# kampanie marketingowe, # badania rynku, # grywalizacja

Piątek, godz. 12.10, sesja VI, sale D+E+F

Przy okazji wyciśnijmy z nich co się da!

Krótki opis idei wystąpienia:

Kampanie marketingowe i badania rynku to dwa różne światy. Celem jednego jest wywoływanie efektu. Celem drugiego jest pomiar tego efektu. Teoretycznie nie powinniśmy ich łączyć, by nie zaburzać obydwu tych procesów. Czasem jednak kampanie marketingowe dostarczają również wiedzy o konsumentach – głównie o ich preferencjach, upodobaniach, zwyczajach. A gdyby tak zaprojektować kampanię, która przy okazji – w sposób zamierzony – zbierałaby dodatkowe informacje i insighty? Z pomocą przychodzi grywalizacja – w kampaniach marketingowych oparte o mechanizmy grywalizacji celem może być np. wywoływanie zaangażowania, a to z kolei jest istotnym elementem udanych badań. W naszym wystąpieniu pokażemy jak przy pomocy zgrywalizowanej kampanii marketingowej zbierać w świadomy sposób informacje o konsumentach. Jak projektować kampanię, by efektem ubocznym były również insighty konsumenckie. Pokażemy również przykłady takich kampanii i opowiemy o ich zaletach i potencjalnych wadach.

Plan wystąpienia w najważniejszych punktach:

  1. Przypomnienie informacji o grywalizacji i jej związkach z badaniami rynku (dla tych, którzy nie śledzą historii wystąpień na Kongresie i Cyberresearch).
  2. Pokazanie jakie informacje pozyskujemy zazwyczaj przy okazji akcji marketingowych.
  3. Prezentacja idei łączenia akcji marketingowych opartych o mechanizm grywalizacji i badań konsumenckich oraz pokazanie jak poprzez questy i zadania zbierać dodatkowe informacje o konsumentach.
  4. Omówienie zalet i wad takiego sposobu zbierania informacji oraz wskazanie przestrzeni, w której warto je stosować.

Opis korzyści (możliwości wykorzystania wiedzy), jakie osiągną uczestnicy Kongresu po wysłuchaniu wystąpienia:

Poszerzenie definicji badań i pokazanie, że bliska współpraca pomiędzy agencją marketingową, klientem i agencją badawczą może prowadzić do pozyskiwania informacji z nowych źródeł. Pokazanie nowego sposobu wykorzystania grywalizacji w tematach związanych z badaniami rynku (szczególnie podkreślając, że punktem wyjścia wcale nie są klasycznie rozumiane badania rynku)

Opis projektu badawczego:

Opis kilku akcji marketingowych projektowanych na bazie mechanizmu grywalizacji, które przy okazji stały się obszarem prowadzenia badań konsumenckich, poszukiwania insightów, analizowania zwyczajów konsumenckich.
Anna
Jaglarska


Senior Project Manager
PBS

Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego na wydziale stosowanych nauk społecznych. Socjolog ze specjalizacją komunikacja społeczna oraz dodatkową specjalizacją socjologia empiryczna. Przygodę z badaniami marketingowymi rozpoczęła w 2007. Jako doświadczona moderatorka i analityk z powodzeniem realizowała badania na rynkach telekomunikacyjnym, finansowym oraz FMCG. Specjalizuje się w badaniach satysfakcji. Chętnie realizuje badania on-line i podejmuje się nowych wyzwań metodologicznych.

Krzysztof
Przybylski


Partner, Gamfi

Ekspert gamifikacji, projektant procesów trwałego zaangażowania konsumentów i pracowników dla korporacji, startupów i organizacji non-profit. Łączy analityczne myślenie systemowe z głęboką fascynacją ludzką psychologią, aby tworzyć produkty i usługi, z których ludzie chcą korzystać.   Od 2010 promuje gamifikację jako skuteczną strategię zmiany i udoskonalania procesów biznesowych. W 2014 zdobył tytuł wice-mistrza świata w gamifikacji i lojalności podczas Loyalty Games. Wcześniej intrapreneur i analityk ds. innowacji w globalnej korporacji, obecnie partner w Gamfi. Niezmiennie ceniony prezenter, facylitator warsztatów UX i trendspotter.

Obszary badawcze:

insighty konsumenckie, media, reklama, sponsoring, product placement, social media, social media, U&A (potrzeby, motywacje, segmentacje, lifestyle)

Charakter badania:

ilościowe, jakościowe

Metody badawcze:

Bulletin Board Discussion, CAPI, desk research, FGI realizowane on-line, IDI realizowane on-line, web analytics - oglądalność witryn internetowych, ruch internetowy, traffic

Branże badawcze:

firmy internetowe, portale, e-commerce, , inne instytuty/agencje badawcze, inne typy podmiotów

 

Kontakt

Na zlecenie Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii i Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku obsługę XVII Kongresu zapewnia firma ORA&Funksters Wszelkie pytania, wątpliwości i uwagi dotyczące Kongresu prosimy kierować na adres: Biuro Organizacji Kongresu Badaczy Rynku i Opinii ul. Szarotki 11, 02-609 Warszawa tel. (22) 649 97 74 lub 511 117 221, e-mail: kongres@ptbrio.pl
 

Partnerzy:

marketingprzykawie3 nowymarketingGazeta logo socialpress zzinteria

Ważne: strona wykorzystuje pliki cookies. Więcej.