrzucenia, w wywiadzie mówi o sobie: "People never liked me honestly. Growing up I envied people and it got to the point where I just did not give a fuck. I remember back in high school, I couldn’t get in a house party because of who I was". Współczesny etos młodych paradoksalnie swoje podwaliny ma w tym, o czym jeszcze kilka lat temu nie mówiłoby się głośno - porażce. Odmieńcy, dziwacy i wszyscy ci, którzy w zastanej rzeczywistości społecznej mieli z różnych powodów ciężko, dziś stanowią wierchuszkę twórców kultury popularnej, bo trudne doświadczenia i powstające na ich bazie prawdziwe historie są czymś, do czego ludziom na całym świecie łatwiej jest się odnieść, niż do opowieści, których puentą są piękno, sukces i splendor. W naszym wystąpieniu opowiemy o tym, jak doświadczenie porażki redefiniuje to czym jest jak współczesnych młodych ludzi sukces, jak sprawia, że w bardziej kreatywny i otwarty sposób podchodzą do świata. Na podstawie rynkowych case studies pokażemy, że życiowe problemy, porażki i trudności łatwo dają się łatwo kapitalizować, przekładając się na silne zainteresowanie i zaangażowanie.

Plan wystąpienia w najważniejszych punktach:

Semantyka porażki, błędu i życiowych trudności. Sposoby kodowania "przegranej" a wyłaniające się w społeczeństwie nowe sposoby jej rozumienia i oceniania. Studium przypadku marek, które zbudowały kapitał na programowym nie-byciu-perfekcyjnym. Aktywne komunikowanie porażki. Implikacje dla działań marketingowych w kontekście skutecznej komunikacji do młodych konsumentów, którzy stosują nowe mechanizmy weryfikacji autentyczności przekazu oraz poszukiwania role modelów.

Opis korzyści (możliwości wykorzystania wiedzy), jakie osiągną uczestnicy Kongresu po wysłuchaniu wystąpienia:

  • jak najmłodsze pokolenia radzą sobie z tabu negatywnych doświadczeń oraz jak wpływa to na ich motywacje, życiowe decyzje i codzienne zachowania
  • co stanowić może punkt wyjścia dla marek skierowanych do młodych, które poprzez storytelling chcą budować relacje oparte o zasadę autentyczności
  • w jaki sposób influencerzy, start-upy i duże marki wykorzystały odniesienie do społecznych napięć związanych z problemem izolacji i wykluczenia do zwiększania swojej wiarygodności i tworzenia wartości dodanej
  • na temat zasad i dynamiki tworzenia się community wokół nowoczesnych zjawisk i marek dzięki autentycznym (a co za tym idzie, nie zawsze pozytywnym) emocjom, które towarzyszą młodym odbiorcom
  • jakie błędy popełnić można przy konstruowaniu przekazu, który w założeniu ma być autentyczny, ale w praktyce traktowany jest jako prowokacja, oszustwo albo (co gorsza) jest zupełnie pomijany jako przekaz sztuczny, generyczny lub emocjonalnie pusty
Paweł
Pawiński


strateg / wykładowca
Cięty Język / UWr.

Paweł Pawiński - socjolog specjalizujący się w metodologii badań jakościowych oraz społecznej konstrukcji Internetu. Równolegle do prowadzonych zajęć na Uniwersytecie Wrocławskim i Uniwersytecie SWPS pełni funkcję badacza, konsultanta i stratega marketingowego, obecnie we wrocławskiej agencji Cięty Język. Realizował projekty m. in. dla MediaMarkt, Dolby, Netto, KGHM-u, Fortum i Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016.

Łukasz
Tarnowski


Strategic Planner
KRÓLICZA NORA

Posiada kilkuletnie doświadczenie jako strateg w agencjach reklamowych, m.in. McCann Worldgroup i VML Poland, w których odpowiadał za obsługę topowych marek kategorii, m.in. MasterCard, Coca-Cola, Lay’s, sieć sklepów Statoil, Żywiec Zdrój, Lidl Polska. Współtwórca Króliczej Nory – studia zajmującego się badaniem trendów i nowych zjawisk kulturowych związanych z rynkiem polskim. Interesuje się zagadnieniami z zakresu komunikacji wizualnej i sztuki post-internetowej. Absolwent projektowania komunikacji i User Experience Design.

Obszary badawcze:

nsighty konsumenckie, marka (strategia, pozycjonowanie, komunikacja), social media, social media, U&A (potrzeby, motywacje, segmentacje, lifestyle)

Charakter badania:

jakośoiowe

Metody badawcze:

desk research, etnografia online, IDI realizowane on-line, semiotyka

Branże badawcze:

agencje reklamowe, domy mediowe, agencje PR, firmy internetowe, portale, e-commerce, handel hurtowy i detaliczny, inne instytuty/agencje badawcze, kosmetyki / higiena – produkcja FMCG, partie polityczne, fundacje, organizacje non-profit, pozostałe sektory przemysłu (chemiczny, tekstylia, etc.), pozostałe towary nietrwałego użytku – produkcja FMCG, produkcja farmaceutyków i produktów medycznych, szkolnictwo wszystkich szczebli

 

Kontakt

Na zlecenie Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii i Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku obsługę XVII Kongresu zapewnia firma ORA&Funksters Wszelkie pytania, wątpliwości i uwagi dotyczące Kongresu prosimy kierować na adres: Biuro Organizacji Kongresu Badaczy Rynku i Opinii ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa tel. (22) 649 97 74 lub 511 117 221, e-mail: kongres@ptbrio.pl
 

Partnerzy:

marketingprzykawie3 nowymarketingGazeta logo socialpress zzinteria

Ważne: strona wykorzystuje pliki cookies. Więcej.