# muzyka, # rap, # marketing pokoleń, # popek monster, # płynna ponowoczesność, # transgresja, # youtube, # młodzież, # pokolenie z, # redefinicje, # popkultura, # discopolo
Czwartek, godz. 16.30, sesja III, Congres Hall
POPkulturowy Monster, czyli o rozdźwięku między treściami konsumowanymi przez pokolenie youtube, insta i snapa, a tym jak wygląda komunikacja marek skierowana do nich.
Krótki opis idei wystąpienia:
Żyjemy w czasach baumanowskiej płynnej ponowoczesności. Rychu Peja rapował, że nie zmienia się nic. Naszym zdaniem jednak zmienia się wiele. Chcielibyśmy ukazać kulturowy wzór zacierania się granic i zanikania wszelkich szufladek kulturowych na przykładzie postaci Popka Monstera oraz jego lawirowania na granicy stylów muzycznych i kulturowych. Wystąpienie ma równocześnie zestawić ten obraz z komunikacją marek skierowaną do młodych ludzi opartej na takich właśnie szufladkach.Plan wystąpienia w najważniejszych punktach:
- Jak wygląda komunikacja marek do młodych ludzi (np. Kinder czekolada, Oreo)
- Co ogląda młodzież w Internecie
- Czego słucha młodzież
- Co młodzież uważa za obciachowe, co określa jako bekę, a co jako poważne ale fajne
- Kim jest Popek – kto go ogląda
- O czym śpiewa popek vs pokrewne gatunki
- Dlaczego taka forma redefinicji gatunków muzycznych spotyka się z zainteresowaniem młodzieży
- Jak marketingowo podchodzi do swojej twórczości, wizerunku i targetowania przekazu Popek (rozmowa na żywo z nim lub jego managerką) – wywiad z pierwszej ręki na żywo z osobą która w ciągu kilku dni potrafi na youtube uzyskań miliony odsłon – szczególnie wśród pokolenia Z. Jego ostatni teledysk w 6 dni od publikacji uzyskał 4 mln odsłon https://www.youtube.com/watch?v=9zVIbSdz6rM teraz już prawie 11 mln.
- Jakie implikacje Popkulturowy Monster może mieć na konsumenckie potwory
Opis korzyści (możliwości wykorzystania wiedzy), jakie osiągną uczestnicy Kongresu po wysłuchaniu wystąpienia:
Zrozumienie, że wszelki szufladki kulturowe związane również ze stereotypowymi podejściami segmentacyjnymi odchodzą do lamusa Zrozumienie w jaki sposób w świecie popkultury i z wykorzystaniem Internetu, mediów społecznościowych i youtube można bardzo trafnie targetować swój przekaz Co przyciąga i pociąga pokolenie Z w kulturze Zrozumienie, że NOWE nie oznacza gorsze, ale INNE choć nie tak bardzo, bo mocno zakorzenione w przeszłości, ale ubrane w inną formę, a raczej jej brak Zrozumienie, że obecna komunikacja marek do pokolenia Z mija się z treściami przez nich konsumowanymi – reklamy typu Oreo czy Kinder Czekolada versus Abstrachuje.TV czy Popek Monster traktują młodzież tak jak 100 temu, podczas gdy świat się zmienił.Opis projektu badawczego:
- Wywiady pogłębione z przedstawicielami pokolenia Z oraz segmentacja reklam i elementów popkultury
- Desk research dotyczący Popka oraz muzyki disco-polo – analiza wywiadów, liczby wyświetleń, struktury widowni na youtube, analiza internetu pod względem treści za pomocą oprogramowania Sentione
- Analiza tekstów piosenek muzyki hip-hopowej, disco-polo oraz Popka Monstera
- Obserwacja uczestnicząca na koncertach
- Rozmowa z Popkiem Monsterem
Michał
Lutostański
Account Director
4P Research Mix
Lutostański
Account Director
4P Research Mix
W branży od ponad 7 lat. Doktor nauk społecznych. Wykładowca na UKSW oraz ekspert Uniwersytetu SWPS. Autor książki ”Brzydkie słowa, brudny dźwięk”.
Tomasz
Użarowski
Account Director
4P Research Mix
Użarowski
Account Director
4P Research Mix
Z badaniami rynku związany od 1995 roku. Współtwórca portalu Catmind.pl. Specjalizuje się w projektach strategicznych, badaniach cenowych oraz procesie innowacji. Wyznaje zasadę, że małe rzeczy są częścią większych zjawisk, stąd szczególne zainteresowanie trendami konsumenckimi i social listening.
Obszary badawcze:
insighty konsumenckie, marka (strategia, pozycjonowanie, komunikacja)Charakter badania:
ilościowe, jakośoioweMetody badawcze:
desk research, etnografia, etnografia online, IDI, obserwacja uczestnicząca lub nieuczestnicząca, semiotykaBranże badawcze:
agencje reklamowe, domy mediowe, agencje PR, kosmetyki / higiena – produkcja FMCG, media elektroniczne (TV, radio, telewizja kablowa), napoje – produkcja FMCG, słodycze – produkcja FMCG, szkolnictwo wszystkich szczebli, telekomunikacja (sieciowa i mobilna), usługi finansowe (np. banki, towarzystwa ubezpieczeniowe, OFE), żywność – produkcja FMCG